2018-01-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
Vad lever du i för verklighet? Sverige är ett rikt välfärdsland - se dig om och se skillnaden. Att vi lämnar "folkhemmet" har ingenting med invandring att göra!

Jösses, vilken verklighet lever du i?

Sverige har sämst sjukvård, pensioner, akassa, sjukförsäkring i hela Europa
(FB) OECD: Sverige har västvärldens sämsta välfärdssystem och närmar sig U-landsnivå

För att vi ska ha råd med att låta araberna slippa arbeta måste allt annat i samhället skäras ned, det är därför det ser ut som det gör, fattar du?
Senast redigerad av vitklockan 2018-01-08 kl. 22:28.
Citera
2018-01-08, 22:26
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
En sak jag alltid undrat över, bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar, är den "allmänna mörkläggningen" ni tjatar om.?

Sedan några år tillbaka är det förbjudet att föra statistik baserat på etnicitet.
Vi vet exempelvis inte varför antalet våldtäkter ökar eftersom ingen vet vilka som ligger bakom.
Vi får bara veta att det är "män" eller "människor".

Folket får heller inte veta bakgrunden till att det plötsligt kom 31000 ensamma pojkar 2015?
Var det en slump?

Ingen får veta hur fördelningen av svenskar och utlänningar ser ut i Sverige om 100 år??
Det presenteras inga utredningar, ingen långsiktig konsekvensanalys. Ingen vet.
Citera
2018-01-08, 22:29
Medlem
Citat:
Likt 80% av befolkningen tycker jag att en medmänniska som dör ska räddas - där har du din empati och moral. Ett nationalistiskt tänk är förlegat. Har man allmän kunskap om samhället vet man att bara för att vi tar in Mohammed får inte Asta det sämre på äldreboendet. Vi behöver invandring(föder för lite barn = nuvarande arbetare körda i framtiden)och brotten skjuts inte i höjden. Vi har alltid en konstant underklass som knuffas ner, nu är det många invandrare - förr var det svenskar. Jag kan rabbla fakta om varför det är så men förhoppnings förstår du själv. Jag har studerat politik, samhälle och juridik. Anhöriga som arbetar inom olika sektioner gällande invandring och integration som dagligen ser hur människor nekas uppehållstillstånd - Sveriges politik är mer restriktiv än ni tror.

och hur många har dött och dör på grund av att alla bluffare som har ljugit om ursprung och ålder har lagt beslag på Sveriges begränsade platser för flyktingar?

jag hoppas att alla som skyddar fuskarna sover dåligt på nätterna med tanke att många riktiga flyktingar hade behövt dessa platser istället
Citera
2018-01-08, 22:29
Medlem
InflatableBoppos avatar
För att andra partier och msm har gett SD rätt på punkt på punkt. Ser du någon politiker som talar om högutbildade migranter, pensionsräddare idag. Just dessa ord använde Löfvén och Reinfeldt för att sälja in massinvandring. Idag talar Löfvén om enkla jobb och att staten ska gå in med bidrag för företag som anställer migranter.
Citera
2018-01-08, 22:30
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
En sak jag alltid undrat över, bortsett från min bestörtning över avsaknad av empati, moral, eftertänksamhet samt allmän kunskap om hur ett samhälle fungerar, är den "allmänna mörkläggningen" ni tjatar om. OM nu den fruktansvärda undergång ni uttalar vore sann varför skulle media, politiker, forskare, samhällsvetare och 80 % av Sveriges befolkning mörklägga detta? Varför är det bara 20 %, bevisligen okunniga SD samt övertydligt partiska medier så som fria tider vara de enda som vet "sanningen" om nu samhället står i en pågående, förgörande brand?

Kom nu ihåg att Socialdemokraterna och miljöpartiet drog i handbromsen ang flyktinginvandringen.

Förövrigt så anser många inte bara SD att det är för mycket skjutningar och dåd med handgranater i Sverige ofta sker dessa dåd i utsattaområden sk no go zoner, jämnför man övriga nordiska länder så ser det rätt dystert ut i detta land.

Finns flertalet politiker från samtliga partier som anser att det är problematiskt med hederskultur, barnäktenskap, klansamhällen som i tex angered.

