2018-01-11, 15:46
Medlem
Yaskos avatar
Israel har redan dödat ett antal släktingar till henne och Israeliska bosättare har redan stulit en del av familjens mark. Nu sitter hon inne och riskerar 16 års fängelse för att hon och hennes familj inte la sig ner och dog i princip. Vilket apharteidland. Våra politiker är så fega att de inte ens vågar sätta ett ekonomisk emborgo mot Israeliska varor som kommer från ockuperade områden...
Citera
2018-01-11, 17:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Ahed Tamimi är omskriven just nu och förtjänar onekligen en egen tråd på Flashback också.
Hon har varit ett känt ett ansikte för den palestinska motståndsrörelsen mot ockupationen av hennes hemland sedan hon var liten. Uppvuxen i byn Nabi Saleh West Bank i Palestina, mellan Jerusalem och Tel-Aviv
När IOF attackerade hennes lillebror, så bet hon tillbaka, som 14 åring och bättre syster under de grymma förhållande de växer upp under finns nog inte

22 December greps hon av israelisk ockupationsarmén en gryningsräd, denna videon på 1.5 min sammanfattar de snabbt och bra: https://youtu.be/9J1fWZdmaoE

Detta efter IOF skjutit hennes kusin i huvudet med en gummikula som kommer ge skador för livet och helt sammanfatta vad hur de är att växa upp under ockupationen går inte i ett Flashback inlägg, med Credit till ”Jimmy Dore” som tog upp Aheds fall på ett mkt bra sätt. https://youtu.be/AURBBPEGQLs
Här är länk tweeten från Newsweek han nämner. Korta varianten: Ahed Tamimi Living Resistance Tour

Judisk mentalitet är så olik skandinavisk att de är svårt att förstå, deras Talmudiska vidrigheter och deras mentalitet är så sjuk så de finns inte, ”Price Tag” to be Payed when Light is Off” och de är uppmaningar på våldta henne, som händer många av de politiska fångar i Palestina. Även minderåriga. Pedofila judar med deras Talmud..Fyfan va de äcklar mig..
Israeli journalist calls for raping Palestinian minor female prisoner
http://khamakarpress.com/2017/12/25/israeli-journalist-calls-for-raping-palestinian-minor-female-prisoner/

Ahed är ett av alla barn o tonåringar fängslade av Sionistiska Ockupationsmakten. De är många fler.

Apartheid Regimen gör skillnad på judisk kriminell Settler och en ostraffad 16 åring. https://www.haaretz.com/opinion/.premium-1.832939
Arkiverad för undvika ge dem klick: http://archive.is/1hAe6

Men judarna då, de är ju -OFFER- alltid offer och ja, de är gott om propaganda som målar upp henne som våldsam Terrorist i deras media.
Här är en Jude i Kippa som försvarar det inte pallat se hela själv än, dock läst deras egna media för judar och ja.. finns ej ord.

(Länkar går till YouTube om ej annat anges)

Diskussionsunderlag 🇵🇸
Hur kan svenskar stödja ockupationen och behandling som denna? De övergår mitt förstånd och jag brukar förstå hur folk tänker även om jag inte håller med.
Palestinska barn med minimum 20 år om de kastat sten (ej Aheds fall)
- Är de Muslim Hat?
- Är det okunskap?
- Eller har även vi skandinaver verkligen sån sjuk moral?
- Hur kommer de gå för Ahed Tamimi?
- Hur kan judarna va så sinnesjukt hatiska?

Om Ahed Tamimi var en judisk flicka, hur hade media behandlat detta då?
Men nu är de judar som äger median och ja.. då är de tyst såklart.

