2018-01-12, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Däremot är det anmärkningsvärt med att de är så få skribenter som säger sig känna till familjen. Känns som de levt ganska isolerat. Inga rapporter om att döttrarna ska haft något som helst socialt umgänge med andra, och kommunen verkar ju rannsaka sig själv.

-12 hade äldsta dotter ett helt fotbollslag med vänner, och en hel klass, men det kanske tunnades ut med åren.
Citera
2018-01-12, 00:08
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Tänk om det var en utomjording som kom ner från en okänd planet som gjorde det?

Det är sådant man inte kan veta helt säkert...

Tänk om detta är första explsionen pga MeeToo bomben. Googlar man på yngsta M.H, så kommer O.H upp på bild om man scrollar lite, sen kommer en bildrad upp, under står "fler bilder för M.H och kollar man dem handlar det om MeeToo, bl.a har en L.H skrivit under, ang journalister. Om man googlar MeeToo och Lunds Universitet kan man hitta en del. Bara en fundering, kanske en värld gick sönder för dem och det fanns bara botten och skam kvar, kanske brast det då, någon mår då sämre och sämre. Bara en teori............ Tror ej på ME alls. Tror på totalhaveri........
Citera
2018-01-12, 00:08
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Att han kom hem och fann sina döttrar och hustru döda efter att mamman på något sätt förgiftat barnen och sig själv varpå han blev så fruktansvärt förtvivlad, chockad och fick totalspelet och hängde sig för att han inte kunde hantera situationen. Jag kan mycket väl föreställa mig hur urflippad man skulle kunna bli i en sådan situation.
Vissa har invänt att det skulle vara ett för komplicerat alternativ i ett sådant chocktillstånd och att man snarare skulle springa skrikande ut på gatan och/eller ringa polisen. Att det inte skulle vara troligt att man fullt frisk, men i ett starkt sammanbrott skulle begå självmord.

Jag vet egentligen inte. Själv skulle jag nog ha en blockering så länge mina föräldrar var livet eller en riktig nära barndomssläkting som kommer precis efter familjen i prioriteringsordning.
Citera
2018-01-12, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Det är den bilden jag har målat upp och den är så in i helvetes obehaglig. Speciellt när det finns bevis av att mamman stöttar sjukdomsmottagningar som behandlar ovetenskapliga sjukdomar.

Jag nämnde tidigare mamman som hållit sina tre döttrar undan skolan sedan de befann sig i mellanstadiet, någonstans.
Och när jag söker i ämnet så stötte jag på mamman i Sigtuna, hon höll också sina barn borta från skolan och en dag dödade hon båda barnen.
I de fallen verkar inte skolan ha brytt sig alls, medan i Bjärred la skolan ned mycket energi, ändå dödades barnen?
Det är ju väldigt oroväckande med en förälder, eller två, som vill hålla sina barn utanför skolvärlden. Det är ett varningstecken på att något inte står rätt till.
Citera
2018-01-12, 00:11
Medlem
Pappan har sexuellt utnyttjat sina döttrar, frugan har stillasittande levt med det... Flickorna har blivit äldre och börjat ifrågasätta saker... Hans framtoning som elit spricker i kanterna - Vi alla måste dö!
En hundring på den!
Citera
2018-01-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Vissa har invänt att det skulle vara ett för komplicerat alternativ i ett sådant chocktillstånd och att man snarare skulle springa skrikande ut på gatan och/eller ringa polisen. Att det inte skulle vara troligt att man fullt frisk, men i ett starkt sammanbrott skulle begå självmord.

Jag vet egentligen inte. Själv skulle jag nog ha en blockering så länge mina föräldrar var livet eller en riktig nära barndomssläkting som kommer precis efter familjen i prioriteringsordning.

Som sagt, en vanligt funtad person hade ringt 112, även om det tagit ett tag att processera allt. Känns som ett väldigt märkligt beteende att tänka: "Jahapp, nu har familjen kolat, lika bra att jag hänger mig också" - Om du förstår vad jag menar.
Svar på den du citerade och hur det är ett väldigt udda tillvägagångssätt.
Citera
2018-01-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Flera frågar om båda hade diagnoser. Här från tidningen:
I höstas påbörjades hemundervisningen även för den yngre flickan. I dokumentet står att föräldrarna misstänker att flickan lider av samma sjukdom som sin storasyster.

Vidare skrev skolan att vi har kanske lyssnat för mycket på föräldrarna. Vad det betyder kan vi bara spekulera om.
Jag måste ju ha fattat fel...fick för mej att rektorn sagt att de aldrig gått i skolan utan bara haft hemundervisning? Men de måste ju ha gjort det eftersom de haft hemundervisning olika länge. A jag har nog snurrat till det
Citera
2018-01-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
-12 hade äldsta dotter ett helt fotbollslag med vänner, och en hel klass, men det kanske tunnades ut med åren.

Pappan var tränaren för laget. Han verkar inte typen som utövar idrott, men skenet bedrar. Året efter slutade dottern och antagligen han också.
Citera
2018-01-12, 00:19
Medlem
Ytterligare ett inlägg från LinkedIn. Verkar som att han var på väg att bli professor. Varför verkar kollegorna vara tvärsäkra på hans oskuld?

