Citat:
Ursprungligen postat av
Twiggygirl
Jag tror att detta med sjukdom var ett hittepå från pappan. Han ville ha kontroll dygnet runt på sin familj. Jag tycker det är uppenbart. Såpass tillvida att han jobbade hemifrån själv också till slut. Det trappades upp mer och mer. DÄRFÖR säger skolan att dom mår dåligt över att "dom inget märkte". Pappan var nog en mästare i att manipulera om det behövdes. Tänk på att många psykopater har en hög befattning i samhället. En psykopat slavar inte på en fabrik t.ex. Psykopater är att finna i typiska yrken som det pappan hade. Med det inte sagt att alla i den ställningen är psykopater.
Det finns precis lika mycket som talar för att pappan
haft något för sig.
Jag vet vad jag fick för intryck och uppfattning från allra första början(jag borde ha stannat vid det) och nu är jag tillbaka där.
Men då inget motiv, eller ens ett
tänkt sådant, kommer att släppas offentligt, så skriver jag inget om det.
Men jag hoppas att skolan kommer att utredas, för delaktiga i familjens avslut det har de varit. Genom sina beslut om hemundervisning på grunder som man normalt inte ska fatta sådana beslut på har de möjliggjort att en hel familj nu är borta-
familjen isolerade sig alltmer på slutet.
Jag hoppas de kommer att få till svars för det?
I alla fall för att vitt och brett ha delgivit allmänheten sekretessbelagda uppgifter. Eller hur det nu
egentligen ligger till med den saken.