2018-01-12, 14:46
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Linda kan nog gjort rätt val ändå att byta, låter inte som en äkta miljödåre. Hennes språkbruk i sociala medier tyder på det.
http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/linda-lamnar-mp-for-sd-om4958712.aspx
Det finns ju en betydande risk att hennes språkbruk kan bli ett problem för SD, det sista partiet behöver är tjafs om ordval.

Det här med att folk går över från V och MP till SD är i i mina ögon mindre konstigt än att MP har gått från att värna miljön till att jobba för ökad befolkning och ökat flygresande genom folkomflyttningar, eller att V har gått från att verka för ökad jämställdhet till att lobba för religiös fundamentalism och import av billig arbetskraft.

Dock viktigt att se upp för infiltratörer och sabotörer bland proselyterna!
Citera
2018-01-12, 16:57
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/darfor-bytte-linda-parti-om4958895.aspx

Det tog alltså 10 år för henne att inse vad Miljöpartiet är för parti, det är bara en slump att det hände några månader innan valet.

Där kom det, hon är absolut inte rasist och för henne spelar det ingen roll vilket parti hon tillhör. Antingen är hon en kappvändare eller extremt osäker indvid som inte vet vad hon vill egentligen.

Kommunpolitiker, likväl som alla andra människor kan ändra sig, såväl om politiska frågor som alla andra frågor. Dessutom byter partier åsikter i olika frågor, det gäller både kommunala, regionala och nationella frågor. Jag skulle tro att de flesta människor bytt åsikter i många frågor i livet. Likaså vilket parti de tycker representerar dem bäst. Detta kan enkelt åskådliggöras med de förändringar i väljarstöd olika partier får över tid. Men det står dig fritt att t.ex. kalla alla sverigedemokrater som inte röstat på SD sedan 80-talet för kappvändare och extremt osäkra individer. T.ex. SDs partiledare J.Å. som för länge sedan varit med i MUF.

Men nedan kan du läsa själv om orsakerna till hennes byte:

Citat:
Därför bytte Linda parti

PARTIBYTE*När Linda Nilsson inte längre kände sig hemma i Miljöpartiet hörde hon av sig till Sverigedemokraterna för att ta reda på hur hon skulle göra för att byta parti.

Åsa Hanell

12:30 | 2018-01-11

– Jag har avsagt mig alla uppdrag i Miljöpartiet och kommer inte sitta kvar som politisk vilde fram till valet.

Det är i det stora den förändring som Sverige genomgått de senaste tre åren som fick Linda Nilsson att byta parti.

– Men att sitta i styrelsen för Norrköping Airport AB och företräda Miljöpartiet, där det finns medlemmar som vill avveckla alla flygplan och flygplatser var inte hållbart, när min personliga åsikt är att vi bör utveckla flygplatsen, säger Linda Nilsson.

Länk:
http://mobil.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/darfor-bytte-linda-parti-om4958895.aspx

Att hon väljer att göra det just nu beror sannolikt på att det är just nu politiska partier brukar starta nomineringen till sina listor inför valet. Hon avsåg ej vidare medverkan i MP och önskar nomineras till SDs lista varför hon ansåg att detta var en lämplig tidpunkt.
Citera
2018-01-12, 17:04
Medlem
Dagens miljöpartister är populister som trängt undan de riktiga miljöpartisterna som en gång startade partiet.

Dessa populister är världens horor och är beredda att byta till vilket parti som helst bara de får stanna kvar vid köttgrytorna. SD är just nu det parti som kommer vara enklast att hoppa på. De kommer behöva dubbelt så många politiker efter nästa val.
Citera
2018-01-12, 21:14
Medlem
Båda partierna gratuleras för kvalitetshöjningen!
Citera
2018-01-13, 09:58
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Men nedan kan du läsa själv om orsakerna till hennes byte:
.

Bara för att hon påstår det så måste det vara sant? Politiker påstår att landet tjänar på invandringen och att brottsligheten minskar, då måste det vara sant också.

Likt mig och många andra på det här forumet så har vi noll förtroende för politiker, speciellt inte kappvändare som byter parti några månader innan valet.
Citera
2018-01-13, 11:43
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det finns ju en betydande risk att hennes språkbruk kan bli ett problem för SD, det sista partiet behöver är tjafs om ordval.

Det här med att folk går över från V och MP till SD är i i mina ögon mindre konstigt än att MP har gått från att värna miljön till att jobba för ökad befolkning och ökat flygresande genom folkomflyttningar, eller att V har gått från att verka för ökad jämställdhet till att lobba för religiös fundamentalism och import av billig arbetskraft.

Dock viktigt att se upp för infiltratörer och sabotörer bland proselyterna!

Aj, det var t o m värre än jag trodde. Man kan inte ha politiker som säger "pissluder”, ”parasitjävel”, ”samhällsbörda” och som skrev att Sverige är ett ”pajasland”. Man kan tycka detta, med rätta, men man säger det inte i en intervju. SD bör inte ta emot någon med så svag självbehärskning.
Citera
2018-01-13, 19:54
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladtampong
För trenden verkar vara att gå från MP till SD och MP är enligt mig dom som mest aktivt stöttat massinvandring till Sverige.

Även om det inte varit ens hjärtefråga så är det ett parti som är på rakt motsatt sida.
Hade hon gått över till V / S hade det känts som mer genuint.

Dessa som ramlar över känns mer som folk som prioriterar den egna plånboken snarare än politiken dom står för. Dom går dit där dom enklast och snabbast kan fylla en position som gynnar dom själv. Hänger du med i hur jag tänker?

