2018-01-10, 09:08
Medlem
Yaskos avatar
Har de släppt Ahed Tamimi? Jag läste att nån Israelisk minister sa att hon skulle sitta inne hela livet.

PS. Nu fann jag senaste artikeln

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/ahed-tamimi-latest-palestinian-girl-14-years-prison-kicking-spitting-israeli-soldiers-protest-family -a8149411.html

Citat:
Ahed Tamimi: 16-year-old Palestinian girl who kicked and slapped Israeli soldiers could face 14 years in prison

Citera
2018-01-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Här har vi den typiska Sionisten men sin Jiddish och jag för väluppfostrad för hålla på med nån tangentbordskrigande och kommer helt sonika sätta dig på Bojkott tills du byter kippan mot en Tyrolerhatt.

Såja ta det lugnt nu IS(IS).
Citera
2018-01-10, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Har de släppt Ahed Tamimi? Jag läste att nån Israelisk minister sa att hon skulle sitta inne hela livet.

PS. Nu fann jag senaste artikeln

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/ahed-tamimi-latest-palestinian-girl-14-years-prison-kicking-spitting-israeli-soldiers-protest-family -a8149411.html

Palestinierna är för luftade. Ständigt dessa araber som ska leta efter bråk och ta för sig. De tar till våld istället för att prata. Rätt åt henne. Judge Dredd has sentenced you to LIFETIME, biiiitch!
Citera
2018-01-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Ser inte vad problemet är. Många soldater är värnpliktiga och har blivit inkallade dit vissa kannse inte bryr sig om konflikten över huvudtaget. Och sen så kastar hon sten och beter sig som en rinkebybabbe som skippar skolan för att kasta sten på polisen. Varkar som att muslimer beter sig på samma sätt i varje land/område som de nu tycker är deras. Om man får en sten i huvudet kan man få alvarliga skador eller till och med dö. Jag är därför förvånad att de inte öppnade eld på snorungarna och istället griper dom och sätter dem i fängelse ett litet tag.

Precis. Det är bra att de visar att araber och muslimer inte kan bete sig hur de vill och komma undan. De är inte priviligierade såsom muslim soyboyen "Arbetarbroder" försöker påstå.
Citera
2018-01-10, 15:30
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Uppskattar att du argumenterar men vänligen lägg inte ord i munnen på mig.
Hon är ingen återfallsförbrytare. Det är fan inget brott att försvara ens lillebror under en attack, eller att "vanära sionistisk ockupant armé"
Som jag tidigare visat så har är straffet för stenkastning 20 år, och detta missbrukas, de plockar folk i sina gryningsräder och tar dem till militär domstol med 97-98% dömande fall. Och de påstår att Ahed Tamimi har kastat sten också, men de verkar ha lagt ner det, troligen pga. fallet uppmärksammats.
https://www.maannews.com/Content.aspx?id=779712

Fortfarande nyfiken på denna frågan:
"Vaddå tro? Det vet du väl? Bonniers & co
Är svensk media partisk med fördel åt palestinier? Du måste skoja med mig nu? Har svensk media ens skrivit om Ahed Tamimi? (jag vet uppriktigt inte) och ärligt, om det var palestinier som gripit en judisk flicka - tror du mediabevakningen hade varit annorlunda?"
Jag anser inte heller att dessa är brott. Men det är inte vad hon anklagas för i domstolen. Hon åtalas för följande brott:
• threatening a soldier
• attacking a soldier under aggrevated circumstances
• interfering with a soldier in carrying out his duties
• incitment
• throwing objects at individuals or property
https://www.haaretz.com/amp/israel-news/1.832424

Varför anser du sk "gryingsräder" vara missbruk? Det är säkrare att gripa folk på natten då sannolikheten för strid minskar. De griper ju folk som är misstänkta för brott, det är inte så att de bara klampar in och arresterar vem som helst. Så hur är det missbruk? Visst kan 97-98% conviction rate innebära dåliga försvarsmöjligheter, men det kan också innebära att IDF endast griper dem som det finns starka bevis mot vilket kan vara anledningen att dem som döms utgör den absoluta majoriteten av dem som grips, inte dem som begår brott.

