2018-01-12, 18:42
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Stämmer det att det (nästan) enbart är pappan som nämns i protokoll från möten med skolan? Det får mig att undra lite i så fall.... Om det nu är så att barnen "faktiskt" har nån sjukdom / diagnos borde bägge vårdnadshavarna haft intresse att delta på dessa möten. För inte var väl mamman såååå sjuk att hon inte kunde delta?
Ringer helt klart varningsklockor.

Problem med att lämna flickorna ensamma hemma?
Citera
2018-01-12, 18:43
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hur vet vi det? Och det finns såklart varianter.

Sannolikheten för varje barn är, vad jag förstår 25%.
Har man fatt ett med den sjukdomen tror jag att man drar for sig ett barn till!
Citera
2018-01-12, 18:44
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Att barn dör genom sjukdom är inte ovanligt. Bara i min bekantskapskrets finns 3 barn som gått bort pga av fruktansvärda sjukdomar. Vad jag vet av dessa föräldrar som jag känner, är att de aldrig gav upp hoppet utan stred på, för att barnen skulle få det så bra som möjligt den tid som var kvar, samtidigt som de hade ett hopp om att något skulle hända (medicinsk upptäckt eller dylikt) som skulle göra barnen friska igen.

Då var ändå dessa barn i slutet betydligt mer sjuka än barnen i denna Bjärred familj. Att de skulle kunna gå och handla och se normala ut i samhällets ögon fanns inte på kartan.

Har för mig att någon skrivit ett inlägg om att pappan och yngsta dottern var ute och handlade kring juletid. ?
Citera
2018-01-12, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag tror att detta med sjukdom var ett hittepå från pappan. Han ville ha kontroll dygnet runt på sin familj. Jag tycker det är uppenbart. Såpass tillvida att han jobbade hemifrån själv också till slut. Det trappades upp mer och mer. DÄRFÖR säger skolan att dom mår dåligt över att "dom inget märkte". Pappan var nog en mästare i att manipulera om det behövdes. Tänk på att många psykopater har en hög befattning i samhället. En psykopat slavar inte på en fabrik t.ex. Psykopater är att finna i typiska yrken som det pappan hade. Med det inte sagt att alla i den ställningen är psykopater.

Det finns precis lika mycket som talar för att pappan haft något för sig.
Jag vet vad jag fick för intryck och uppfattning från allra första början(jag borde ha stannat vid det) och nu är jag tillbaka där.
Men då inget motiv, eller ens ett tänkt sådant, kommer att släppas offentligt, så skriver jag inget om det.

Men jag hoppas att skolan kommer att utredas, för delaktiga i familjens avslut det har de varit. Genom sina beslut om hemundervisning på grunder som man normalt inte ska fatta sådana beslut på har de möjliggjort att en hel familj nu är borta- familjen isolerade sig alltmer på slutet.
Jag hoppas de kommer att få till svars för det?
I alla fall för att vitt och brett ha delgivit allmänheten sekretessbelagda uppgifter. Eller hur det nu egentligen ligger till med den saken.
Citera
2018-01-12, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
Läst större delen av tråden igår och idag. Har det framkommit någon ny info från media idag? Har de berättat något? Kan någon länka här i tråden i så fall?

Inget nytt. Polisen inväntar svar från rättsmedicin enligt senaste uttalanden, samt så förör de anhöriga, skolan och kommunen för att få en bild av deras tid i livet innan döden.
Citera
2018-01-12, 18:46
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Den sjukdomen verkar normalt debutera i 1-2-årsåldern. Stämmer inte alls här.

Dessutom är ju sannolikheten för att två av två barn ska ärva den inte så jättestor.

Känner till ett annat barn som har en ovanlig sjukdom. Först efter 7 år fick föräldrarna av en slump redan på vad hon led av trots åratal av utredningar. Eftersom flickorna i detta fallets ev sjukdom är ännu mera ovanlig, är det kanske inte så märkligt att den äldsta dottern fått diagnosen sent. Hon kan ha haft symtom långt innan det gick så långt att de tog henne ur skolan.

Jag fick för mig att risken att ett barn skall få sjukdomen, när båda föräldrarna bär på genen, är 25 %, dvs relativt hög risk.
Citera
2018-01-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Problem med att lämna flickorna ensamma hemma?
Snarare att mamman verkligen var sjuk och kanske inte orkade följa med? Vet vi att det är deras barn gemensamt och inte att någon av föräldrarna tagit med sig flickorna in i äktenskapet?
Citera
2018-01-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Har för mig att någon skrivit ett inlägg om att pappan och yngsta dottern var ute och handlade kring juletid. ?

Ja, det är även bekräftat av medierna. Barnet såg till synes friskt ut.

Att två normala föräldrar väljer att ta död på ett så friskt barn finns inte på kartan. Det är någon av föräldrarna som gjort något sjukt, troligtvis pappan med tanke på hur de hittats.
Citera
2018-01-12, 18:48
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Jävligt kusligt att höra hans röst på mobilsvar. Man kan nästan höra hur "troubled" han verkar ha varit.

Självklart var han "troubled". Måste vara påfrestande för honom att spela det spelet. Att isolera sin familj från hela omvärlden i sitt sjuka kontrollbehov. Tänk på att det var HAN som "vallade" en av töserna i mellandagarna i nån affär. Han släppte antagligen dem inte ur sikte. Jag har själv levt med en sån man. Känner igen hela mönstret. Sjukdomar eller inte. Jag tror på INTE. Skolan BORDE upptäckt vad som stod på. Högst osannolikt förresten att en MOR håller sin familj gisslan. Inte iaf om det finns en FAR med i bilden.
Citera
2018-01-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Självklart var han "troubled". Måste vara påfrestande för honom att spela det spelet. Att isolera sin familj från hela omvärlden i sitt sjuka kontrollbehov. Tänk på att det var HAN som "vallade" en av töserna i mellandagarna i nån affär. Han släppte antagligen dem inte ur sikte. Jag har själv levt med en sån man. Känner igen hela mönstret. Sjukdomar eller inte. Jag tror på INTE. Skolan BORDE upptäckt vad som stod på. Högst osannolikt förresten att en MOR håller sin familj gisslan. Inte iaf om det finns en FAR med i bilden.

Äsch, hur ofta byter en 45-åring meddelande på sin röstbrevlåda? Nästan aldrig. Meddelandet är sannolikt väldigt gammalt.
Citera
2018-01-12, 18:50
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Av allt att döma, en familj där båda barnen drabbats av Ataxia telangiectasia och modern dessutom av cancer - vilken oerhörd smärta. Som de måste ha kämpat. Fruktansvärda spekulationer här i tråden! Må de vila i frid.

Precis..fruktansvärda spekulationer att skriva att bägge barnen
hade en extremt sällsynt sjukdom, för det är såvitt jag vet, bara
en spekulation än så länge och ingen verifierad sanning.
Citera
2018-01-12, 18:51
Medlem
Finns det någon grund för ett tidigare inlägg där det påstods att mamman fick palliativ vård i hemmet? Kan hon ha avlidit av sjukdom och att det har fått tragiska konsekvenser med en pappa som bryter ihop av tanken att barnen kommer att gå samma öde till mötes? Nangiala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in