Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Så är det, och han beskrevs som tidigare varande en högpresterande tjomme - då märks förändringar snabbt. Det kan kvitta om det var mamman, pappan eller båda i samförstånd som utförde morden - två barn berövades livet.
Men att det går rykten på jobbet att pappan har mördat dem och sedan hängt sig, tycker jag man kan ta med en nypa salt. Hur skulle de känna till sådana detaljer? Dessutom beskrivs han ju som en hyvens snubbe. Det får jag inte ihop.
Jag tycker också att det är lite väl spårade spekulationer i tråden om vilken sjukdom flickorna skulle ha lidit av. Det fanns medicinska skäl till att de fick undervisning i hemmet, så långt är jag med. Men de insjuknade inte redan i småbarnsåldern, så jag gissar på något annat än AT.
Lärarna som besökt hemmet har inte sett detta komma, så nånting väldigt skumt är det hur som helst. En kompis till mig tippade initialt att den 14-åriga dottern var GM, det är en lika god gissning som någon kan jag tycka.
Ett vet vi, och det är att polisen genast låste sig vid att det var mord och att GM fanns inom kretsen av de fyra. Det talar i någon mån för att en GM har hittats hängd eller på annat sätt tydligt självmördad, medan de andra lika tydligt blivit tagna av daga.