Jag syftade på den allmäna medierapporteringen. Bla under Gazakrigen var svensk media kraftigt partisk för Hamas. Men självklart skulle det vara en större nyhet om en israelisk flicka hade "gripits" av palestinier, mestadels eftersom:
• den palestinska myndigheten har inget fungerande rättsystem, alltså skulle det räknas som kidnappning och inte gripande.
• sannolikheten för misshandel eller tom mord vara mycket större i ett sådant scenario.
Senast redigerad av Memestar 2018-01-10 kl. 15:42.
Citera
2018-01-10, 23:20
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Bröt Ahed mot den bilden du hade? Muslimer ju, Svarta kläder, vita sneakers och full burqa (oavsett kön) som är den bilden vi massivt matats med Bildlänk i den judiska median som pumpar ut de här "ISIS" och "Radikal Islam" Propagandan? Eller kvinnor, de är Saudiska Wahhabister man tänker på då kanske.
Titta på dina egna filmer och jämför med kvinnorna runt omkring henne.
Det finns några som inte har på sig huckle, men de är inte många.

Hemskt ledsen, Arbetarbroder, men hon är slt nog för att bli filmstjärna. Och det är därför som hon blivit det. Många filmer på henne, tagna flera år innan det här hände. En väldigt typisk provokatör och professionellt offer som hela tiden försökt "sätta dit" israelerna. Och detta är det bästa de lyckats med....

Citat:
Ja, han attackerar ju ungen, men jag håller med om att han är en riktigt vidrig typ. De är tuffare när de är fler, hur många de nu är är, men de lyckas ju gripa "terroristen" bildlänk (detta hände även det nyligen i Palestina)
Vad är problemet med den bilden? Slår de honom? Misshandlar, torterar, behandlar illa?
Eller tror du att det på något sätt handlar om någon form av boxningsmatch där det ska vara jämna siffror?
Israelerna agerar som poliser, de ser till att gripa de misstänkta så effektivt som möjligt, så snabbt som möjligt med så lite hot mot sig själva som möjligt och utan att skada den som de griper.
Jämför med bilderna på när de griper Ahed under natten.
Snabbt, snyggt och smidigt, med så lite bråk, risk och skador som möjligt.
Sedan får domstolen döma ut straff.

Du visar en bild på hur man ska agera, inte några avskräckande hemskheter om hur omänskliga de israeliska soldaterna är, när de agerar på samma sätt som poliser i vilket vanligt västland som helst....

Citat:
Ahed Tamimi är inte ensam om den här behandlingen - 2017 var det 1599 andra minderåriga som greps av ockupanterna.

Potentiella Hot.. https://image.ibb.co/ik6N7R/jewterrorist_IOF.jpg

Löjligt?
Mycket kan man säga, men LÖJLIGT? Småtjejer som "potentiella hot" är bara det skumt, men LÖJLIGT?
Jag menade att det hela är så löjligt eftersom det är så tydligt att det inte är en riktig israelisk soldat.
Och om det skulle varit en israelisk soldat så skulle han istället ha en medalj för sitt enorma tålamod. Hade det varit t ex en svensk polis i den situationen, helt och hållet ensam, med flertalet fientliga personer klängande på sig och med sitt eget vapen så lätt-tillgängligt att det bara skulle krävt en sekund för någon av alla de som var på honom att ta tag i det och skjuta honom med det.

Citat:
..du tror det är Crisis Actors i den första filmen från när Ahed Tamimi var 14 år och IOF attackerade hennes lillebror, nån Hollywood produktion typ? (och därför "löjligt)
Nej det är inte så, och jag vill inte låta dryg nu men din okunskap om vad som sker i Palestina verkar va väldigt stor. (Cant blame you, knappast så att sionistisk media rapporterar istället ser vi hur Netanyahu varnar att Iranier ska få demonstrera och allt hyckleri som kommer med så fort de öppnar käften)

Här är vad som hände: https://youtu.be/qZJJ1CA6N0A (vänligen kolla den för nu hade JewTube tagit ner den så jag fick fan kämpa här) ..och här är hur Crisis Actors ser ut: https://twitter.com/arbetarbroder/status/887991834638786560
https://youtu.be/taFM1rRDNGk?t=18
https://youtu.be/qZJJ1CA6N0A?t=20

Finn fem fel.
Kolla på vapnet, kolla på hjälmen i ena fallet och rånarluvan i det andra. Kolla väst, utrustning, uniform....
Notera de väldigt stora skillnaderna på soldaten i den ena filmen, med hjälm, väst, utrustning, ryggsäck, skydd för underarm och armbåge.

