Citat:
Ursprungligen postat av
NorthernAngel
Jag förstår vad du säger men hon är restaurangägare, och hon tidigare pensionär. De tjänar knappast på att gå till SD.
Om man bara skall acceptera medlemmar i SD som var öppet Sverigedemokrater innan valet 2010 så kan ju inte partiet växa. Alla nya anhängare har ju tillhört något annat parti. Annars blir man bara en liten aktivistgrupp. SD vill ju övertyga folk om att de gamla partierna hade fel och att SD har rätt, då måste man ju låta folk ansluta sig annars är det ju ingen idé att vara i politiken.
Du menar att gå till en vinnande sida strax innan valår inte har några fördelar?
Sista stycket kan jag hålla med om.
Men som jag nämnde i tidigare inlägg. Hade hon hoppat av för 2 år sedan hade jag inte reagerat. Nu sker det under valår.
Köper att det kanske dröjde tills nu innan hon fick upp ögonen för verkligheten men vill helst inte ha folk i politiken som ligger i snitt 8 år efter i utvecklingen. Förstår du vad jag menar?
Självklart gläds man åt att fler kommer över till den "rätta" sidan. Men det tog ju ett jävla tag? Är hon då lämplig att påverka politik ens på lokal nivå då?
Men bättre sent än aldrig.
Själv föredrar jag politiker som ligger i tid med utvecklingen, inte politiker som ligger 8 år efter.
Är inte lika förlåtande som den "naiva" genomsnitts svensken. Och tycker man ska vara sjukt reserverad mot extremvänstern. Släppa in sånt löst folk i politiken kommer vara en risk på både kort och lång sikt. Se vad dom gjort mot landet redan.
Säger inte att hon haft någon reell makt i MP eller kunnat påverka deras politik. Men vi snackar om en politiker från det mest idiotiska partiet i svensk historia, som bedrivit det största förfallet av landet. Nån måtta får det väl vara?