2018-01-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Någon skickade PM om att han kände en Expressen-rrporter som hade berättat det för honom.

Men det med sängarna och hängningen har kommit från många källor. Det unika med den källan var dock att frun och döttrarna sades ha haft skador.

Och det tror du på så där rakt av?

Vilka "många källor" syftar du på? Vem som helst kan hitta på vilka skador som de haft.
Utan källa som går att verifiera är det helt värdelöst.
Citera
2018-01-12, 22:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ekonomihögskolan består av sex ämnesinstitutioner. Ser det ut som det tradionellt gör tillhör handelsrätt inte den största. 40 professurer gäller samtliga ingående sex institutioner!

Rent krasst, var det en utannonserad konferens med flertal deltagare även från andra länder, klart som f-n att panik utbröt! När huvudtalaren inte dök upp!

Universitet/högskolor är inte som en "ordinär" arbetsplats.
Jag känner till det, och det gör det en smula märkligt att han inte "avbokat" föreställningen. Om inte annat för att vårda sitt eftermäle, typ...
Citera
2018-01-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan

"Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Anställd hur? Med månadslön, heltid?"
Citat:
Oskar has more than 15 years experience as a tax consultant and a previous partner with EY. Oskar has been employed at the Department of Business Law, Lund University, since 2002 as a teacher and researcher in indirect taxes. Oskar has been contracted to hold courses for judges (Domstolsverket), tax consultancy firms, law firms and the Tax Authorities and provided policy advise through the EU Commission's VAT Expert Group and to Georgia through the IFC of the World Bank.
http://www.henkow.se/

Måste erkänna att konspirationsdetektorn gav litet utslag när det här framkom, men beror väl som vanligt bara på att jag är litet halvskizo. >99% sannolikt rent statistiskt att även det här mordfallet har nån enkel intern lösning även om man ibland hoppas på att det ska likna en långfilm :/ Om polisen vill krångla till det och leta efter alternativa mordmotiv så får de dock kanske mycket att rota i i det här fallet. Kanske att mannen i den nu döda familjen tidigare jobbade som utförare i något projekt utomlands som var känsligt för någon som sagt? EU:s expansion leder till en del spänningar ibland bl.a. Men ingen smidighet eller soldatheder hos de som hade ihjäl denne svenska familjefader om de gjorde slut på hela hans familj på det här sättet. Överdrivet rävslugt och barbariskt att mörda en hel familj och rigga upp brottsplatsen så att det ser ut som ett utökat självmord eller familjedrama.

Det har tidigare varit många skriverier i internationell press om framgångsrika ekonomers/akademikers spektakulära självmord, händer ganska ofta att de hoppar ut från föntret i sina kontor på 30:e våningen etc (och i samband med det så spekuleras det ibland även i om de blivit mördade). Även en intelligent och s.k. framgångsrik person kan ju självfallet bli helt crazy och ta sitt eget och i enstaka fall även andras liv. Helt jävla sjukt är det ju dock att ta med sej hela familjen in i döden, särskilt svårt att förstå hur föräldrarna tänkte om tog livet av barnen/ungdomarna här.

Hoppas att det snart visar sej att det var en olycka p.g.a. brand eller gasläcka!
Senast redigerad av MrNoShow 2018-01-12 kl. 22:49.
Citera
2018-01-12, 22:46
Medlem
Nu tänker jag på depressionen när jag uttalar mig. Om en eller båda av föräldrarna hade varit deppiga så hade dom ju hellre skickat iväg ungarna till skolan än att ha hemundervisning för det innebär ju en massa möten med människor som tvingas ha kontakt med barnavårdsnämden om dom misstänker problem i familjer. Så jag tror inte på att sjukdomarna varit påhittade. Men att båda föräldrarna verkat förlora kontakten med dom flesta i bådas släkt ger mig vibbar på att dom har nån annan orsak till att inte låta barnen ha kontakt med yttervärlden och inte själva heller ha velat ha kontakt med folk. Eventuellt alkoholism som dom vill dölja från yttervärlden. Drack dom över huvudtaget alkohol?
Citera
2018-01-12, 22:47
Medlem
Hade mamma och pappan några fritidsintressen? Något engagemang utanför arbetet? Socialt sammanhang? Har inte framkommit något hittills.
Tycker synd om hela familjen. Varför kom inte släkt och vänner och hjälpte?
Citera
2018-01-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Och det tror du på så där rakt av?