Och fjanten i rånarluva, vapen och en olivgrön uniform utan beteckningar*....

*annat än tre bokstäver över bröstfickan (kan tyvärr inte vare sig hebreiska eller arabiska, så någon annan får gärna säga vad det står, ser ut som JNY eller nåt ditåt).

Citat:
Sionismen växer sig stark på hat.
Det är väl troligen det som gör att sådana sjuka personer Katerina Janouch får stöd när hon skriker över demonstrationer hon inte gillar. Svenskar som identifierar sig med dem.
De korrumperar fan all moral, även hos svenskar som tycker attacker mot barn är OK. Det är inte naturlig skandinavisk hederskultur iallafall.
Hat föder hat. Och som en jude en gång sade: "det kommer inte bli fred förräns palestinierna börjar älska sina egna barn mer än vad de hatar judar".

Och det är inte judarna som gör att araber och muslimer blir allt mer hatade i västvärlden. Det är araberna och muslimernas egna agerande som gör det. Och sympatin för Israel växer allt mer i takt med att fler och fler västerlänningar får känna på precis vad det är för några som Israel har haft att göra med och att all deras jävelskap inte beror på Israel utan på att de helt enkelt är sådana.
Vart du än hittar muslimer så hittar du samma problem...Skit samma om det är Israel eller USA, Sverige eller Frankrike, Thailand, Malaysia eller Pakistan, Ryssland eller Tjetjenien.
Det är inte judarna som får dem att agera på det här sättet, utan det är så som de alltid agerar.

Citat:
"Pallywood" - det är verkligheten, och den överträffar dikten eller hur man säger. "Price tag" som ska betalas "when light is off" - visst, är man obekant med deras språkbruk så förstår jag att det kan tolkas som nått annat.
Här har du judarnas egen media, med Lieberman, som uppmanar på folkmord på Palestinier

De tycker Ahed har vanärat IOF, och dess straff ska ske när ljuset är släckt. Och baserat på hur de brukar göra så kommer "what she deserves" att vara nått speciellt trevligt, och baserat på vad hon gjort, vanärat deras terror armé, och deras "Öga för Öga, Tand för Tand"
I vår kultur, eller normal mänskligt sätt att tänka så visst, men de finns inget folk i denna värld som så radikalt skiljer sig från vår skandinaviska moral som sionistiska judar.
Eller så menar de att priset är det som hon kommer få betala i form av det straff som domstolen dömer henne till.
Risken att en israelisk domstol dömer henne att stenas till döds eller att bli våldtagen på grund av familjens heder får nog sägas vara extremt mycket mindre jämfört med den muslimska världens motsvarigheter.

För övrigt, angående "normal mänskligt sätt att tänka så visst", så kanske du återigen bör kolla upp kopplingen mellan invandrare från vissa regioner och grov sexbrottslighet....
Citat:
Som jag också har postat, du får kolla länkarna här iaf för nu har jag fan kämpat med detta inlägget, tom ordnat URL på en av dem.
Orkade inte läsa och granska alla, utan citerade samtliga dina inlägg och sökte på "jpost". Har du länkat till den artikeln så har du iaf inte gjort det till den ursprungliga källan.
Senast redigerad av Jecke 2018-01-10 kl. 23:29.
Citera
2018-01-10, 23:33
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Jag anser inte heller att dessa är brott. Men det är inte vad hon anklagas för i domstolen. Hon åtalas för följande brott:
• threatening a soldier
• attacking a soldier under aggrevated circumstances
• interfering with a soldier in carrying out his duties
• incitment
• throwing objects at individuals or property

Varför anser du sk "gryingsräder" vara missbruk? Det är säkrare att gripa folk på natten då sannolikheten för strid minskar. De griper ju folk som är misstänkta för brott, det är inte så att de bara klampar in och arresterar vem som helst. Så hur är det missbruk? Visst kan 97-98% conviction rate innebära dåliga försvarsmöjligheter, men det kan också innebära att IDF endast griper dem som det finns starka bevis mot vilket kan vara anledningen att dem som döms utgör den absoluta majoriteten av dem som grips, inte dem som begår brott.

