Citat:
Ursprungligen postat av
vichy6
Mbp... man gör medvetet barnet sjukt/skadar och sedan söker hjälp. T ex ett långsamt intag av gift eller dylikt. Inget som framkommit hittills.
Tja så kan det förstås vara. Men vilken slump att alla dog av giftet samma dag i så fall. Och den som lider av mbp gör sällan sig själv sjuk eftersom den vill framstå som den goda vårdaren och få bekräftelse för det.
Jag tror det är mamman som varit psykiskt sjuk. Kanske hon haft cancer eller så har hon trott det. Hon har glidit allr djupare ner i sina vanföreställningar och överfört till barnen. Kroniskt trötthet/ME kan jag ibland själv få för mig att jag lider av utan att ha vanföreställning det är väldigt flummiga symtom, lite som horoskop det passar in på det mesta om man känner efter lite liksom.
Jag tror hon blev besatt av denna sjukdom och trodde barnen hade den, började googla och kolla upp denna kliniken som nämndes. Sen var det någon som nämnde att en talesperson för ME sjuka tog sitt liv dagen innan. Denna kvinna kan mycket väl ha varit msmmans idol. I en förvirrad hjärna kan det nog då slå slint. Hon kan ha blivit inspirerad av detta.
Jag tror nyckeln ligger hos mamman.