2018-01-11, 18:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Fast de har med hotell-scener. Handlar det om att de jobbar bara 1 eller möjligen 2 dagar i veckan är det väl ok, men är det tusen kronor brutto för en vecka i 12 veckor....inte bra betalt. Medelinkomsten i Sverige för män låg 2011 på 280 tusen om året, vilket är mer än 1000 kronor per arbetsdag, runt 6 tusen per arbetad vecka.
Tidsspannet har diskuterats tidigare, men inspelningar går aldrig i realtid om det inte är live-inspelning.

Edit: Ahh hittade denna:
https://palsternackan.wordpress.com/...es-masterkock/
En deltagare från någon av de tidigare säsongerna:

Okej, 500 per dag då. Ja, det är ju lite låg lön. Men kanske ok för en student som deltar.
De som är etablerade kanske har så mycket sitt på det torra så de skiter i den förlorade arbetsinkomsten?
Citera
2018-01-11, 18:38
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men de hinner väl jobba på sina vanliga jobb kanske vid sidan av, om det är ett avsnitt per vecka. Då vet jag förstås inte hur lång tid det tar att spela in varje avsnitt.
Jo, de reser ju lite också, men det brukar väl bara vara en stor resa per seriesäsong?
Se min edit, 2 tusen i veckan+halvtid på ordinarie jobbet är lågt, men ok.
Edit:
Citat:
Okej, 500 per dag då. Ja, det är ju lite låg lön. Men kanske ok för en student som deltar.
Medhåll. Haha, vi är lite för snabba på att svara.
Citera
2018-01-11, 18:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Se min edit, 2 tusen i veckan+halvtid på ordinarie jobbet är lågt, men ok.

Ja, det är ju inte en sån katastrof som Idol då, iallafall.
Citera
2018-01-11, 20:13
Medlem
- Ja, jag har ju egentligen inte tid med här....

Snacka om bortförklaring av en sur gubbe.
Citera
2018-01-11, 20:19
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Men de hinner väl jobba på sina vanliga jobb kanske vid sidan av, om det är ett avsnitt per vecka. Då vet jag förstås inte hur lång tid det tar att spela in varje avsnitt.
Jo, de reser ju lite också, men det brukar väl bara vara en stor resa per seriesäsong?

Själva huvudtävlingen (efter Gävle) spelades in från mitten av oktober till 1 december, finalen spelades in sista november. Ett avsnitt tar två dagar att spela in, vanligtvis spelas avsnitten in måndag-onsdag/torsdag. Heldagar. Lediga helger.
Citera
2018-01-11, 20:39
Medlem
DyslexiKungens avatar
Bor man i ett kollektiv, då ska man ju bjuda på lite svamp.
Citera
2018-01-11, 20:59
Moderator
Dr Kings avatar
Oscar Zias brorsa var grymt lik honom. Någon kocktalang var han dock inte. Hur han kunde gå vidare är mycket svårt att förstå och kan inte bero på något annat än just att han var Oscar Zias brorsa.
Citera
2018-01-11, 21:35
Medlem
ace_secs avatar
Senad Aljija - "konsulten" - telefonförsäljare ...

Tre citronskivor som ser ut som något en 4-åring skurit upp.
Scampi med stora skalrester kvar

Helvete vad inkompetent.

Det blir nog till att fortsätta som telefonförsäljare ett tag till för den importen
Citera
2018-01-11, 21:40
Medlem
enfindams avatar
Tråkigt att så få äldre får följa med till Gävle, de har ofta både kunskap och erfarenhet imed sig i bagaget.
Citera
2018-01-11, 22:01
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Oscar Zias brorsa var grymt lik honom. Någon kocktalang var han dock inte. Hur han kunde gå vidare är mycket svårt att förstå och kan inte bero på något annat än just att han var Oscar Zias brorsa.

Dante och Oscar är grymt lika ja, både till utseende och röst.
Citera
2018-01-12, 08:09
Medlem
Zoom008s avatar
Själv tappade jag lusten för detta program när hon vann förra året trots att hon glömde servera kaffe på frukosttemat. Så värdelöst och nu har man sett de här juryn till leda. Som tur är börjar MasterChef Australia på söndag i TLC vilket rekommenderas. Äntligen får man säga efter repriser i omgångar a 60 avsnitt.
Senast redigerad av Zoom008 2018-01-12 kl. 08:14.
Citera
2018-01-12, 18:11
Medlem
Hunden007s avatar
håller med första avsnitten suger och noll spänning. riktiga programmet börjar nästa vecka i gävle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in