2018-01-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klota
Likt 80% av befolkningen tycker jag att en medmänniska som dör ska räddas - .

Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Där är vi helt överens. Check.
Vi är dock inte överens om HUR människan ska räddas.

Gamla människor som är helt beroende av systemet får ingen mat mellan middagen klockan 17 och frukosten klockan 9.

Dessa människor dör och behöver räddas. Det krävs en nedskärning på stora, starka invandrade män. Är det rimligt att "ensamkommande barn" kostar över 1 000 kr per dygn, när de äldre inte får mat?

Hur hade du ställt dig om dessa äldre var invandrare? Det kommer de ju att bli förr eller senare. Tror du någon normalbegåvad svensk ställer upp på det här systemet? Inser du att det är just empati som är det främsta skälet?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/expert-15-000-gamla-riskerar-svalta-ihjal
Citera
2018-01-11, 21:54
Medlem
Någon tjänar väl pengar på det. Andra får stå med lång näsa

Man måste ju gissa framtiden .

Vad är det för undergång?

Om det gäller flykting så är det ju många som blir rika på det. Med förläggningar eller annat .

Man undrar ju bara varför så överdriva summor.
Citera
2018-01-11, 23:22
Medlem
Angående empati

Förutsättningen för att invandringen ska vara så lyckad som den är, är att det endast är de (åtminstone ekonomiskt) starkare individerna som kommer.

Inser du bristen i empati mot alla som inte kan komma? Inser du att det är absurt att ha empati för människor som är stora, starka män och kan ta hand om sig själva?

Du framstår som en robot som rapar upp det den blivit programmerad att säga. Enda anledningen till att du startade diskussionen framstår som godhetsonani.

Du ville helt enkelt runka upp dina godhetskänslor, dunka dig själv i ryggen och understryka hur mycket bättre förtjänt just du är av ditt välstånd.

Det är tragiskt att konstatera såna element som du i den svenska genpolen.

När du ställs inför rätta kommer du säga samma sak som nazistiska krigsfångar sa. Du blev "beordrad" att säga och agera som du gjort. Skäms på dig ordentligt!

Du har fått hundratals svar där du blir totalt felbevisad och låtsas som att du lämnat diskussionen av något annat skäl än att du inte klarar att sättas på din plats.

Ingen kan komma med tillräckliga bevis mot dig, men du själv har inte kommit med någonting annat än emotionella betingelser. "Vi har råd", "har ni ingen empati" osv. Så jag råder dig att inte bara sticka från tråden, utan stick åt helvete också.

Du är värdelös och du har just gjort ditt eget läger en otjänst genom att det nu står över 200 inlägg helt oemotsagda. Det enda du kommit med som svar är att du överger tråden.

Startar en debatt som du inte kan ta. Det är talande för din inställning till invandringen. Du står bakom en invandring som du och dina robotkompisar inte klarar av.
Citera
2018-01-11, 23:27
Medlem
Jag har läst hela tråden nu. Av över 200 inlägg är det endast ts och två andra mot resten.

Jag uppmanar ts att besvara de ca 200 inläggen som inkom innan han la ut ytterligare frågor. De punktnumrerade frågorna är dessutom grovt förvirrade.

Det är fegt och patetiskt att inte kunna ta sin egen debatt. Besvara alla de svar du har fått. Det är över 200 personer som gett svar på tal.

Du nämner narcisim - är det möjligen så att du själv lider av detta? Feg och patetisk, men kör rakt på utan att ta till dig något från andra människor. Du ser inte hur ful du är i andra ögon, men det spelar tydligen ingen roll.

