2018-01-12, 12:24
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I tråden är det folk som är intresserade av fallet. Är du inte intresserad av fallet, så begriper jag inte ens varför du skriver här.

Kan du inte istället förklara varför så många intresserar sig av just detta fallet?
Citera
2018-01-12, 12:25
Medlem
Men vad ända in i...

Är det så konstigt om man vill hemundervisa sina tonårsdöttrar i Skåne?
Citera
2018-01-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Tänk om pappan ville ha barnen hemma, han ville ha dem hemma så ofta som möjligt (sexuell relation med döttrarna?). Som universitetslärare närvarar du inte på ditt jobb 8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Istället arbetar du väldigt mycket hemifrån. Med all hans tid hemma, kunde han nu spendera mer tid med flickorna som också spenderade mestadels tid hemma (pga hemundervisning).

Enligt bekräftade uppgifter från "säkra källor på FB" och från nyhetstidningar så verkar det som båda flickorna blev hemundervisade efter 10-13 års åldern.. när de börjar närma sig puberteten.

Är det en slump att båda flickorna blir hemundervisade runt den åldern? Pappan kanske ville ha båda döttrarna tillgängliga i hemmet, så att han kunde utföra sexuella handlingar mot dem. Pappan arbeta aktivt med att isolera döttrarna, hela familjen, för att kunna utföra sina sexuella handlingar "ostört", utan rädslan av att döttrarna skulle "skvallra till skolan eller klasskamrater", enligt nyhetstidningar så närvarade döttrarna aldrig på skolans möte, enbart pappan närvarade. Pappan ville ha kontroll på situationen, han ville INTE ha med döttrarna som kanske hade gett tecken på att något inte stämmer.

Pappan skapade med andra ord ett väldigt tryggt system för att kunna bedriva sina perversa handlingar.

Vad gjorde mamman? Hon blev antagligen paralyserad, eller så var hon ovetandes. Jag tror att hon på något sätt fick reda på hans perversioner. Hon kanske såg hans intima videoinspelade filmer på döttrarna, eller att han hade barnporr?

En konfrontation uppstod mellan pappan och mamman sent på kvällen. Mamman valde avsiktligt att konfrontera pappan när barnen sov, för att inte väcka oro hos dem.

Mamman hotade pappan med skilsmässa, eller ännu värre, polisanmälan. När kvinnan väl lägger sig, inser pappan att han är körd. Han väljer därför att mörda kvinnan, antingen när hon sover, eller när hon är vaken. Han gör det tillräckligt diskret för att inte väcka barnen.

När han väl går in i barnens sovrum så mördar han dessa. Om de sover under hela processen eller vaknar till när pappan försöker mörda dem låter jag vara osagt.

Detta är i alla fall min teori.

Pappans isolering av hela familjen (man hittar ju inte ett skvatt om dem på nätet), barnens mystiska hemmaundervisning p.g.a. "kronisk trötthet".. BÅDA döttrarna lider tydligen av detta, och BÅDA döttrarna hamnar i hemundervisning vid samma åldersspann (10-13 år). Pappan stannar ofta hemma med döttrarna. För att förstå pappans mycket märkliga förhållande till döttrarna så tipsar jag om att läsa hans "moms-berättelse", den ger ett mycket udda intryck.

Att pappor förtar sig sexuellt på sina döttrar sker, och i de allra flesta fall har pappans taktik varit att isolera HELA familjen, speciellt offren (i det här fallet döttrarna).

OM det skett sexuella övergrepp i familjen så kommer obduktionen med all säkerhet visa det. Åtminstone om det är grövre övergrepp. Herregud, jag hoppas verkligen inte det är så, det vore än mer fruktansvärt än vad som spekulerats om hittills.
Citera
2018-01-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Kan du inte istället förklara varför så många intresserar sig av just detta fallet?
För att det är rätt ovanligt och människor har en naturlig nyfikenhet kring morbida ovanligheter. Vi är ett socialt djur som älskar skvaller.
Citera
2018-01-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Tänk om pappan ville ha barnen hemma, han ville ha dem hemma så ofta som möjligt (sexuell relation med döttrarna?). Som universitetslärare närvarar du inte på ditt jobb 8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Istället arbetar du väldigt mycket hemifrån. Med all hans tid hemma, kunde han nu spendera mer tid med flickorna som också spenderade mestadels tid hemma (pga hemundervisning).

Enligt bekräftade uppgifter från "säkra källor på FB" och från nyhetstidningar så verkar det som båda flickorna blev hemundervisade efter 10-13 års åldern.. när de börjar närma sig puberteten.

Är det en slump att båda flickorna blir hemundervisade runt den åldern? Pappan kanske ville ha båda döttrarna tillgängliga i hemmet, så att han kunde utföra sexuella handlingar mot dem. Pappan arbeta aktivt med att isolera döttrarna, hela familjen, för att kunna utföra sina sexuella handlingar "ostört", utan rädslan av att döttrarna skulle "skvallra till skolan eller klasskamrater", enligt nyhetstidningar så närvarade döttrarna aldrig på skolans möte, enbart pappan närvarade. Pappan ville ha kontroll på situationen, han ville INTE ha med döttrarna som kanske hade gett tecken på att något inte stämmer.

Pappan skapade med andra ord ett väldigt tryggt system för att kunna bedriva sina perversa handlingar.