Jag syftade på den allmäna medierapporteringen. Bla under Gazakrigen var svensk media kraftigt partisk för Hamas. Men självklart skulle det vara en större nyhet om en israelisk flicka hade "gripits" av palestinier, mestadels eftersom:
• den palestinska myndigheten har inget fungerande rättsystem, alltså skulle det räknas som kidnappning och inte gripande.
• sannolikheten för misshandel eller tom mord vara mycket större i ett sådant scenario.
Ahed is charged with aggravated assault in the incident on December 15. The indictment states that two soldiers, a captain and staff sergeant, were standing next to Tamimi’s home, when her mother Nariman used Facebook live to stream the video of the incident. Ahed pushed the soldiers and verbally threatened them, saying: “Get out or I’ll punch you.” She then pushed them, kicked them and hit them in the face, states the indictment. The soldiers remained calm and barely responded to the attacks. She was also charged with interfering with a soldier in carrying out his duties and threatening them.
Undrar om två araber skulle kunnat hålla sig lika lugna om en 14-årig flicka gjort något liknande mot dem....
Citera
2018-01-10, 23:44
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Undrar om två araber skulle kunnat hålla sig lika lugna om en 14-årig flicka gjort något liknande mot dem....
Hon hade legat död på marken efter första slaget.

(Btw, hon är 16, inte 14.)
Citera
2018-01-10, 23:46
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Ser inte vad problemet är. Många soldater är värnpliktiga och har blivit inkallade dit vissa kannse inte bryr sig om konflikten över huvudtaget. Och sen så kastar hon sten och beter sig som en rinkebybabbe som skippar skolan för att kasta sten på polisen. Varkar som att muslimer beter sig på samma sätt i varje land/område som de nu tycker är deras. Om man får en sten i huvudet kan man få alvarliga skador eller till och med dö. Jag är därför förvånad att de inte öppnade eld på snorungarna och istället griper dom och sätter dem i fängelse ett litet tag.

Hon har inte kastat sten. De anklagar folk för det precis som de börjat lägga en kniv framför palestinier de avrättar efter Margot Wahlström hamnade på topplistan över de mest antisemitiska uttalanden ”utomrättsliga avrättningar” (att inte judar ska få döda hursomhelst var ju traumatiskt för dem)

Här är 1.5 min som sammanfattar det snabbt och bra, även med soldaten som Jecke trodde var Hollywoodfilm. https://youtu.be/9J1fWZdmaoE
Stenkastning är vanligt, de hat som judarna har mot goyims går i generationer, och deras barn får lära sig om hur de är ”de utvalda folket” och skapar barn som dessa:
https://www.bitchute.com/video/VCMOLasGUjiZ/

Jag har fortfarande svårt att förstå hur folk som stödjer ockupationen tänker, men grunden att Sionism ch ”israel” för stöd av svenskar är att den växer genom hat.
Och folk verkar tro att de är just palestinier som judarna hatar, men ”Allas Lika Värde”är viktigt inom Sionismen, ”100.000 Goyims är inte värda nageln på en jude” eller hur deras citat går

(Har en jädra förkylning och orkar inte ens läsa igenom mitt inlägg innan jag postar det så sorry för ev. stavfel etc)
Citera
2018-01-11, 00:44
Medlem
Alla sorters semiter är skadliga för vårat folk men sionistjuden är den dödligaste, det kommer stå klart för alla Svenskar förr eller senare, dom eller vi. Har inga problem med ett totalt utraderande av det judiska folket i Sverige och resten av västvärlden, för dom önskar alla oss andra det..

Många Svenskar inklusive mig själv (i början) ser vad araben ställer till i vårat Sverige och kan dessvärre inte se bortom det när han sen ser vad som pågår i Palestina ergo Israel stöds. Egentligen är detta inte konstigt därför är det ännu viktare att kunskapen om talmudjuden och deras aktiviteter kommer fram i ljuset, när alla korten ligger på borden och svennebanan får se vem som ligger bakom migrationshorderna och främjandet av mångkultur och allt annat skit då kommer Israel aldrig bli sedda som den goda parten.. Aldrig. LGBT, Feminism, Kommunism o sv.. har en jude varit med och drivit igenom i Sverige och övriga världen där folket varit vita.

