2018-01-12, 06:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, inte ser han direkt missnöjd eller lidande ut där han kliver iland med tummen i vädret:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/08/24/09/438314D400000578-4818812-image-m-3_1503563229714.jpg
Han har nyss förlorat sin högt älskade ubåt och borde närmast vara i upplösningstillstånd.
Hysterisk, storgråtandes, tillintetgjord in i hjärteroten.
Uteblev allt av sånt.
Nej, förlusten av Nautilus var ett pris han var mer än villig att betala då han till slut fick
genomföra det han gått och fantiserat om bra länge. Kanske i åtskilliga herrans år, vem vet?

Nåja, det kan ju ha varit bara hans skådespelarbegåvning också. Han måste se oberörd ut för att inte bli misstänkt, typ. Men i så fall tycker jag att han övergör det lugna, avslappnade, likgiltiga, för så där är man ju inte ens om man "bara" har gått igenom en farlig situation till sjöss, samt förlorat den båt som alla vet att man älskar som sitt barn...

Han borde även ha ställt frågor och visat oro, eller i alla fall förvåning, när polisen hade berättat att K var försvunnen. "Är hon försvunnen - vad kan ha hänt? Hon var en så trevlig tjej, nu blev jag orolig!", typ. Att inte vara intresserad alls när en person man just umgåtts med på tu man hand bara är försvunnen och ett stort polispådrag är inblandat, verkar inte riktigt trovärdigt, det heller. Men man vet förstås inte om man själv skulle ha skött korten så mycket bättre i en sådan situation - det är säkert jättesvårt att med kort varsel, och med en massa stress och upprördhet i kroppen, bestämma sig för vad som är vettigt att säga, och vilka känslor man bör spela.
Citera
2018-01-12, 06:51
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag skulle snarare tro att det förhåller sig så, att det här är samma perversa drift alltihopa. Men att dom allra flesta väljer att hålla den inom de ramar som samhället godtar, för att de är rädda för att åka fast, och kanske även för att andra hänsyn överväger. Men för vissa räcker sedan inte fantasierna och de frivilliga lekarna, utan förr eller senare måste de ha den fulla upplevelsen. Om man går över den slutliga gränsen eller inte, kan säkert även bero på hur man mår i övrigt, vad man råkar ut för i livet i övrigt.

Sedan måste jag lägga till, att "frivilligt" är ett högst ambivalent begrepp när det gäller sex (i alla former, inte bara S/M) mellan män och kvinnor. Hur många kvinnor har inte "frivilligt" sex för att de annars skulle hamna på gatan, då de saknar egen inkomst, saknar egen bostad och inte kan få någon för att de saknar inkomst, sitter isolerade i ett hus på landet och inte kan ta sig därifrån då de saknar körkort och bil, inte har någonstans att ta vägen, kanske inte ens kan språket om det handlar om en importfru..? Jag är övertygad om att det förekommer en hel del utnyttjande och övergrepp på försvarslösa kvinnor även i det "ömsesidigt frivilliga" utövandet av denna perversion. Därför är därför ytterst tveksamt om det ska vara lagligt att tillfoga någon annan kroppsskada, även om personen själv påstår att hon eller han (vanligen hon) gått med på det frivilligt.
Dina fördomsfulla, gammeldags och pryda värderingar när det gäller sex är inte relevant i denna diskussion. Tillför inget, för du förstår faktiskt inte hur det fungerar i världen utanför din bubbla. Du bryr dig inte om vad forskning och vetenskap säger för du vet bäst, dina värderingar bottnar ju i fördomar och fördomar är alltid finfint för dig. Kunskaps och faktaförakt, det är grejen.
Det du beskriver, dina åsikter alltså, har ungefär samma logik som om man skulle påstå att alla som tävlar i skidskytte gör det för att egentligen vill de ligga ner och skjuta ihjäl folk.
Helst i bakhåll kanske.
Citera
2018-01-12, 07:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Dina fördomsfulla, gammeldags och pryda värderingar när det gäller sex är inte relevant i denna diskussion. Tillför inget, för du förstår faktiskt inte hur det fungerar i världen utanför din bubbla. Du bryr dig inte om vad forskning och vetenskap säger för du vet bäst, dina värderingar bottnar ju i fördomar och fördomar är alltid finfint för dig. Kunskaps och faktaförakt, det är grejen.
Det du beskriver, dina åsikter alltså, har ungefär samma logik som om man skulle påstå att alla som tävlar i skidskytte gör det för att egentligen vill de ligga ner och skjuta ihjäl folk.
Helst i bakhåll kanske.

