2018-01-11, 17:04
Medlem
Väldigt oroväckande att SD tar emot folkförrädare med öppna armar.
Jag menar, om hon har gått ut offentligt under tiden hon var aktiv i MP och gick emot den egna partilinjen så kan jag ha överseende.

Men kappvändare och karriärpolitiker borde räknas som spetälsk hos vettiga individer.
Har röstat SD senaste 3 valen men hur fan ska man våga rösta på ett parti som släpper in vem som helst? Är SD nya MP efter nästa val? Stödhjul åt en regering som fortsätter folkmordet på svenskar?

SD utan trovärdighet är bara snäppet bättre än MP, kastar hellre bort min röst på NMR än att ge fortsatt stöd åt den katastrofala utvecklingen Sverige varit med om senaste 20 åren.

SD, TÄNK OM OCH TÄNK RÄTT FÖR HELVETE.

Har hellre bönder som statsledare än dessa yrkespolitiker som hoppar över till andra sidan så fort dom får motvind.

Kan någon förklara hur man ska kunna lita på SD när dom låter landets största fiender infiltrera partiet?
Citera
2018-01-11, 17:06
Medlem
Badios avatar
Linda kan nog gjort rätt val ändå att byta, låter inte som en äkta miljödåre. Hennes språkbruk i sociala medier tyder på det.
Citat:
Linda Nilsson, som för många är känd som den frispråkiga kvinnan på Titans sportbar. Bland annat för att hon är kritisk till hur kommunen har behandlat den utbyggnad av uteservering som först beviljades, men senare avslogs.
Citat:
Men förutom att Linda Nilsson är arg över hur tillståndet getts och tagits tillbaka har Titans sportbar drabbats av två inbrott under julhelgen, vilket fick Linda Nilsson att inte skräda orden när hon på sociala medier gick ut med vad hon kände för gärningsmännen. Hon kallade dem för ”pissluder”, ”parasitjävel” och ”samhällsbörda” och skrev att Sverige är ett ”pajasland”. Det fick bland andra Mia Sköld (Mp) att uppmana henne till att fundera på sina politiska uppdrag, vilket hon nu gjort.

Linda kommer enligt pressmeddelandet att fortsätta driva sina hjärtefrågor, utveckling av föreningsliv och idrott, näringsliv och naturligtvis miljöfrågor.

– Sverigedemokraterna i Norrköping ser mycket positivt på det nya tillskottet då Linda är känd Norrköpings profil både inom politiken så som näringslivet, en mycket omtyckt Norrköpingsbo, drivande och kompetent kvinna! Välkommen till Sverigedemokraterna och lycka till, skriver Darko Mamkovic.
http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/linda-lamnar-mp-for-sd-om4958712.aspx
Citera
2018-01-11, 17:07
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivarus
Snacka om helvändning, från att ha jobbat för det parti som vi har att tacka för invandringen mellan 2006 - 2014, stod bakom moderaterna denna tid - samt hade inget emot DÖ ( i så fall skulle hon gått för länge sedan ).
Hon hade inga som helst problem med DÖ,
och den invandring de styrde var aldrig, är inte och kommer aldrig bli något som är bra för Sverige eller svenskarna i längden. Sen kan man ju också ta upp deras stöd för M denna period, som vi också har mycket att tacka för "för att värna Sverige och svenskarna" ( jo men tjena ).
Det är ju inte 100% säkert att alla Mp:e älskade partiets fria invandringspolitik. Eller ens DÖ.
Hon kanske bara var en grön nationalist o därför bytte parti.
Citera
2018-01-11, 17:20
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladtampong
Väldigt oroväckande att SD tar emot folkförrädare med öppna armar.
Jag menar, om hon har gått ut offentligt under tiden hon var aktiv i MP och gick emot den egna partilinjen så kan jag ha överseende.

Men kappvändare och karriärpolitiker borde räknas som spetälsk hos vettiga individer.
Har röstat SD senaste 3 valen men hur fan ska man våga rösta på ett parti som släpper in vem som helst? Är SD nya MP efter nästa val? Stödhjul åt en regering som fortsätter folkmordet på svenskar?

SD utan trovärdighet är bara snäppet bättre än MP, kastar hellre bort min röst på NMR än att ge fortsatt stöd åt den katastrofala utvecklingen Sverige varit med om senaste 20 åren.

SD, TÄNK OM OCH TÄNK RÄTT FÖR HELVETE.

Har hellre bönder som statsledare än dessa yrkespolitiker som hoppar över till andra sidan så fort dom får motvind.

Kan någon förklara hur man ska kunna lita på SD när dom låter landets största fiender infiltrera partiet?