Citat:
Yesterday evening I submitted the assessment of Osk*r H*nkow's application for becoming a full professor. For once, I wrote a perfectly clean assessment stating that he fulfilled all, every single one, of the criteria for becoming a full professor. I spent the whole evening going through every single publication of Osk*r H*nkow, every single assignment that he has had, and all his pedagogical experiences. It was impressive. After I submitted the assessment I went to bed and read the news before going to sleep - the sad news about a family found dead in Bjärred. It was sad enough as it was.

Today when I got the news that this was Osk*r H*nkow’s family I got a total chock. And I got so sad. Last time I met Osk*r and we talked about his situation at home, I saw such a deep sorrow in his eyes. He was the only tax academic in the Nordic countries who really challenged me with his knowledge about VAT. Who could have an analysis of a CJEU case that was so different from mine so that I could think – are we talking about the same case? Who could bring up a VAT case that I had never heard about. The greatest of the VAT researchers has left us, far to early.

Prof. Dr. Osk*r H*nkow, the ones that God loves die young. I will miss you!
Citera
2018-01-12, 00:22
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Är det bekräftat att det var pappan som hittades hängd? Det skulle ju kunna varit frugan (Hanna) också. Hon har ju kunnat varit psyksjuka med ett extremt kontrollbehov. Ville att barnen skulle finnas hemma hos sig och tvingade gubben att jobba hemifrån. När Oscar skulle åka bort på konferens så flippade hon och mördade alla tre och till sist hängde hon sig.

Psyksjuka kärringar är inte att leka med.

De som har kontrollbehov beter sej som pappan. HAN jobbar, HAN går på möten i skolan, HAN skriver massa dravel att han älskar sina döttrar för att övertyga. Han vill ha hela familjen inom husets väggar. Jag känner så väl igen den typen. Jag tror att han drev fru och barn i döden. Dom hade ju inte några kontakt ens med släktingar verkar det som. levde isolerat i huset. UTOM PAPPAN DÅ. Han kan ha hängt sej när han insåg att han bar skulden. Hoppas vi får reda på sanningen.
Citera
2018-01-12, 00:23
Medlem
Känns som sjukvården och samhället har en del att lära när det gäller ME.

Samhällets okunskap och fördomar är även de ett stort problem. I många fall är myndigheternas hänsynslösa, kränkande och ofta rent rättsvidriga bemötande det största problemet av dem alla. Ett mycket vanligt exempelvis på detta är utförsäkringar och nekad ersättning från sjukförsäkringssystemet med mångåriga juridiska processer i domstol som följd för att försöka överklaga dessa avslag, trots att det utifrån dagens medicinska forskningsläge utan någon som helst tvekan framgår att detta handlar om en obotlig livslång sjukdom som medför mycket stora funktionsnedsättningar, vilket oftast gör det helt omöjligt för de drabbade att arbeta. Många svårt ME-drabbade tvingas upprepade gånger, under hot om indragen ersättning, att genomgå så kallad arbetslivsinriktad rehabilitering i form av arbetsprövning osv trots att (de pålästa, kunniga) läkarna bestämt avråder, trots att de är svårt sjuka utan sannolik chans att tillfriskna ens delvis, och trots den uppenbara risken för allvarliga bestående försämringar…

http://oanadesidor.se/myalgisk-encefalomyelit/
Citera
2018-01-12, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
En familjefar som gjort precis allt i sin makt för att räcka till för barnen, och frun, och arbeta, med ett dessutom krävande yrke.
Levt under hård press länge och tack och lov haft arbetsgivarens stöd under tiden.
Har arbetat, tagit hand om familjen, skött skolkontakter.
Men det räckte ändå inte.
Därav minnesorden om honom på LinkedIn.
Jag hoppas skolorna där barnen gick kommer att utredas grundligt för vad de egentligen varit behjälpliga med.

Pappan och barnen beskrivs som sociala och trevliga och ett av barnen var mycket vetgirigt- därför han skrev det där om momsen.
Dagen innan, tror jag det blir, som han skulle på den konferens han själv arrangerat så inträffade allt detta.
I mellandagarna hade han setts med yngsta dottern i en affär.
Det är väldigt tyst om mamman, förutom det senaste att när det började gälla att även hålla den yngsta dottern borta från skolan så var plötsligt mamman med på möten.
För mig i alla fall så är saken löst.

Undrar också varför så lite fokus ligger på mamman. Kan mycket väl vara hon som varit den "dominante sjuke" i hela detta tragiska förlopp. Att flickorna båda fått " trötthetssyndrom" tror jag är en fabrikation av initialt en förälder där den andre hakat på. Ska bli intressant att höra den som diagnostiserade flickorna. Ganska övertygad om att EN förälder varit den drivande och det behöver inte vara pappan för att han var på skolmötena. Den " dominante sjuke" kan ha haft järnkoll på honom.
I hemmet har flickorna styrts enligt principen Munchauser proxy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in