Förnekar du alltså helt och hållet, att det finns förhållanden där kvinnan pressas/tvingas till sexuella aktiviteter som hon egentligen inte vill vara med om? Då är det du som lever i förnekelse, kan jag tala om för dig.

Tja, skidskytte var från början en militär sportgren, och även om militärer tävlade/tävlar i skytte av olika slag som en sportgren, så är huvudsyftet naturligtvis att de ska kunna detta den dag då de behöver ligga i bakhåll och skjuta människor. Försvaret har s.a.s. en baktanke med att locka unga människor till sina "fredliga" sportaktiviteter och andra aktiviteter. Om man absolut inte kan tänka sig att döda andra människor, så har man inget där att göra.
Citera
2018-01-12, 08:36
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Absolut, så är det.
Som beskrivs i inlägg av #Grandioso där FBI:s gärningsmannaprofilerare beskriver det ultimata rovdjuret - den sexualsadistiske mördaren:
Once the sadistic behaviors begin, it will invariably continue on a chronic course. Acts of sexual sadism tend to grow more bizarre or violent over time.
Vilket verkligen får mig att fundera över om Madsen dödat fler kvinnor.
Om detta makabra brott var hans debut - då blir man mörkrädd när man tänker på hur fortsättningen blivit om han inte låsts in.

Hur reagerar en psykopat som hindras från att leva ut sina fantasier? I PM:s fall kan det handla om förvaring i +30 år, då han förhoppningsvis inte kommer att få praktisera.
Finns någon forskning om hur andra i samma situation reagerat? Förändrats?
Senast redigerad av dolmiodag 2018-01-12 kl. 08:40.
Citera
2018-01-12, 08:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
Så kan det förstås vara, men jag hyser vissa tvivel ang GM - och vad som har hänt. Under en tid har jag med olika tekniker granskat närbilden på PM från när han gick iland och min slutsats är att overallen i allt väsentligt är helt torr. Om det stämmer så kan man på goda grunder anta att det finns fler inblandade i den här soppan. En annan omständighet är att det upphittade liket hade en ljusbrun ton, vilket innebär att KW antingen var brunhyad, att liket förvarats svalt och torrt eller att det inte var KW.

Jag säger inte att du har fel, bara att det finns ett antal frågor som måste få ett svar. Jag är helt enkelt inte beredd att i nuläget kategoriskt hävda att PM är skyldig - till vad. Fortfarande för tidigt att utdöma hårda/långa straff, anser jag.

Sant som det är sagt, hoppas vi slipper se en liknande tragedi i fallet PM.

Bilden på PM: https://timedotcom.files.wordpress.com/2017/08/peter-madsen.jpg?quality=85

Men jesus fucking christ. Hela det här bisarra resonemanget bygger du på en vittnesuppgift att kroppen var brun, samt att du ’med olika tekniker’ granskat foton av PMs overall. Samt att du ignorerar uppgifter från polisen mm.

Har du tänkt på att uppgifterna om kroppens färg kan bero på nedsmutsning, missförstånd, feluppfattning eller någon annan omständighet? ’Mörkhyad’ ja jävlar du. Du tror inte polisen säkerställt vems torso det är?

Angående dina olika fotogranskningstekniker, det kan inte vara så att
• Du ser fel?
• Overallen helt enkelt har torkat?
Citera
2018-01-12, 09:22
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, inte ser han direkt missnöjd eller lidande ut där han kliver iland med tummen i vädret:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/08/24/09/438314D400000578-4818812-image-m-3_1503563229714.jpg
Han har nyss förlorat sin högt älskade ubåt och borde närmast vara i upplösningstillstånd.
Hysterisk, storgråtandes, tillintetgjord in i hjärteroten.
Uteblev allt av sånt.
Nej, förlusten av Nautilus var ett pris han var mer än villig att betala då han till slut fick
genomföra det han gått och fantiserat om bra länge. Kanske i åtskilliga herrans år, vem vet?