Du ska besvara över 200 inlägg som bemödat sig med att ge dig svar på tal. Annars är det extremt konstigt. Vad håller du på med? Du manifesterar ju bara motsatsen till dina egna ståndpunkter.
Citera
2018-01-11, 23:38
Medlem
Citat:
1. Jag har inte sagt att NI är dumma utan att era åsikter är det. Tillhör ni den skarpa delen av befolkningen får ni mer än gärna bevisa det. Och nej, inte med partiska länkar som enbart brer på mitt resonemang att detta inte är fakta. Eller är all form av seriös forskning och statistik också en del av PK-etablissemanget? Nej, det funkar inte heller att slänga fram en siffra på vad invandring kostar eftersom den inte visar vad det ger tillbaka i samhället(förresten ser alla statliga summor gigantiska ut).

Ändå lyckas du inte bemöta åsikterna. Du ställer bara ord mot ord. Du kallar andra dumma, som tycker du är dum. Du klarar bevisligen inte att gå längre, utan "lämnar tråden" och andra fjanterier.

När det gäller den här punkten så har det redan postats bevis på att det är en bråkdel av invandrarna som kommer i arbete inom 10 år. Dessutom frågar vi dig - behövs invandrarna om arbetena måste skapas åt dem från politisk ort? Vi har inte fått svar än.

Citat:
2. Vad hjälper det mig att läsa vad era fränder i Norden tycker? Länder med liknande välfärd och välstånd? Som att Sverige skulle sticka ut från dessa?Har du det dåligt där bakom skärmen? Lever du i ett U-land? (Sverige tar ändå inte inte emot många flyktingar i en global jämförelse.) och vad hände med britterna som köpte den bild av förorter ni gav som sedan gav sig dit, beredda på ett scoop, och sedan stod och gapade åt skillnaden?

Tycker du det är hög standard för 15 000 åldringar som inte får mat mellan klockan 17 och klockan 09?

Hemlösheten stiger varje år - är det tecken på väldstånd?

Nej, Sverige är inte ett U-land, men svara på hur du tror Sverige kommer se ut om 10 år. Du ska ge en utförlig beskrivning. Svar som "du är ju dum i huvudet" och andra undvikande ska tas som bevis på att du inte ens har någon vision, utan endast rabblar sånt du blivit hjärntvättad att säga helt utan bakomliggande substans.

Citat:
3. Tycker ni själva att det visar på intelligens att enbart hänge sig åt en fråga och sen skylla allt på den? Ta kvinnofrågan som ni så ofta vurmar om. Vita män våldtar och misshandlar kvinnor också, detta verkligen inte sagt att gemene man gör det. Det gäller samma sak för icke-svenskfödda. Hur ska vi då kunna lösa ett sådant problem om vi skulle tro något annat? Och SD som vill jävlas med sossarna i riksdagen(som är demokratiskt valda btw) och röstar ner till exempel sänkt pensionsskatt trots att det också är något ni sig er vurma om. Är detta rätt? Men nej då, ni står lojala till er Gud, er Ledare, för allt som händer. Det är abnormalt, fatta det!

Det abnormala i den här frågan är din verbala och skriftliga förmåga. Gör om, gör rätt.

Det är ju du som omvärderar själva frågan, som i grunden är - med vilken självklarhet måste vi ta emot invandringen?

Dessutom erkänner du indirekt att det handlar om ett problem. Du säger att vi skyller allt på invandringen. Därmed är det sagt, att om vi inte hade haft invandringen så hade vi haft råd att ägna resurserna åt vår egen befolkning. Det är en stående principfråga, inte ett missförstånd - försök att ta till dig det.

Citat:
5. Tänk dig om du skulle behöva fly på grund av krig i Sverige och du skulle bli satt på boende(om du ens kommer in) utan att få arbete eller kunna komma in samhället(ja, jag tycker också det finns fel i integrationspolitiken). Sedan begår
några av svenskarna våldsbrott, för procentuellt skulle detta ske, och du får bära ansvaret för detta för att du är du. Får det ännu svårare och komma in i samhället(på extrajobbet inom hemtjänsten har jag märkt att mina kollegor som är nysvenskar alltid måste förklara att de inte tillhör dem som kastar sten på polisen, hur sorgligt är inte det?)