..kanske nån dokumentär om 6 ZIOLLION JEWS på TV snart eller så..
Bra TS om ett viktigt och aktuellt ämne. Givetvis hyllar jag och många med mig, Ahed och hennes inre styrka. Santidigt är det inte nåt konstigt i att Israeler och Pelstinier hatar varandra. Ej heller är det konstigt att en person som attackerar en ockupationssoldat blir fängslad av ockupanterna - det är ju ett långsamt folkmord vi bevittnar här. Att tokzionister för länge sedan slutat se oss goyims som mänskliga varelser som bör behandlas med respekt för mänskliga rättiheter är ju inte heller nåt konstigt. Vad som förvånar mig är att du och många andra orkar hålla uppe glöden. Jag har sakta men säkert förlorat mina sympatier för araber, i takt med att vi ser här hemma hur de beter sig. Personligen skiter jag i såväl dem som i ockupanterna. Samtidigt är jag övertygad om att "entiteten som kallar sig Israel" inte har framtiden för sig.
Citera
2018-01-11, 19:14
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Israel har redan dödat ett antal släktingar till henne och Israeliska bosättare har redan stulit en del av familjens mark. Nu sitter hon inne och riskerar 16 års fängelse för att hon och hennes familj inte la sig ner och dog i princip. Vilket apharteidland. Våra politiker är så fega att de inte ens vågar sätta ett ekonomisk emborgo mot Israeliska varor som kommer från ockuperade områden...
Följande skrev jag tidigare till Arbetarbroder men det gäller även dig:

Jag ser att du är relativt påläst i ämnet och jag håller med dig på flera punkter (bla att israeliska bosättare som anfaller palestinier bör få större påföljder). Men när du använder ord som "apartheid" blir diskussionen förlöjligad och jag börjar få svårt att ta dig på allvar. Västbanken är under militär ockupation i enlighet med Haagkonventionen och 4:e Genevekonventionen (inte några hokus-pokus Talmudlagar). Det är ganska självklart att palestinier på Västbanken inte har samma rättigheter som israeliska medborgare, området är ju ockuperat och inte annekterat. Om Israel hade utövat apartheid så skulle arabiska medborgare ha färre rättigheter än judiska medborgare, vilket inte är fallet.
Citera
2018-01-11, 19:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Men när du använder ord som "apartheid" blir diskussionen förlöjligad och jag börjar få svårt att ta dig på allvar. Västbanken är under militär ockupation i enlighet med Haagkonventionen och 4:e Genevekonventionen (inte några hokus-pokus Talmudlagar). Det är ganska självklart att palestinier på Västbanken inte har samma rättigheter som israeliska medborgare, området är ju ockuperat och inte annekterat. Om Israel hade utövat apartheid så skulle arabiska medborgare ha färre rättigheter än judiska medborgare, vilket inte är fallet.
Nu följer man ju inte internationell rätt när man tar in bosättare som du väl vet. Du kanske också skulle läsa på hur apartheid fungerade: "Under the homelands system, blacks would no longer be citizens of South Africa, becoming citizens of the independent homelands who worked in South Africa as foreign migrant labourers on temporary work permits."

Från samma sida: "The first apartheid law was the Prohibition of Mixed Marriages Act, 1949," Som vi diskuterade går det inte med blandäktenskap i Israel heller, även om man organiserat det lite elegantare.
Citera
2018-01-11, 20:22
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Nu följer man ju inte internationell rätt när man tar in bosättare som du väl vet. Du kanske också skulle läsa på hur apartheid fungerade: "Under the homelands system, blacks would no longer be citizens of South Africa, becoming citizens of the independent homelands who worked in South Africa as foreign migrant labourers on temporary work permits."

Från samma sida: "The first apartheid law was the Prohibition of Mixed Marriages Act, 1949," Som vi diskuterade går det inte med blandäktenskap i Israel heller, även om man organiserat det lite elegantare.
Ingen "tar dit" några bosättare. De flyttar dit på eget bevåg.

Går inte med blandäktensnap i Israel? Varför är då tusentals judar och araber gifta med varandra där? Sluta sprid propaganda, tack!
Citera
2018-01-11, 20:40
Avstängd
Citat:
Med skattesubventioner och fulla israeliska medborgerliga rättigheter bevakade av IDF och en israelisk vapenmakt som ser till att de får tillgågn till mark. Det är inget snack om att Israel bryter mot folkrätten.
Citat:
Går inte med blandäktensnap i Israel? Varför är då tusentals judar och araber gifta med varandra där? Sluta sprid propaganda, tack!
De åker utomlands och gifter sig, men det går inte med blandäktenskap i Israel som vi diskuterat förut.

Jag förstår inte varför du anstränger dig med sådana här genomskinliga knep.
Citera
2018-01-11, 21:06
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Med skattesubventioner och fulla israeliska medborgerliga rättigheter bevakade av IDF och en israelisk vapenmakt som ser till att de får tillgågn till mark. Det är inget snack om att Israel bryter mot folkrätten.