Går man vidare och talar om sexualövergrepp så ser det rätt mörkt ut där också, vissa går så långt som att påstå att våldtäkterna är så pass många och ökningen så stor att det handlar om krigshandlingar eller jihadistvåldtäkter. Media pixlar nästan alltid kriminella med utländskbakgrund och polisen gick så långt att man införde en kod för dessa brott 291.

Sedan kan man prata om poliskris, polisen erkänner att grova brott läggs på hög.
Bostadskris, byggs mycket men dyra lägenheter som knappast riktar sig till nyanlända invandrare.
Gigantisk arbetslöshet bland invandrare speciellt i Malmö, Malmö förövrigt får bidrag från rikare kommuner det borde enligt media och politiker vara tvärtom då de flesta invandrare är raketforskare och läkare?

Rättsväsendet är ett kapitel för sig, människor blir förbannade när kriminella döms till för låga straff vid grova våldsbrott eller blir inte dömda alls som nu senast i fittja.

Oroande utveckling med öppna gränser politik då IS terrorister kan bygga sk "sleeping cells"
Gång efter gång kommer det hjon och påstår att det saknas "fritidsgårdar" i orten och att dessa skulle bryta en ev kriminellbana.

Politiker tillsätter samordnare mot extremism som inte har en aning om extremism

Politiker blundade för hederskultur och schyman påstod att man gick rasisters ärenden.

Nu senast tunga politiker påstår att integrationen inte fungerar, dvs det har den inte gjort dom senaste 20 åren.

Kaos skolor tvingas stänga tex i Malmö och Vivalla Örebro + många fler

Salafist föreläsare i Moskeer i Sverige

Var 4e moskee i Sverige finansieras av saudiarabien

Antisemitism i Malmö, och nej det var inte nazister

Sverige är fortfarande inte anpassat för en stor migration och kommer inte att vara det på väldigt länge pga naiva politiker och opinionsbildande journalister som förövrigt är vänster hela högen, prata om volymer gick inte.

Osv osv

Så länge som skatter kommer in så blir det ingen systemkollaps men det ser rätt grått ut ändå, så vi skyller skiten på SD som ingen vill samarbeta med och fortfarande inte har inflytande sägs det. Just ja vi hade ju det antidemokratiska DÖ som spiken i kistan. Och gräddet på moset efter allt detta är att man höjer pensionsåldern.
Senast redigerad av JDAM 2018-01-08 kl. 22:39.
Citera
2018-01-08, 22:30
Medlem
Citat:
Precis vad jag befarade,
ångrar att jag ens bemödade
mig.
Samma, gamla dravel jag hört förut. Idioti som inte går att möta för vilket motstånd ni får blundar ni och fortsätter att papegoja. Lättköpta ni är, stackars er som går på så enkel retorik. Kan inte ge ett enkelt svar på er egen tro.
Se er om, läs, möt människor, utveckla er. Im out. Upprepar ett lugnande mantra att ni trots allt är i kraftig minoritet...

Den som blundar för verkligheten är du, inte vi.
Citera
2018-01-08, 22:31
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Likt 80% av befolkningen tycker jag att en medmänniska som dör ska räddas - .

Där är vi helt överens. Check.
Vi är dock inte överens om HUR människan ska räddas.
Citera
2018-01-08, 22:35
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Om man överhuvudtaget ska räkna flyktingar ser det ut så här: ja, det kan bli en tillfällig stor kostnad vid en flyktingström som 2015(men inget som Sverige inte har råd med, inget som
plockas ur nån annans budget och som sagt nekas många, var stolt över att vi kan och vill hjälpa människor i nöd -
det är fint) se det sedan som en investering. När flyktingarna sedan integreras i samhället är de nödvändiga på grund av det låga barnafödandet i Sverige. Jag säger inte att vi inte ska kunna diskutera frågor så som integrationen men det är skillnad på vilken agenda personen har som för diskussionen.

Jag är nog en av få här som håller med dig till 110%.

Sverige har råd med detta, det är ju inte direkt så att vi arbetande svenskar behöver betala detta ur vår egen plånbok, vi har trots allt skatteintäkter som täcker dessa kostnader. Och ett stort antal barn behövs också för att försörja vår åldrande befolkning, om vi sedan kan få dem i jobb är sekundärt. Glöm inte att även många bidrag, såsom A-kassa, sjuk- och aktivitetsersättning beskattas rejält och upprätthåller samhället.