Om jag tänker mig in i det scenariot så hade jag samlat en grupp andra svenskar och satt de problematiska elementen som förstör vårt anseende ordentligt på sin plats.

Kollegor som måste förklara att det inte är de som kastar sten? Jobbar du på McDonalds?

Och vad menar du men "nysvenskar"? Kom in i matchen. Reinfeldt och alla såna smutsbegrepp är över.

Citat:
4. I princip ingen ger mig ett bra svar på den enda fråga jag ställde. VARFÖR skulle någon VILJA mörklägga något som vore sååå förödande? Att politikerna enbart är
rädda om sina plånböcker och att majoriteten av befolkningen bara är dumma får köper jag inte. (Förresten köptes SD av storföretagen och tvärvände i frågan gällande om det ska gå och tjäna på välfärd eller ej)Vi är ingen diktatur där man inte får yttra sig, något sådant hade fler än lågutbildade, småortsbor satt sig emot. Och att ni i minoritet tillhör någon slags intelligent överhet, tjaaaa, är tyvärr mycket som pekar på det motsatta.

Tror inte det är så lätt att förstå dina frågor. Du har en synnerligen usel språkbehärskning. Som sagt, du demonstrerar motsatsen till det du försöker uttrycka (allmän invandrarvänlighet).

Varför är det ingen som vill uppdaga politikernas korruption? Därför att man inte vill bli förföljd och mördad kanske.
Citera
2018-01-11, 23:50
Medlem
Citat:
1. Jag har inte sagt att NI är dumma utan att era åsikter är det. Tillhör ni den skarpa delen av befolkningen får ni mer än gärna bevisa det. Och nej, inte med partiska länkar som enbart brer på mitt resonemang att detta inte är fakta. Eller är all form av seriös forskning och statistik också en del av PK-etablissemanget? Nej, det funkar inte heller att slänga fram en siffra på vad invandring kostar eftersom den inte visar vad det ger tillbaka i samhället(förresten ser alla statliga summor gigantiska ut).

Du ska svara på faktauppgifter i över 200 inlägg som säger emot dig.

Du ska inte komma och kalla folk för dumma. Visa vad du själv tror på ditt jävla får. Är det Arnstad, Ehrman, Schyffert, Virtanen och Oisin kanske?
Citera
2018-01-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Du ska svara på faktauppgifter i över 200 inlägg som säger emot dig.

Du ska inte komma och kalla folk för dumma. Visa vad du själv tror på ditt jävla får. Är det Arnstad, Ehrman, Schyffert, Virtanen och Oisin kanske?

Senaste inlägget Klota skrev, strax efter ditt inlägg. Så du bättre förstår vilken typ av människa det är.

" Idag, 00:18 #802
Klota
Medlem
Klotas avatar
Reg: Mar 2017
Varför blir man så brottsbenägen på benso? Vill tillägga att jag aldrig gör kriminella saker annars men:

Stulit smycken från min älskade mormor, hoppat in genom ett öppet fönster till min langare och tagit droger(dock lagt en summa pengar på hans bord och vi kunde skratta åt det sen) blev av med mitt studentrum för störigt beteende bland annat för att jag stal mat ohämmat - de golade även ner mig så jag åkte dit för ringa. Skurit mig på muffen av någon anledning, gick till ett apotek och visade upp det i hopp om att de skulle hjälpa mig. Åkte även då dit för ringa.
Det värsta är dock ett inbrott på ljusa dagen och vi tog taxi med stöldgodset. Åkte dit för grov stöld, fick övervakning och prick i 10 år. Blivit nekad jobb på grund av detta.

Hatar benso i stora doser, idiotiskt!"

Så jag tycker hon har besvarat sin egen TS alldeles själv.
Citera
2018-01-12, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Senaste inlägget Klota skrev, strax efter ditt inlägg. Så du bättre förstår vilken typ av människa det är.

