2018-01-09, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 199797
Är det någon skillnad på Oxikodon och Oxycontin? Ber om ursäkt för dumma frågor, men är ny på det här
Oxikodon är det verksamma ämnet i Oxycontin, Oxynorm, Targiniq, Oxycodone samt Oxikodon.

https://www.fass.se/LIF/substance?us...POBYU94E4VERT1
Citera
2018-01-11, 00:13
Medlem
Extremeflys avatar
Har fått jävligt ont i foten senaste två dagarna och det gör sjukt ont när jag trampar.
Vilket är bäst tror ni Oxy eller tramadol?
Citera
2018-01-11, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Har fått jävligt ont i foten senaste två dagarna och det gör sjukt ont när jag trampar.
Beror på hur ont du har. Tramadol är en svag opioid och Oxy är en medelstark-stark. Testa med Tramadol först och se om det hjälper tillräckligt, om det inte gör det så ta Oxy.
Citera
2018-01-11, 18:53
Medlem
199797s avatar
Tog en 5mg oxynorm för ungefär 40min sedan, tillsammans med en krossad 5mg oxycodon, är det någon fara att krossa en till 5mg oxycodon nu och ta?
Citera
2018-01-11, 21:14
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly

Oxy hjälper ju bra mkt mer.
Starkare.
Citera
2018-01-11, 21:17
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Som någon annan svarade förut, så kan du åka på andningsdepression, du slutar andas alltså, och dör i värsta fall. Är du ovan så ta det väldigt försiktigt. Och blanda absolut inte oxy med någon bensodiazepin + alkohol. Då är risken MKT större.

Läs alltid på om sånt här innan, vilken drog det än gäller. Så slipper ni dö i onödan. Tror till och med det står på fass om du söker på oxy där.

Detta gäller alla opioider, inte bara oxy. Metadon är absolut farligast att blanda med alkohol.

(Sen förstår jag inte varför folk vill blanda opioider med alkohol, tycker alkoholen tar över och förstör opioid-ruset. Men det är väl personligt antar jag. Själv har jag inte druckit en droppe alkohol på flera år, tycker inte det är skönt eller kul alls längre. Finns mycket bättre, och framförallt, skönare alternativ. )

Men att blanda oxy och benzo - utan alkohol, är det ingen större risk för andningsnöd. Det är väl
Just alkoholen som utgör faran.
Citera
2018-01-12, 06:52
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Men att blanda oxy och benzo - utan alkohol, är det ingen större risk för andningsnöd. Det är väl
Beror ju självklart på mängd benso i kombination. Jag själv käkar 2mg alpra till ca 40mg oxy och det fungerar perfekt.
Citera
2018-01-12, 16:09
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Beror på hur ont du har. Tramadol är en svag opioid och Oxy är en medelstark-stark. Testa med Tramadol först och se om det hjälper tillräckligt, om det inte gör det så ta Oxy.

Citat:
Oxy hjälper ju bra mkt mer.
Starkare.

Tack, de har dock släppt nu. Men kommer med jämna mellanrum tror de är nån inflammation eller nåt
Citera
2018-01-13, 23:22
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Ett bra sätt för att kolla om det är riktiga grejer är att testa bryta isär tabletten. Riktig Oxy är STENHÅRDA, och du måste ha en polygrip för att krossa dem. Är det fake så kan du bryta isär den med händerna utan problem.

Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Instämmer med dig. Har aldrig rört fenta-tabs så ingen info om dom.
Men jag vet som du även säger, en oxy-tabbe kan du inte dela i händerna. Brukade alltid använda avbitare när jag skulle dela på mina oxy förr.

Nu vet jag inte om ni syftar på endast 80mg-tabletter, men annars kan jag säga att detta inte stämmer. Det finns många sorter som är otroligt lätta att dela när det kommer till dom mindre storlekarna åtminstone.
Actavis, A1-Farma, Orion med flera är väldigt lätta. Speciellt Orion, den smular ner sig till små kulor utan någon ansträngning öht.

Det är depotabletter jag pratar om, men har aldrig haft större än 40mg så det kanske är annorlunda med dom!

Må väl, och ta det försiktigt!
Citera
2018-01-15, 23:39
Medlem
226s avatar
Oxycontin brukar vara svåra att dela och även lite krångel att krossa dem, så kan vara dem han menade när ha skrev oxy.
Andra generiska oxy kan vara lätta att dela och vissa kan till och med gå sönder när man pressar dem ur bilistern.
Men är väl oftast oxycontin som är förfalskade också så får du tag i andra oxikodon kan du vara mer säker att de är äkta.
Citera
2018-01-16, 09:48
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:

Mja, sanning med modifikation. Att blanda med alkohol också är fullständigt galet, som att köpa en biljett på parkettplats till sin egen begravning. Att "bara" blanda med benso är inte alls lika farligt, men man skall inte blunda för att det ÄR farligt det med!

En låg dos går oftast bra, men det finns några faktorer man måste tänka på.

* dosera lågt! I det här fallet så blir 1+1=3, kombinationen av läkemedel slår hårt!
* har du något kvar i kroppen, t.ex. benso som inte försvunnit? Vissa typer har ju väldigt lång halveringstid (diazepam t.ex.), och ackumuleras i kroppen
* omdömet! Benson gör ju att du tappar det, och kan bli kaxig och slänga i dig mer bara för att det "brukar gå bra"

Osv..
Citera
2018-01-17, 02:13
Medlem
Blanda oxy och paraflex (klorzoxazon) är det lugnt? Försöker för en gångs skull fråga först och ta sen, istället för att som vanligt - ta först, nojja sen haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in