2018-01-12, 17:04
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faxer
Uppgifterna om Louis-Bars sjukdom må vara obekräftade, sjukdomen må vara extremt ovanlig, men det är ändå det enda som framkommit som gör att den här historien går att lappa ihop på ett någorlunda rimligt sätt.

Läser också att diagnosen är så ovanlig att det kan dröja länge innan patienter får rätt diagnos, och att det kan gå många rundor med förväxlingar etc vilket kan förklara uppgifterna om andra sjukdomar. Familjen kan ha förstås ha mörkat för utomstående, eller så har diagnosen satts relativt nyligen.

Mamman har den godartade varianten men får cancer. Barnen får allt värre symptom och en dödsdom över sig, med några sjukdomsdrabbade år kvar att leva. Mot den bakgrunden förstår jag varför det beskrivs som en familjetragedi och varför en pappa som verkar genomvettig väljer att följa sin familj i graven.

Överlägset rimligaste teorin hittills imo. Klart pappan hade kunnat välja att försöka ta sig igenom detta helvete själv, men jag har sett män som lever totalt för sina barn och sin familj - och den bilden stämmer in på det vi vet om pappan.

Äsch, trams det finns bara 20 barn med denna diagnos i Sverige.
I princip alla barn med denna diagnos sitter i rullstol vid 12-14 års ålder och har grava kordinationsproblem.
Då är det ju ett djävla mirakel om just dessa två barn skulle ha haft denna diag
nos och samtidigt inte haft några synliga besvär inför sina grannar.
De har hoppat, lekt och promenerat som vanligt.
Har det någonsin vidimerats att barnen hade något allvarligare än att de var så
trötta att de enligt föräldrarna inte iddes gå till skolan??
Senast redigerad av cece123 2018-01-12 kl. 17:20.
Citera
2018-01-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Söker du en rimlig förklaring till att mörda sina barn? Du är bra blåst du. Dessutom på ovidimerade uppgifter. Det här förklarar dock hur två barn kan bli mördade utan att skolan gjort riktiga insatser för dem.
Din teori om en psykopatisk pedofilman som lyckas dupera familj och omgivning är spektakulär. Jag förstår att den går hem hos publiken här som gillar att gotta sig i kriminalfall på flashback. Det är möjligt att du får rätt också, men för mig finns det för starka indicier som pekar mot att pappan var en bra person.
Citera
2018-01-12, 17:05
Medlem
gubbroras avatar
Från socialstyrelsen beskrivning av sjukdomen: "Vid 1-2 års ålder, ofta i samband med att barnet ska börja lära sig gå, märks svårigheterna att samordna muskelrörelser. Den nedsatta koordinationsförmågan uppfattas ibland som en cerebral pares men skiljer sig från en sådan genom att förmågan att koordinera muskelrörelserna successivt försämras. I 9- till 10-årsåldern använder ungefär hälften av barnen rullstol, och från tidiga tonår praktiskt taget alla.

Jag har lite svårt att se en person med dom besvären spela fotboll
Citera
2018-01-12, 17:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Såvitt vi vet så var det inga barn närvarande vid skolmötena. Kan du på något sätt styrka att myndigheter förfalskar beslut av pedagogiska skäl? En tonåring som vet vilken sjukdom hon har, vet troligen mycket väl vilka framtidsutsikterna är framför allt om den är ovanlig och kronisk. Du kanske har hör talas om https://www.google.se/

I så fall tror jag att man höll inne med det.

Du kan inte mena vad du säger med det andra. Det vore tjänstefel att skriva ngt annat än det som står.
Citera
2018-01-12, 17:07
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är ju det jag säger 2016 var det år då återgång till skolan fanns som plan, 2017 nämns inte detta, 2016 talas det om problem med skolgången läsåret innan. Det fanns enligt rektorerna mycket kontakt med familjen och dessa kontakter rörande hälsa och framsteg i studierna och mående för hela familjen är inte offentliga handlingar.