Jag kan ha fel men mitt förtroende för SD sjunker.

Jag förstår vad du säger men hon är restaurangägare, och hon tidigare pensionär. De tjänar knappast på att gå till SD.

Om man bara skall acceptera medlemmar i SD som var öppet Sverigedemokrater innan valet 2010 så kan ju inte partiet växa. Alla nya anhängare har ju tillhört något annat parti. Annars blir man bara en liten aktivistgrupp. SD vill ju övertyga folk om att de gamla partierna hade fel och att SD har rätt, då måste man ju låta folk ansluta sig annars är det ju ingen idé att vara i politiken.
Citera
2018-01-13, 20:02
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Lika seriöst som om en nazist 1945 bytte till kommunisterna. Kärringen inser att hon satsat på fel häst, men det funkar inte att byta precis innan målgång. Den här sortens kappvändare saknar moralisk kompass och är inget man bör ta emot med öppna armar.

Det gjorde många nazister i Östtyskland och i Västtyskland gick de till andra partier.
Citera
2018-01-14, 12:34
Medlem
Avhoppare från extremistorganisationer bör nog få sitta i "politisk karantän" några år, innan de tas emot som medlemmar i något annat, mer normalt parti. En nazist som hoppar av NMR och vill ansluta sig till SD - eller något 7-klöverparti - kan ju annars glömma sig och börja ropa "hell seger!" i valrörelsens slutspurt. Nog så fatalt om det skulle ske offentligt, kanske i TV-rutan.
Sak samma om en färsk avhoppare från en revolutionär kommuniströrelse vill ansluta sig till sossarna eller vänsterpartiet. Hen kanske glömmer sig och gör "revolutionär kamphälsning" (uppsträckt arm med knuten hand) på valmöten och i TV-intervjuer, samt försöker utropa "proletariatets diktatur". Nog så fatalt för mottagarpartiet, vilket detta än är.
Alla riksdagspartier fiskar numera mest efter mittenväljare, som lätt skräms bort av extremistfasoner.
Senast redigerad av menelik 2018-01-14 kl. 12:38.
Citera
2018-01-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag förstår vad du säger men hon är restaurangägare, och hon tidigare pensionär. De tjänar knappast på att gå till SD.

Om man bara skall acceptera medlemmar i SD som var öppet Sverigedemokrater innan valet 2010 så kan ju inte partiet växa. Alla nya anhängare har ju tillhört något annat parti. Annars blir man bara en liten aktivistgrupp. SD vill ju övertyga folk om att de gamla partierna hade fel och att SD har rätt, då måste man ju låta folk ansluta sig annars är det ju ingen idé att vara i politiken.

Du menar att gå till en vinnande sida strax innan valår inte har några fördelar?

Sista stycket kan jag hålla med om.
Men som jag nämnde i tidigare inlägg. Hade hon hoppat av för 2 år sedan hade jag inte reagerat. Nu sker det under valår.
Köper att det kanske dröjde tills nu innan hon fick upp ögonen för verkligheten men vill helst inte ha folk i politiken som ligger i snitt 8 år efter i utvecklingen. Förstår du vad jag menar?

Självklart gläds man åt att fler kommer över till den "rätta" sidan. Men det tog ju ett jävla tag? Är hon då lämplig att påverka politik ens på lokal nivå då?
Men bättre sent än aldrig.
Själv föredrar jag politiker som ligger i tid med utvecklingen, inte politiker som ligger 8 år efter.

Är inte lika förlåtande som den "naiva" genomsnitts svensken. Och tycker man ska vara sjukt reserverad mot extremvänstern. Släppa in sånt löst folk i politiken kommer vara en risk på både kort och lång sikt. Se vad dom gjort mot landet redan.
Säger inte att hon haft någon reell makt i MP eller kunnat påverka deras politik. Men vi snackar om en politiker från det mest idiotiska partiet i svensk historia, som bedrivit det största förfallet av landet. Nån måtta får det väl vara?
Citera
2018-01-15, 13:58
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladtampong
Du menar att gå till en vinnande sida strax innan valår inte har några fördelar?

Sista stycket kan jag hålla med om.
Men som jag nämnde i tidigare inlägg. Hade hon hoppat av för 2 år sedan hade jag inte reagerat. Nu sker det under valår.
Köper att det kanske dröjde tills nu innan hon fick upp ögonen för verkligheten men vill helst inte ha folk i politiken som ligger i snitt 8 år efter i utvecklingen. Förstår du vad jag menar?

Självklart gläds man åt att fler kommer över till den "rätta" sidan. Men det tog ju ett jävla tag? Är hon då lämplig att påverka politik ens på lokal nivå då?
Men bättre sent än aldrig.
Själv föredrar jag politiker som ligger i tid med utvecklingen, inte politiker som ligger 8 år efter.

Är inte lika förlåtande som den "naiva" genomsnitts svensken. Och tycker man ska vara sjukt reserverad mot extremvänstern. Släppa in sånt löst folk i politiken kommer vara en risk på både kort och lång sikt. Se vad dom gjort mot landet redan.
Säger inte att hon haft någon reell makt i MP eller kunnat påverka deras politik. Men vi snackar om en politiker från det mest idiotiska partiet i svensk historia, som bedrivit det största förfallet av landet. Nån måtta får det väl vara?

Ja hon måste ju ha stött på några riktiga tomtar på deras möten så det är ju märkligt att hon inte reagerat tidigare.
Citera
2018-01-17, 16:43
Medlem
ExtremParanoias avatar
Att en klorofyllkommunist går över till SD säger en hel del om SD´s nuvarande status.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in