De åker utomlands och gifter sig, men det går inte med blandäktenskap i Israel som vi diskuterat förut.

Jag förstår inte varför du anstränger dig med sådana här genomskinliga knep.
Folkrätten? Vilken av dem? Citat?

Ja, du har rätt i att vi diskuterat detta förut. Att de gifter sig utomlands beror på att inga synagogor/moskéer vill viga dem. Knappast staten Israels fel? En lösning kunde ju vara att införskaffa borgerliga äktenskap. Men att jämföra det med apartheid är korkat. Tror du svarta och vita som gifte sig utomlands accepterades i Sydafrika under apartheid???
Citera
2018-01-11, 23:31
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Hon har inte kastat sten. De anklagar folk för det precis som de börjat lägga en kniv framför palestinier de avrättar efter Margot Wahlström hamnade på topplistan över de mest antisemitiska uttalanden ”utomrättsliga avrättningar” (att inte judar ska få döda hursomhelst var ju traumatiskt för dem)

Här är 1.5 min som sammanfattar det snabbt och bra, även med soldaten som Jecke trodde var Hollywoodfilm. https://youtu.be/9J1fWZdmaoE
Den ger en sammanfattning, men den har med samma tramsiga påstående att fjanten i rånarluva skulle vara en israelisk soldat medans en film där brodern/kusinen grips av en israelisk soldat klart och tydligt visar på de väldigt stora skillnaderna mellan fjanten i gröna, omarkerade kläder och rånarluva och övriga bilder på israeliska soldater i uniform, utrustning, hjälm etc.

Kolla igenom filmklippen du postar, hur ofta ser du en israelisk soldat utan hjälm, väst och utrustning?
Med undantag för tramset där ett halvdussin kvinnor brottas med någon och påstår att det skulle vara en riktig soldat.
Kan du leta igenom filmklippen och hitta några exempel på en israelisk soldat, med vapen, men utan hjälm, väst, armbågsskydd, knäskydd etc.
Något exempel på där någon ser ut som fjanten i filmen? Där soldaten endast har vapnet men ingen annan utrustning överhuvudtaget?

Citat:
Stenkastning är vanligt, de hat som judarna har mot goyims går i generationer, och deras barn får lära sig om hur de är ”de utvalda folket” och skapar barn som dessa:
https://www.bitchute.com/video/VCMOLasGUjiZ/

Jag har fortfarande svårt att förstå hur folk som stödjer ockupationen tänker, men grunden att Sionism ch ”israel” för stöd av svenskar är att den växer genom hat.
Och folk verkar tro att de är just palestinier som judarna hatar, men ”Allas Lika Värde”är viktigt inom Sionismen, ”100.000 Goyims är inte värda nageln på en jude” eller hur deras citat går

(Har en jädra förkylning och orkar inte ens läsa igenom mitt inlägg innan jag postar det så sorry för ev. stavfel etc)
Mitt hat mot judar baseras på att de skriker om diverse saker när västländer försöker agera på samma sätt som Israel gör. Det Israel gör är rätt, staten skyddar sina medborgare och värnar landet och det är något som alla länder borde göra.
Men judarna har en jävla dubbelmoral där Israel tillåts värna sitt land men västländer inte ska tillåtas göra samma sak. Vilket klart och tydligt visar på att judarnas mål är att förstöra västländer och utsätta den vita icke-judiska befolkningen i västvärlden för en mångkultur som de vet endast leder till en massa problem.
Citera
2018-01-11, 23:51
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Folkrätten? Vilken av dem? Citat?
Detta ständiga tjat om folkrätten. Vänsterextremisterna verkar inte ens förstå vad det handlar om, dvs. jus gentium, varje nationalstats rätt att hantera interna angelägenheter utan extern inblandning; se icke-interventions- och icke-aggressionsprincipen formulerade i FN-Stadgan artikel 1 (2), 2 (1), 2 (4) och 2 (7). Men dessa luddiga formuleringar bygger helt och hållet på den konsensus som har utvecklats sedan Westfaliska freden.

Det rör sig dessutom om sedvanerätt, jus non scriptum, vilket innebär att deltagandet i denna sedvana är valbart. Den risk som en nation tar vid förbiseende av folkrätten är internationellt fördömande. Exempelvis dömdes USA i ICJ 1986 för att ha kränkt Nicaraguas territoriella integritet, men ignorerade domen.

