Citat:
Ursprungligen postat av
MostyBlejsX
Det är nog många som älskar sin partner och sina barn som inte skulle vilja leva vidare. Om det dessutom är hans som "hjälpt" dem att slippa sitt lidande, så är det ännu mera förståeligt att han inte ville leva vidare.
Dom har åsett vad sjukdomen lett till för skador hos den äldre dotter, det som väntar den yngre också, utan annat hopp än döden som slutligt resultat. Måste vara fruktansvärt plågsamt. Mamman också drabbad av cancer, icke ovanligt då det också är förväntat. Även pappan kan ha drabbats av cancer? Det vet vi inte.
Läste en artikel i Läkartidningen där man kartlagt antal patienter i Sverige (
http://lakartidningen.se/OldPdfFiles/2000/21775.pdf) men pga mina bristande kunskaper blev det mindre begripligt. Det gällde då ett mindre antal patienter som drabbats av denna ovanliga sjukdom, 19 st. Kartläggningen gjordes 2000.
Det jag begrep är det som bekräftats tidigare i tråden.
Nämner ändå källan. En nära granne som jag umgås med var en av medförfattarna upptäckte jag. Hennes ende son dog tidigt av en genetisk skada och själv fick hon bröstcancer. Hon har aldrig velat prata om den sjukdomen, jag har därför inte heller frågat. Hon var dock klar om att han skulle dö ung.
Kan ha varit vilken genetisk skada som helst.