" Idag, 00:18 #802
Klota
Medlem
Klotas avatar
Reg: Mar 2017
Varför blir man så brottsbenägen på benso? Vill tillägga att jag aldrig gör kriminella saker annars men:

Stulit smycken från min älskade mormor, hoppat in genom ett öppet fönster till min langare och tagit droger(dock lagt en summa pengar på hans bord och vi kunde skratta åt det sen) blev av med mitt studentrum för störigt beteende bland annat för att jag stal mat ohämmat - de golade även ner mig så jag åkte dit för ringa. Skurit mig på muffen av någon anledning, gick till ett apotek och visade upp det i hopp om att de skulle hjälpa mig. Åkte även då dit för ringa.
Det värsta är dock ett inbrott på ljusa dagen och vi tog taxi med stöldgodset. Åkte dit för grov stöld, fick övervakning och prick i 10 år. Blivit nekad jobb på grund av detta.

Hatar benso i stora doser, idiotiskt!"

Så jag tycker hon har besvarat sin egen TS alldeles själv.

Tack. Då vart man trollad igen. Inte förvånad.
Citera
2018-01-12, 08:31
Medlem
Merwinnas avatar
För att hjärntvätten och den sociala kontrollen är oerhört stark i Sverige. Jag vet inte varför det blev så just i Sverige. Det finns inget annat land (utom rena diktaturer) där åsiktskorridoren är så trång, och konsekvenserna så svåra för alla som tycker något annat. Det var länge så farligt att vara emot invandringen, att man kunde både förlora jobbet och bli utesluten ur sin fackförening om man knystade något sådant, och det finns t.o.m. fall där engagemang i nationella rörelser har legat föräldrar i fatet i socutredningar (det fanns alltså risk att få barnen omhändertagna). Nu har det lättat lite sedan hösten 2015, då det blev uppenbart för de flesta att det bara inte gick längre att ha en sådan nivå på invällningen.

Det finns för övrigt många andra frågor förutom invandringen, där det bara finns en tillåten åsikt i Sverige. Man ska vara för abort, mot samvetsklausuler i vården, för homosexualitet, mot hemmafruar, för dagis för alla barn, för delad föräldraledighet, för genuspedagogik o.s.v.. Är man troende så får det inte lysa igenom i något sammanhang (såvida man inte är muslim; då är det omgivningen som ska rätta sig så att muslimen kan följa sin religions påbud i alla sammanhang).
Citera
2018-01-12, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Vad som är status för en specifik invandrargrupp är helt ointressant (det finns självklart grupper av Svenskar som är misslyckade också). Här kan du läsa om positivt med invandring: https://fokus.dn.se/jennifer-hunt-nastan-alla-vinner-pa-invandringen/
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/ljusa-framtidsutsikter-tack-vare-invandringen-29992

Det må vara hänt att DU anser att det är "helt ointressant" att skattebetalarna tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning till stora skaror ekonomiska migranter. Det vore dock passande om DU och likasinnade, på frivillig basis, tillhandahöll detsamma snarare än att andra, oliktänkande, skall tvingas till det.

Ur dina invandrar "positiva" artiklar: "Normalt sett skulle jag säga att det är en fördel om invandrarna har låg utbildning. Det öppnar upp för nya typer av tjänster som städning, trädgårdsarbete eller att bära andras väskor, svarar Jennifer Hunt"

Det ovanstående förutsätter dock att "invandrarna med låg utbildning" arbetar med "tjänster" såsom "städning, trädgårdsarbete eller att bära andras väskor" vilket inte är fallet i Sverige. Om så VORE fallet så skulle det inte finnas något behov för skattebetalarna att tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning till de ekonomiska migranterna, eller hur?

"Sverige har lyckats med det ingen trodde var möjligt år 2000; att radikalt ändra den åldersstruktur som då tycktes skriven i sten. Invandringen har bromsat försämringen i åldersstrukturen och framtidsutsikterna med den nettoinvandring som SCB räknar med ser goda ut. Om Sverige lyckas tillvarata de många arbetsföra människor som invandrat så kan de bygga ekonomin och därmed landet starkt igen."