Och bota honom och andra som honom finns det i dagsläget inga möjligheter till dessvärre:

"Once the sadistic behaviors begin, it will invariably continue on a chronic course. Acts of sexual sadism tend to grow more bizarre or violent over time. However, as male sadists grow older their ability to commit such acts decrease. Sexual sadism is rarely diagnosed in men over fifty. The prognosis is poor; there is no cure for sexual sadism; and an effective therapy and/or psychotropic medication regimen has not been developed. "

F.d. gärningsmannaprofileraren hos FBI, Robert Hazelwood, ger här goda råd om hur
man bör tackla en förövare av det sexualsadistiska slaget, låter oss få veta vad man
ställs inför:

"The sexual sadist is essentially the great white shark of sexual crimes. He is the ultimate predator. These criminals are ritualistic and psychopathic offenders who have no conscience. "

https://www.officer.com/investigations/article/10233107/the-sexual-sadist

"The ultimate predator": http://imbo2.tv2.dk/users/editorial/images/b8c7a609-c610-4d3b-8139-f2372b98e510.jpg?publicKey=drupal&t[0]=tv2cropping:width=940,height=529&accessToken=cc9c 198682ba7ff40e2991d4c43b0b8bf3a9219a33cbc27959b8e4 6584f76d87
Mycket intressanta länkar, tack Grandioso!
Citera
2018-01-12, 12:14
Medlem
T34Panzers avatar
”Politiet stopper eftersøgningen i sagen om Kim Wall og Raket-Madsen”

”Københavns Politi har besluttet at stoppe eftersøgningen i Øresund og Køge Bugt i forbindelse med ubådssagen, hvor raketbyggeren Peter Madsen er sigtet for at have dræbt og parteret den svenske journalist Kim Wall 10. august. Det oplyser drabschef Jens Møller til BT.”

»Som det ser ud nu har vi besluttet, at der ikke er grund til at søge yderligere i vandet med hverken skibe eller dykkere. Vi har fundet alle Kim Walls kropsdele - en torso, et hoved, benene og to arme - men der har været enkelte andre ting, som vi indtil nu har overvejet, om der var grund til at vi fortsat ledte efter,« siger drabschefen.”

https://www.bt.dk/krimi/politiet-stopper-eftersoegningen-i-sagen-om-kim-wall-og-raket-madsen
Citera
2018-01-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
1/ Nu blir jag nyfiken här. Vem skulle PM så ädelt skydda när han riskerar förvaring i fängelse eller på rättspsyk kanske livet ut.
2/Polisen åkte på natten till Trelleborg för att informera KWs anhöriga. Något de själv tyckte var väldigt, väldigt tungt.
Att informera dem om deras dotters torso med 15 knivstick,som saknade huvud, armar och ben.Bara detta är ju helt fruktansvärt. Men tror du att polisen också plågade dem med en massa läbbiga detaljer om kroppen? Groteska detaljer behöver de INTE VETA. Bara vad som hänt.
Jag läste artikeln den lilla stunden den fanns i BT.dk. Det som var matnyttigt var sänket. Det andra var läbbig sensationslystnad och inget av allmänintresse alls.Vem behöver veta det där? Möjligen rättsmedicin men ingen annan.
1/ Att PM är inblandad är helt klart, frågan är om det finns fler inblandade. Vem det isf är vet jag inte.

2/ Det var vad MEDIA publicerat som jag kommenterade. Vad polisen berättade för de anhöriga vet jag inte, men tvivlar på att de berättade allt redan vid första mötet.
Uppgiften om att det var en kropp utan huvud, armar och ben står väl att läsa i varenda blaska numera, vilken svensson behöver veta det? Detsamma om uppgiften att det var sänke applicerade på kroppen. Däremot inget om den bruna hudfärgen, så antingen är det en lögn annars något som mörkas av någon anledning. Jag har inte facit men vill ha en officiell förklaring på allt som rör omständigheterna kring upphittandet och räddningen.
Citera
2018-01-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men jesus fucking christ. Hela det här bisarra resonemanget bygger du på en vittnesuppgift att kroppen var brun, samt att du ’med olika tekniker’ granskat foton av PMs overall. Samt att du ignorerar uppgifter från polisen mm.

Har du tänkt på att uppgifterna om kroppens färg kan bero på nedsmutsning, missförstånd, feluppfattning eller någon annan omständighet? ’Mörkhyad’ ja jävlar du. Du tror inte polisen säkerställt vems torso det är?