Vad gjorde mamman? Hon blev antagligen paralyserad, eller så var hon ovetandes. Jag tror att hon på något sätt fick reda på hans perversioner. Hon kanske såg hans intima videoinspelade filmer på döttrarna, eller att han hade barnporr?

En konfrontation uppstod mellan pappan och mamman sent på kvällen. Mamman valde avsiktligt att konfrontera pappan när barnen sov, för att inte väcka oro hos dem.

Mamman hotade pappan med skilsmässa, eller ännu värre, polisanmälan. När kvinnan väl lägger sig, inser pappan att han är körd. Han väljer därför att mörda kvinnan, antingen när hon sover, eller när hon är vaken. Han gör det tillräckligt diskret för att inte väcka barnen.

När han väl går in i barnens sovrum så mördar han dessa. Om de sover under hela processen eller vaknar till när pappan försöker mörda dem låter jag vara osagt.

Detta är i alla fall min teori.

Pappans isolering av hela familjen (man hittar ju inte ett skvatt om dem på nätet), barnens mystiska hemmaundervisning p.g.a. "kronisk trötthet".. BÅDA döttrarna lider tydligen av detta, och BÅDA döttrarna hamnar i hemundervisning vid samma åldersspann (10-13 år). Pappan stannar ofta hemma med döttrarna. För att förstå pappans mycket märkliga förhållande till döttrarna så tipsar jag om att läsa hans "moms-berättelse", den ger ett mycket udda intryck.

Att pappor förtar sig sexuellt på sina döttrar sker, och i de allra flesta fall har pappans taktik varit att isolera HELA familjen, speciellt offren (i det här fallet döttrarna).

Blir knappast förvånad om detta stämmer. tycker det är så märkligt att två tonåringar spenderar så mycket tid hemma utan att lämna spår på internet. Kan man kolla snapchat? jag har inte ens det så vet inte hur det funkar.
Citera
2018-01-12, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Vet vi att hemundervisningen skulle fortsätta? Ber om ursäkt om jag missat något inlägg

Det sas på presskonferensen.
Och inte ett sagt, eller skrivet, ord, inte ännu, om att flickorna skulle tillbaka till skolan. Och den yngsta hade börjat få sin hemundervisning så sent som i höstas, den äldre hade haft det i 2 års tid.
Sas också att i måndags hade det varit studiedag.
Jag utgår alltså från att det var hemundervisningen som skulle fortsätta "i veckan".
Citera
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Ja, jag skrev det tidigare, för det stod mellan raderna när arbetsgivaren hade uttalat sig.
Det var uppenbart att pappan tvingades arbeta hemifrån för att se till att inget skulle hända barnen.
Ändå hände det:
-(
Du hänger dig inte åt trådsanning nu eller?

Var är dina uppenbara belägg?

Vänligen återge fakta för det
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
De verkar ha klippt bort Oskars framträdande..

Jaså...har precis återigen tittat på klippet och Oskar pratar på....

Här är en skärmdump: https://minfil.org/p311xbddb9/IMG_0877.PNG

https://www.ideff.pt/en/ini_detail.php?zID=26&aID=292
Citera
2018-01-12, 12:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, visst är det, men ponera att han väntade något dygn...?

Möjligt är det ju, men det är ju mycket ovanligt jämfört med det vanliga scenariot där GM begår mord följt av självmord.

Om det stämmer att han hittats hängd pekar det mest sannolikt på att mannen är skyldig till tre mord. Alternativet att det är självmordspakt mellan föräldrarna borde också vara mer sannolikt än det av dig skisserade händelseförloppet. Kanske mer jämna odds där iofs.

Hittades han inte hängd kan väl fortfarande kvinnan vara mördaren av de tre andra, även om det är liten sannolikhet.

Allt är väl möjligt än, även om olycka, olycka+självmord eller utomstående GM framstår som extremt osannolikt.
Citera
2018-01-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där låter ju som om det skulle kunna vara väldigt riktigt. Och blåmärken och/eller blod? Det känns som om det är våld inblandat här. Om det är så att du fått reda på detta av en journalist, hur kommer det sig att journalisten hållit tyst om detta? Jag tvivlar inte på vad du säger. Faktiskt. Men journalister är inte kända för att hålla undan information.

Hade modern också blåmärken/blod på sig?
Kunde du tänka dig att blod och blåmärken kan komma av injektionsspruta?
Jag kan tänka mig det.
Citera
2018-01-12, 12:36
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash

Därför att det är ett ovanligt fall. Folk intresserar sej för ovanliga saker t.ex mord i ubåt, att någon hittar och dör av en handgranat osv.
Citera
2018-01-12, 12:37
Medlem
tigrinnan14s avatar
Om nu mamman led av cancer och kanske en obotlig sådan med knapp tid kvar att leva samt att deras två barn är så pass sjuka att de kräver omvårdnad större delen av tiden så kanske pappan känt att han ej orkar när mamman väl dör? Kanske han eller han och mamman då tillsammans planerat att dö? Alltså att situationen och framtidsutsikterna gjort honom så deprimerad att han (eller då i samförstånd) valt att avsluta familjens liv för att han upplevde sitt liv som slut ändå?
Om det stämmer att mamman och barnen hittades i sängarna med blod eller blåmärken talar väl det mer för att pappan är gärningsmannen mer än mamman samt att det skett i samförstånd? Tänker att man kanske inte väljer att bli ihjälslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in