Det du säger är att protokollen från mötena är offentliga handlingar och att dessa förfalskats för att muntra upp dottern. Kan du styrka detta på något sätt?
Citera
2018-01-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Äsch, trams det finns bara 20 barn med denna diagnos i Sverige.
I princip alla barn med denna diagnos sitter i rullstol vid 12-14 års ålder och har grava kordinationsproblem.
Då är det ju ett djävla mirakel om just dessa två barn skulle ha haft denna diagnod och samtidigt inte haft några synliga besvär inför sina grannar.
De har hoppat, lekt och promenerat som vanligt.
Har det någonsin vidimerats att barnen hade något allvarligare än att de var så
trötta att de enligt föräldrarna inte iddes gå till skolan??
Det är en ärftlig sjukdom vilket förklarar hur båda barnen kan ha haft den, trots att den är ovanlig. Mamman har den godartade varianten och åker på cancern som sagt. Stämmer att tillståndet förvärras i tidiga tonår vilket alltså kan ha varit på gång hos dessa barn.
Citera
2018-01-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Som sagt, en vanligt funtad person hade ringt 112, även om det tagit ett tag att processera allt. Känns som ett väldigt märkligt beteende att tänka: "Jahapp, nu har familjen kolat, lika bra att jag hänger mig också" - Om du förstår vad jag menar.
Svar på den du citerade och hur det är ett väldigt udda tillvägagångssätt.
Jag tror det är fullt möjligt att han efter chocken av att hitta sin familj död tog sitt eget liv. Han kanske har levt med en sådan oro att hon inte var riktigt frist och ev anade att hon kunde vara kapabel till något. Därför var han oftast hemma. Denna gången var han tvungen att gå ut en stund och då passar hon på. Han kommer hem och finner de tre döda. Han drabbas maturligt av chock men inte oanik då han känt av denna oro och nu klandrar sig själv varför han lämnade barnen ensamma med henne osv. Många tankar, desperation, hat mot sig själv för att inte ha skyddat barnen trots att han känt oro. Vill ta sitt eget liv.
Citera
2018-01-12, 17:10
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
I så fall tror jag att man höll inne med det.

Du kan inte mena vad du säger med det andra. Det vore tjänstefel att skriva ngt annat än det som står.

Nu är jag inte riktigt med på vad du menar?
Citera
2018-01-12, 17:11
Medlem
Citat:
Från socialstyrelsen beskrivning av sjukdomen: "Vid 1-2 års ålder, ofta i samband med att barnet ska börja lära sig gå, märks svårigheterna att samordna muskelrörelser. Den nedsatta koordinationsförmågan uppfattas ibland som en cerebral pares men skiljer sig från en sådan genom att förmågan att koordinera muskelrörelserna successivt försämras. I 9- till 10-årsåldern använder ungefär hälften av barnen rullstol, och från tidiga tonår praktiskt taget alla.

Jag har lite svårt att se en person med dom besvären spela fotboll
Citat:
AOA2 (ataxia-oculomotor apraxia type 2) has a range
of symptoms similar to those of AOA1, however it
tends to develop later, typically in late adolescence
or early teens. It is the result of mutations on yet
another gene, the SETX gene. AOA2 seems to be a
little more common than AOA1.

Från http://www.atsociety.org.uk/data/files/William/A-T_Clinical_Guidance_Document_Final.pdf
Citera
2018-01-12, 17:15
Medlem
Citat:
Det du säger är att protokollen från mötena är offentliga handlingar och att dessa förfalskats för att muntra upp dottern. Kan du styrka detta på något sätt?
Jag har inte sagt något om förfalskade protokoll jag säger vad media redovisat i protokoll från 2016 och där står det att vara i skolan efter mående vilket kan vara allt från att vara i skolan någon lektion i veckan till någon halvdag i bland. Kan ju faktiskt vara så 2016 att det fortfarande utreddes inom vården vilken sjukdom det var och alla trodde att det var något som skulle läka ut
Citera
2018-01-12, 17:15
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
Då tycker jag det är märkligt att köpa en helt ny bil bara 3 månader innan ....

Inte så märkligt. Beslutet har nog mognat fram efteråt.
Citera
2018-01-12, 17:16
Medlem
Är det bara jag som tänker narkolepsi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här