Svenskarnas och Palestinernas kamp går hand i hand, att som Svensk nationalist inte stå på rätt sida är inte bara dumt det är kontraproduktivt.

Israel har med sina lobbyister förespråkat att ett Palestinskt folk eller land inte existerar, ett folk som inte existerar kan man ju heller inte 'folkmörda'.. Globalisterna i våran riksdag slåss om plats i Tv-rutan där dom stolt propagerar att Svenskar inte heller existerar(Vad är, Vem är 'Svensk'?), eller det som finns är bara barbariet och inte värt att bevara.. Förstår ni nu Svennebanan?

Jag avskyr araben i rosengård lika mycket som du men lägg skulden där den bör läggas och sikta in er på dom riktiga civilisationsmördarna istället. Du kommer aldrig kunna göra araben till Svensk och ni ska aldrig försöka heller.

Arbetarbroder att argumentera med memestar om varför man inte ska låsa in 16-åriga flickor eller inte hota dom med våldtäkt efter man stulit deras land och mördat tusentals av dom är lönlöst. Judar, sionister och fan vad dom nu kallar sig känner inte som en vanlig människa. Deras besatthet av pengar och allt som korrumperar borde väl vara en indikator. Va istället nöjd över att du inte är som dom, jag har gett upp att försöka resonera med dom. Det här är samma folk som ljuger ihop en historia om världshistoriens grymmaste 'folkmord' och tjänar pengar på det fortfarande och lär så göra lång tid framöver. Judar dog och blev illa behandlade precis som varenda folkgrupp i hela Europa under andra världskriget. För en människa som dig och mig vore det otänkbart att använda oss av en sådan tragedi för att främja våra intressen men inte för en jude.. På den nivån är dom. Så den lilla palestinska tjejen ska vara glad att hon 'bara' kan få 14 år i fängelse, hade inte kamerorna varit där hade hon väl förlorat både oskulden och sina organ. Så onda är dom, Judar är dom enda som har ett etniskt brottssyndikat som sysslar med organhandel, du hör ju, det är som en skräckfilm..Tror du att jag ljuger så är det bara att googla
Senast redigerad av JItterbugg 2018-01-11 kl. 00:52.
Citera
2018-01-11, 00:58
Medlem
Citat:
Hon har inte kastat sten. De anklagar folk för det precis som de börjat lägga en kniv framför palestinier de avrättar efter Margot Wahlström hamnade på topplistan över de mest antisemitiska uttalanden ”utomrättsliga avrättningar” (att inte judar ska få döda hursomhelst var ju traumatiskt för dem)

Här är 1.5 min som sammanfattar det snabbt och bra, även med soldaten som Jecke trodde var Hollywoodfilm. https://youtu.be/9J1fWZdmaoE
Stenkastning är vanligt, de hat som judarna har mot goyims går i generationer, och deras barn får lära sig om hur de är ”de utvalda folket” och skapar barn som dessa:
https://www.bitchute.com/video/VCMOLasGUjiZ/

Jag har fortfarande svårt att förstå hur folk som stödjer ockupationen tänker, men grunden att Sionism ch ”israel” för stöd av svenskar är att den växer genom hat.
Och folk verkar tro att de är just palestinier som judarna hatar, men ”Allas Lika Värde”är viktigt inom Sionismen, ”100.000 Goyims är inte värda nageln på en jude” eller hur deras citat går

(Har en jädra förkylning och orkar inte ens läsa igenom mitt inlägg innan jag postar det så sorry för ev. stavfel etc)
Stavfel behövee du inte be om ursäkt för titta bara på min stavning. Jag har svårt att känna sympati för muslimer pga hur de beter sig här. Judar utgör bara 0,20% av befolkningen medans muslimer utgör minst 8,1% notera också att judarna har historiskt sett varit en ganska medel stor grupp i Sverige medans på 30 talet fanns endast 15 muslimer här. De judarna som jag har mött har inga konstiga regler på vad de får och inte får och behöver inte ha en sjal på huvudet medans 9/10 av alla muslimer jag har träffat har varit så. En annan sak är att judar inte väller in i Sverige som muslimer gör.
Citera
2018-01-11, 15:32
Medlem
Myntet har två sidor soyboy...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här