Vilka "många källor" syftar du på? Vem som helst kan hitta på vilka skador som de haft.
Utan källa som går att verifiera är det helt värdelöst.

Det intressanta i detta fall är att ingen lämnat motstridiga uppgifter. Samtliga uppgifter om hur de hittats säger att frun och barnen låg i sina sängar och att pappan var hängd. Så ja, jag finner det sannolikt att det förhåller sig på det sättet.

Uppgiften från reporterns vän om att frun och barnen var skadade har inte samma tyngd men eftersom det stämmer med andra uppgifter i övrigt skulle jag inte bli förvånad om det är sant.
Citera
2018-01-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag känner till det, och det gör det en smula märkligt att han inte "avbokat" föreställningen. Om inte annat för att vårda sitt eftermäle, typ...
Kanske är det, som nån sa för några inlägg sedan, att han ville att de skulle hittas hyfsat snabbt? Hade han avbokat genom att sjukanmäla sig så kanske de legat en vecka. Tror inte hans "eftermäle" blivit mer positivt. "Jag ska ta livet av min familj, men bäst jag sjukskriver mig så att inte nån tycker alltför illa om mig". Nej, det tror jag inte på.
Citera
2018-01-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Varför då? Han hade nog helt annat/betydligt viktigare att bekymra sig om.
Citera
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det är så, så var det här inte planerat redan i oktober. Jag kan tänka att pappan blev sämre och sämre i sitt mående för att kulminera vid jul/nyår. Om vi nu tar för sant att det är pappan som är gärningsmannen här.

Ja, detta kan inte ha varit planerat sedan länge
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Stämmer inte. Finns flera källor på att barnen och frun hittades i sina sängar med skador medan pappan hittades hängd.

Skulle barnen eller mamman hängt pappan menar du?

Alla "säkra källor" har sagt tvärtom vad den andra "säkra källan" har sagt.
Ingen vet ett skit.
Det är fullt möjligt att mamman mördat barnen, och det är fullt möjligt att pappan gjorde det.
Ingen här inne vet vem som gjort vad eller vilka sjukdomar nån har haft.
Citera
2018-01-12, 22:50
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Och det vet du ?
Ännu en meningslös spekulation.

En fråga till DIG Avd.9
Vad vet du??? Du verkar oerhört medveten OM vad som hänt, du har inte så många inlägg, så jag tror detta ligger dig varmt om hjärtat. Jag TROR du vet massor, men låtsas att du inte känner dem. För så säker och försvarande som du är, så fort kritik dyker upp mot familjen är väl inte direkt det man gör om man inte har nån fom av känslor för det som hänt.
Självklart tycker jag detta är fruktansvärt, men jag köper inte detta med alla sjukdomar, denna isolering, knappt nåt om mamman, tystnaden talar mycket starkt för att locket ska på.
Men i mina öron klingar första dagen de hittade familjen, de klassades då för ett kraftigt våldsbrott och mord. Förklara det för mig..... De har ju börjat tona ner allting till familjetragedi.
Faktum kvarstår, det finns många som blir sjuka psykiskt, väldigt långsamt, för att det sedan ska tilta helt, när det kommer en trigger. Finns hur många fall som helst. Psykbryt kan alla få och hålla fasaden håller inte HUR länge som helst. Sen kan det vara kvinnan eller mannen, stackars barn!!!
Citera
2018-01-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ännu en "säker källa"
Ännu en vild gissning
Lärare har inte tillgång till elevers eventuella diagnoser. Och om de här fått info av föräldrarna så råder sekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in