Men hur vet du att de släpper in vem som helst? Hon har ju fört samtal med SD så de har kanske kontrollerat att hon verkligen stödjer SD?
Citera
2018-01-11, 17:22
Medlem
Hegamons avatar
Jag tycker heller inte om det här riktigt. Verkar som att dom förstått att en bana som SD-politiker kommer bli lönsam för dom som ger sig in i tid. Vill ni tjäna cash inom politiken bli SD-politiker. Stigmat runt att bli SD-politiker håller också på att försvinna.
Citera
2018-01-11, 17:26
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
https://samnytt.se/miljopartist-gar-over-till-sverigedemokraterna/

Ett utdrag ur artikeln.

Det tycks bli vanligare och vanligare detta, inte konstigt enligt mig men det är säkert många som har synpunkter både från MP och SD.

Inte ett ord om det faktum att partiet totalt glömt bort vart de fått sitt namn ifrån. Inte ett ord om vår natur och hur vi bör bevara vårat svenska ekosystem. Sanslöst tragiskt att hon och alla andra i MP fullkomligt skiter i miljön. Att hon byter parti kan nog kvitta.

Mvh
Citera
2018-01-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
hur kommer det sig att vår moderna upplysta demokrati skapar fler och fler nazister från rikets alla hörn och kanter?
Så sant, skrämmande utveckling..

Steget mellan röda och gröna khmerer över till ett nazistparti verkar inte vara särskilt långt nuförtiden, ur led är tiden.
Citera
2018-01-11, 17:41
Medlem
Klappars avatar
Det här handlar ju bara om att säkra sin egna ekonomi. En typisk politiker som sitter i ett sjunkande skepp och väljer att hoppa över till räddningsbåten istället för att laga fartyget.

Man ändrar inte åsikt bara så där...
Citera
2018-01-11, 18:06
Medlem
Ja det är pengarna hon är ute efter. Mp tappar många platser i kammaren om de inte rent av åker ur huset. SD får fler ledamöter i Riksdagen efter valet och det är där hon hoppas komma med. Men hon är i gott sällskap i Riksdagen, nästan alla därinne tänker på sitt eget bankonto först och Sveriges väl i andra hand. Och var kan Nilsson hitta annat jobb på öppna marknaden med lika hög lön? Sånt här får vi vänja oss vid när pensionsvillkoren blivit sämre för ledamöterna. Skamlösa hopp mellan t o m dödsfiendepartier. För SD:s del gäller nu att filtrera bättre på riksdagslistan och söka så gott det går undgå personkryss.
Många exempel avskräcker.
Citera
2018-01-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Det är ju inte 100% säkert att alla Mp:e älskade partiets fria invandringspolitik. Eller ens DÖ.
Hon kanske bara var en grön nationalist o därför bytte parti.

Det där är ju inte trovärdigt för fem öre. Hon har alltså tillhört ett parti som senaste 20 åren förespråkat helt öppna gränser och kallat alla som inte är för det för nazister.
Ett parti som sammarbetade med kapitalet(m) för att straffa sd väljare och hålla gränserna öppna....

Ett flera av dessa nu hoppar över till sd, innebär bara att man vill kuppa från insidan, eller att man är så sinnessvag, så man inte fattat vad svensk invandring, eller miljöpartiets roll i detta sista 20-åren gått ut på.

Oavsett vilket av dessa två, hur och på vilket sätt, skulle sd ha nytta av dessa?
Citera
2018-01-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Men hur vet du att de släpper in vem som helst? Hon har ju fört samtal med SD så de har kanske kontrollerat att hon verkligen stödjer SD?

För trenden verkar vara att gå från MP till SD och MP är enligt mig dom som mest aktivt stöttat massinvandring till Sverige.

Även om det inte varit ens hjärtefråga så är det ett parti som är på rakt motsatt sida.
Hade hon gått över till V / S hade det känts som mer genuint.

Dessa som ramlar över känns mer som folk som prioriterar den egna plånboken snarare än politiken dom står för. Dom går dit där dom enklast och snabbast kan fylla en position som gynnar dom själv. Hänger du med i hur jag tänker?

Jag kan ha fel men mitt förtroende för SD sjunker.
Citera
2018-01-11, 18:33
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Är det en kappvändare vi har att göra med månne. Men hur som helst trevligt! Välkommen in i värmen!

Kappvändare är vidriga, ta samtliga journalister på tex Expressen, Aftonbladet har inte ens vänt kappan marxismen är för påtaglig. Denna Mp kvinna är det en infiltratör? Litar INTE i något läge på aktivist partiet Mp som helt enkelt vill förstöra Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in