I ett globalt perspektiv påstår några dödsknarkarnazister att vi går mot en överbefolkning på jorden, men det lyssnar varken du eller jag på, klimathotet påverkas naturligtvis inte av antalet människor på jorden. Samtliga politiker, makthavare, goda människor etc. är överens om att målet är att INGET barn skall behöva dö av svält eller sjukdom, så därför skänker vi goda människor miljarder varje år till ”Ideella” organisationer så som Rädda Barnen, Röda Korset och UNHCR. Detta ur våra egna fickor för att vi är goda. Vi kan ju inte begära att staten Sverige skall behöva punga ut med surt förvärvade skattekronor, de behövs ju för helt andra saker som du säger.

Men som sagt, du har helt rätt.
Citera
2018-01-08, 22:37
Medlem
volvo 240s avatar
Avsaknad av empati.. du är allt bra dum i huvudet. De flesta Sverigedemokrater är helt vanliga människor- Precis som de flesta Trump-väljare.

Man kan hjälpa andra men i stort sett alla människor ser till sina egna först, även du. Eller skulle du ge mig en av dina njurar tex istället för att ge den till din mamma. Gör du inte det så är du en empatilös jävel som bara tänker på dig och dina..
Citera
Medlem
Nippleslips avatar
Man får ha överseende med TS , inte lätt förstå när man inte har alla hemma . Att påstå sig vara beläst eller utbildad , samtidigt som man frågar nåt så dumt . Visar på antingen svårt att förstå , eller att man blivit vilseledd (hjärntvättad) . Har man inte eget tänkande och kan sortera fakta och intryck , blir det så där . Bara det att påstå att 80% är för asylinvandringen visar på riktig okunskap .
Citera
Medlem
Citat:
Jag vill lämna tråden för att jag seriöst gått och undrat över detta länge, hur ni ser på det faktum att vi lever i olika verkligheter där eran står i minoritet. Hoppades helt ärligt på att jag kunde få ett svar här. Istället blev det bara ännu en oas för blaj.

Du vill lämna tråden för att du inte klarar av att argumentera för din sak, säg som det är istället

Citat:
om det är någon som står för självberöm och narcissism är det ni då ni, en femtedel av befolkningen, tror sig stå över resterande av befolkningen med "sanningen". Är det nån som sabbar sammanhållningen och gemenskapen är det ni. Hur ska integrationen fungera tillsammans med er? Hur ska någon, svenskfödd eller inte, finna gemenskap med er när ni ser ner på större delen av befolkningen? Patriotiskt av er..

Det är såna som du som anser er stå över andra människor när ni gladeligen släpper in våldtäktsmän, kriminella hit så att de ska kunna leva lyxliv på våran bekostnad samtidigt som ni skär ner på äldre så att de svälter ihjäl. DET är narcissism!
Citera
2018-01-08, 22:38
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Likt 80% av befolkningen tycker jag att en medmänniska som dör ska räddas - där har du din empati och moral. Ett nationalistiskt tänk är förlegat. Har man allmän kunskap om samhället vet man att bara för att vi tar in Mohammed får inte Asta det sämre på äldreboendet. Vi behöver invandring(föder för lite barn = nuvarande arbetare körda i framtiden)och brotten skjuts inte i höjden. Vi har alltid en konstant underklass som knuffas ner, nu är det många invandrare - förr var det svenskar. Jag kan rabbla fakta om varför det är så men förhoppnings förstår du själv. Jag har studerat politik, samhälle och juridik. Anhöriga som arbetar inom olika sektioner gällande invandring och integration som dagligen ser hur människor nekas uppehållstillstånd - Sveriges politik är mer restriktiv än ni tror.

Pengar som läggs på invandring tas ifrån något? Sverige är det land som ger näst mest asyl inom EU trots en så kallad restriktiv migrationspolitik. Varför läggs inte politiken om i fall svenskar föder för få barn, gör det ekonomiskt möjligt för kvinnor och män att vara hemma med barnen.

En person som fått avslag på avslag saknar anledning att uppehålla sig i Sverige. Hur många liv har ni räddat? Ni har dock ett stort spår av mördade och våldtagna kvinnor, flickor och pojkar som är på ditt samvete. Ingen som utvisats till Afghanistan har dött.

Ni är varken goda eller bra medmänniskor.

Köpta asylberättelser och ljuga att man är ett barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in