Angående dina olika fotogranskningstekniker, det kan inte vara så att
• Du ser fel?
• Overallen helt enkelt har torkat?
Min teori bygger bl a på att kroppen var ljusbrun, ja. Det lite knepiga ang detta är att polisen inte dementerat uppgiften. Däremot dementerade man vid en presskonferens ett fullständigt ovidkommande påstående som kom från en frisörskas kund och som, har jag för mig, handlade om PM som person! Varför i hela världen nämna om detta och inte den ur utredningssynpunkt mer viktiga uppgiften om torsons färg? Mörkhyad? Nej, torson beskrevs som ljusbrun. Nedsmutsning kan inte vara skälet, däremot kan det naturligtvis bero på missförstånd eller annan omständighet. Men nu är det ju så att uppgiften har cirkulerat i media och då vore det på sin plats med en förklaring, tycker jag. Det har funnits både tid och möjlighet till det.

Absolut, det kan mycket väl vara så att jag ser fel och att overallen fortfarande är blöt. Min bedömning är dock att den var torr och jag har svårt att tro att en genomblöt overall hinner torka på så kort tid (ca 30 min) i den aktuella miljön. Därav min misstanke att PM gjort ett ombyte i båten. Men jag kan ha fel, naturligtvis.

Vågar du själv, givet vad vi vet idag, ta gift på att det inte finns någon mer inblandad än PM?
Citera
2018-01-12, 12:28
Medlem
0gKolhydraters avatar
Finns det datum på rättegång?

Vad kan han tänkas få för straff?

Kommer han få ett högre straff än andra mördare i norden?
Citera
2018-01-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”Politiet stopper eftersøgningen i sagen om Kim Wall og Raket-Madsen”

”Københavns Politi har besluttet at stoppe eftersøgningen i Øresund og Køge Bugt i forbindelse med ubådssagen, hvor raketbyggeren Peter Madsen er sigtet for at have dræbt og parteret den svenske journalist Kim Wall 10. august. Det oplyser drabschef Jens Møller til BT.”

»Som det ser ud nu har vi besluttet, at der ikke er grund til at søge yderligere i vandet med hverken skibe eller dykkere. Vi har fundet alle Kim Walls kropsdele - en torso, et hoved, benene og to arme - men der har været enkelte andre ting, som vi indtil nu har overvejet, om der var grund til at vi fortsat ledte efter,« siger drabschefen.”

https://www.bt.dk/krimi/politiet-stopper-eftersoegningen-i-sagen-om-kim-wall-og-raket-madsen

Man kan anta att det är mobiltelefonerna de nu ger upp hoppet om att hitta och att de har bevis nog som det är.
Citera
2018-01-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
Min teori bygger bl a på att kroppen var ljusbrun, ja. Det lite knepiga ang detta är att polisen inte dementerat uppgiften. Däremot dementerade man vid en presskonferens ett fullständigt ovidkommande påstående som kom från en frisörskas kund och som, har jag för mig, handlade om PM som person! Varför i hela världen nämna om detta och inte den ur utredningssynpunkt mer viktiga uppgiften om torsons färg? Mörkhyad? Nej, torson beskrevs som ljusbrun. Nedsmutsning kan inte vara skälet, däremot kan det naturligtvis bero på missförstånd eller annan omständighet. Men nu är det ju så att uppgiften har cirkulerat i media och då vore det på sin plats med en förklaring, tycker jag. Det har funnits både tid och möjlighet till det.

Absolut, det kan mycket väl vara så att jag ser fel och att overallen fortfarande är blöt. Min bedömning är dock att den var torr och jag har svårt att tro att en genomblöt overall hinner torka på så kort tid (ca 30 min) i den aktuella miljön. Därav min misstanke att PM gjort ett ombyte i båten. Men jag kan ha fel, naturligtvis.

Vågar du själv, givet vad vi vet idag, ta gift på att det inte finns någon mer inblandad än PM?

Det kan finnas, om än långsökta förklaringar:
*Kanske hade KW varit utomlands innan och var aningen solbränd, innan hon råkade ut för det vidriga och att kroppen därför hade en ljusbrun ton?
*Jag har själv hela tiden tyckt att overallen ser torr ut när PM kliver iland, (leende och med tummen upp).
*Är nyfiken på dem i räddningsbåten - om de var mer än livräddare. Kände PM dem?Vet man det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in