Men till saken hör också att folkrätten, dess irrelevans till trots, bara avser nationalstater med fullvärdigt medlemskap i FN. "Palestina" och "palestinier" kan alltså per definition inte åtnjuta någon folkrätt.
Citera
2018-01-12, 05:28
Medlem
Arbetarbroders avatar
Som sagt, Ahed är långt ifrån ensam om få sin barndom förstörd av judiska ockupanter.
Två 16 åringar mördade av dessa judiska terrorister, en inte långt från samma by som Ahed Tamimi och en i Gaza: https://www.almasdarnews.com/article/two-16-year-old-palestinians-murdered-west-bank-gaza/

Citat:
Ursprungligen postat av J39
Stavfel behövee du inte be om ursäkt för titta bara på min stavning. Jag har svårt att känna sympati för muslimer pga hur de beter sig här. Judar utgör bara 0,20% av befolkningen medans muslimer utgör minst 8,1% notera också att judarna har historiskt sett varit en ganska medel stor grupp i Sverige

Ok, jag har märkt hur minsta försvar för allt som muslimer anklagas för slåss bort oavsett vad det är för folk tror automatiskt det medför att man är Pro-Open Borders och allt de där (vilket jag INTE är)

Folk tror att judarna på nått vis tycker bättre om oss, Europeiska/Vita/Kristna Goyims (vilket de definitivt INTE gör) och de avgrundslösa hat de visar mot palestinier sätts i en svensk kontext och dessutom korrumperar vad jag vill kalla Skandinavisk Hederskultur, hur man beter sig mot kvinnor och barn och hur man INTE beter sig.
Det naturliga för oss är inte att stödja barn i burar, uppmaning på våldtäkt på minderåriga osv.
Citera
2018-01-12, 06:00
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:

Du är inte speciellt påläst och slår ändå fast diverse saker utifrån saker du tror?
Nej, det är INTE lagligt med blandäktenskap i ockupationen. Varför tror du de skulle va det?
För judar är de en ”The Choosen People” medan vi, Goyim, Non-Jews, inte mer än djur.
Kolla hur deras snack gick när Netanyahus son dejtade en norsk ”Shiksah” (hora) som de kallade henne och för förstå mer om palestinska fångar så här:
EDIT: ser nu att Xenonen har förklarat detta för dig, vilket ju va bra.

‪Empire Files: Silencing Palestine - Prison & Repression‬
22 minuter grundkunskap om politiska fångar av Apartheidstaten ”israël”

Citat:
Ursprungligen postat av J39
Stavfel behövee du inte be om ursäkt för titta bara på min stavning. Jag har svårt att känna sympati för muslimer pga hur de beter sig här. Judar utgör bara 0,20% av befolkningen medans muslimer utgör minst 8,1% notera också att judarna har historiskt sett varit en ganska medel stor grupp i Sverige medans på 30 talet fanns endast 15 muslimer här.
..och varför kom alla muslimer? De är judiska påtryckningar i alla länder, de är tom. del av deras sinnesjuka ”religion” aka DÖDSKULT
Vänligen se:
https://twitter.com/arbetarbroder/status/950521436711653376
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-01-12 kl. 06:46.
Citera
2018-01-12, 07:18
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Du är inte speciellt påläst och slår ändå fast diverse saker utifrån saker du tror?
Nej, det är INTE lagligt med blandäktenskap i ockupationen. Varför tror du de skulle va det?
För judar är de en ”The Choosen People” medan vi, Goyim, Non-Jews, inte mer än djur.
Kolla hur deras snack gick när Netanyahus son dejtade en norsk ”Shiksah” (hora) som de kallade henne och för förstå mer om palestinska fångar så här:
EDIT: ser nu att Xenonen har förklarat detta för dig, vilket ju va bra.

‪Empire Files: Silencing Palestine - Prison & Repression‬
22 minuter grundkunskap om politiska fångar av Apartheidstaten ”israël”
Du kanske missade mitt svar till Xenonen:

Att de gifter sig utomlands beror på att inga synagogor/moskéer vill viga dem. Knappast staten Israels fel? En lösning kunde ju vara att införskaffa borgerliga äktenskap. Men att jämföra det med apartheid är korkat. Tror du svarta och vita som gifte sig utomlands accepterades i Sydafrika under apartheid???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in