Citat:
Ursprungligen postat av
8711
EU-kritiska miljöpartister som fått upp ögonen för massinvandringens konsekvenser alltså.
Ja, nu kommer lokalpolitiker och medlemmar från alla andra partier. Det syns ett tydligt tillskott hos Sverigedemokraterna över landet. Många är missnöjda med andra partier. Även M fortsätter tappa medlemmar och lokalpolitiker i massor till Sverigedemokraterna, det framgår dock inte i media lite märkligt.
Men flera avhopp på kort tid från MP och V till Sverigedemokraterna var lite oväntat att se.
Kanske lite av en domino-effekt? Man har inte vågat ta första steget för man har varit orolig för konsekvenserna. När man har "stöd" från andra kanske det blir lite lättare än att ensam stå emot trycket av media, f.d. politikerkollegor osv.
Det som gör mig förundrad är hur det kan ha tagit så lång tid innan det började?
MP speciellt har ju inte varit något annat än ett muslimparti i ett antal år nu och jag får nästan gå tillbaka till min barndom för att minnas en tid då MP var ett vettigt parti (om än lite hippie-flummigt).
Tycker det borde ha börjat tidigare men bättre sent än aldrig antar jag.
Samma kan sägas om V, fler borde ha taget steget när V började springa globalisternas ärenden, dämpa sin EU-kritik m.m. Något intressant med just V (och den radikalare delen av svansen) är att man nu försvarar, med våld, de krafter man för runt 10-15 år sen angrep med våld för att förhindra deras inflytande. Väldigt schizofrent och borde ha fått många att vakna till liv och ifrågasätta sin partitillhörighet.