Vad gäller ovanstående så är det "demografiska" argumentet löjeväckande då det förutsätter att de ekonomiska migranterna arbetar och tillskapar något som tillför "systemet" någonting vilket endast förekommer i mycket begränsad utsträckning. Vidare blir ju även de ekonomiska migranterna gamla med tiden (varav många "barn" sannolikt förr än vad som vore "naturligt" m.h.t. den ålder de påstår att de har). För att "demografin" över tid skall vara i pyramidform så skulle invandringen tvunget öka exponentiellt och till slut så skulle hela världens befolkning befinna sig i Sverige, eller hur?

Som tidigare sagt vore det för övrigt mycket enkelt att lösa alla invandringsrelaterade problem i ett slag genom att stoppa SAMTLIGA transfereringar av skattebetalarnas pengar till de ekonomiska migranterna samt slopa allt tillhandahållande av skattefinansierade varor och tjänster. Invandringen skulle då bli självreglerande då långt färre migranter från fjärran länder skulle företa den långa (och dyra) resan till den Höga Norden, ty det är väl inte klimatet som lockar?
Citera
2018-01-12, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag är inte SD av flera skäl. Jag är gammal Westerbergare, social-liberal som vandrat ut mot nyliberalism. Fiende till SD enligt de själva helt enkelt.

Jag skulle heller inte tala om mörkläggning, men det är en del frågor runt hur media rapporterat som stört även mig.

Det finns flera grejer men ett exempel:

Utbildningsnivån på de nyanlända från Syrien som angavs som mycket hög. Man snackade om en massa högskoleutbildade. Det var inte sant, men jag har aldrig läst en rättelse eller korrigerade siffror. I tysk media om samma flyktingström rapporterades om att ca 50% hade motsvarande grundskola och uppåt, den andra hälften enstaka år i skola. Det är långt under svenskt snitt.

Samma medier skrev om att "många" hade med sig betydande ekonomiska tillgångar till Sverige och Sydsvenskan rapporterade om en man som direkt öppnade mattaffär. Så det fanns ett enstaka exempel.

En enkel googling visade mig att Syrien är ett av arabvärldens fattigaste länder och det låg ju som så många av dagens problemländer (Libyen, Irak, Syrien, Jemen) under sovjetimperialismens paraply och inte västmakternas. Hur där skulle kunna finnas familjeförmögenheter att tala om finner jag omöjligt.

Min slutsats är att man gav en falsk bild av flyktingarnas sociala kapital. Om det var en medveten lögn, eller okunnighet och dålig journalistik låter jag vara osagt. Men något har ju uppenbart gått snett i vår demokrati, eller hur?

Nu får du själv avgöra om jag tillhör de 20% eller de 80%.

Det som är snett i Sverige är ju westerbergare som du själv. Hur kan du vara en sådan djävul? Hade Sverige sluppit er sort hade landet kanske kunna ha värjt sig mot massinvandringen. En av westerbergarna är så hatad och på goda skäl så att han gömmer sig som ambassadör i Jordanien. Det är Erik Ullehag jag tänker på, som är ett kräk md en nedlåtande röst ungefär som den Mona Sahlin har.

Varför är ni sådana marodörer? 30% av Sveriges befolkning har utländsk bakgrund. Om 20 år är det halva befolkningen. Undrar hur det svenska språket låter då. Undrar hur illa det är ställt i Sverige med fattigdomen, som en konsekvens av massinvandringen som hela tiden varit fullständigt onödig och värdelös. Lägg till etniska motsättningar som aldrig helt kommer att försvinna. Sådana som du importerade sådana problem till Sverige. Dessa problem lär finnas kvar här för all framtid. Fattar ni vad ni har gjort er skyldiga till???
Citera
2018-01-12, 22:26
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Hur hade du ställt dig om dessa äldre var invandrare?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/expert-15-000-gamla-riskerar-svalta-ihjal

Svensk välfärd ska gå till svenskar i första hand.
Inget konstigt alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in