2018-01-11, 15:45
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Nä, ni galgar bara
Det gör vi inte.

Galgaren spelar i Östersund och var mycket nära att gå till Djurgården.

Vad fan gör ni? Tappar hår?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2018-01-11, 15:53
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunWukong
Kan de inte bara sluta komma med någon falsk ursäkt om arbetsrättsligt ansvar? Det är väl ganska tydligt att de vill ha honom i form inför en eventuell försäljning?

Riktigt besviken på MFF. Visst, klubben har sett mellan fingrarna tidigare också (Elanga och Albornoz). Men trodde verkligen de lärt sig sin läxa och gått vidare.

MFF ser inte mellan fingrarna på något sätt i det här fallet. Klubben kan rent juridiskt inte hålla Sarfo borta från sin arbetsplats innan eventuell dom har fastslagits.
2018-01-11, 16:01
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Fan bagarn. Du var ju en av de som reagerade starkast kring Albornoz när det begav sig om jag inte missminner mig och det skall du ha all heder av.

Tycker fan synd om dig. Handhjärtan och styrkekramar och grejer till dig.

Precis som du tidigare skrev undrar man ju hur fan sponsorer och dylikt reagerar på detta.

Hade detta inträffat i AIK så vete fan vad man skulle ta sig till, tur att något liknande aldrig skulle kunna ske hos oss.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Hade det hänt i AIK hade vi fortfarande varit mittenuppslag i Expressen och sålt framsidor som smör i solsken. Men i Sveriges gullklubb så är det inget speciellt.
2018-01-11, 16:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
MFF ser inte mellan fingrarna på något sätt i det här fallet. Klubben kan rent juridiskt inte hålla Sarfo borta från sin arbetsplats innan eventuell dom har fastslagits.

De har ju redan gjort det i nästa tre månader. De hade ju uppgifter på att dom skulle komma vid jul.
Kan de inte stänga av honom till t.ex. fram till VM-uppehållet men längst till dom faller?
2018-01-11, 17:20
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Det är bara att hänvisa honom tillgång till träningsfaciliteterna mellan kl 02:00 och 06:00 varje vardag så är det problemet löst.

Eller skicka ner honom i juniorlaget... vänta lite, stryk det förslaget.

Återigen håller er förening en pedofil bakom ryggen och flertalet supportrar försvarar det.

Det är riktigt jävla sorglig läsning på ert svenska fans-forum just nu.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2018-01-11, 18:07
Medlem
anteri17s avatar
Proportionalitet är ofta rimligt när man sågar någons gärning. Vad vi vet är att Sarfo har haft frivilligt sex med en tjej. Vi vet också att han iaf utåt hävdar att han inte visste hennes ålder. Vi vet också att Sarfo är afrikan och förmodligen inte vet Sveriges byxmyndighetsålder; det sagda är inte en ursäkt, men såklart en förmildrande omständighet. Är det även så att tjejen gjort sken av att ha varit äldre, tex uppgivit att hon var sjutton, så är Sarfos felande ännu mindre grovt. Å andra sidan bör Sarfo ha haft bättre koll på hennes ålder med tanke på att de har träffats fler gånger. Det kan även vara så att Sarfo blåljuger.

Mitt i allt det här bör en debatt om semantiken inom lagstiftningen föras. Att bli stämplad av pöbeln som våldtäktsman har sin grund i att det går att dömas för våldtäkt trots att medgivande finns. Det nämnda såklart mot all logisk semantik, och skadligt i längden. Det finns även en juridisk vinning i att se saker proportionellt (straff efter gärning osv), och då rimmar det jävligt illa att klumpa ihop riktiga våldtäktsfall med klumpighet.

Edit: argumenten om semantik är fullt överförbara även kring stämpeln om "pedofili".
Senast redigerad av anteri17 2018-01-11 kl. 18:10.
2018-01-11, 22:00
Medlem
DiegoRostas avatar
Rieks i ett bättre lag med bättre medspelare bör väl ändå spela upp sig rejält? Har ändå en helt ok poängskörd kan jag tycka sett till laget han spela i tidigare. Om IFK Göteborgarna här i tråden lägger ner glasögonen och utgår från att Rieks var på G till en icke konkurrent hur hade ni sett på honom då? Jag menar som spelare. Hade han varit en bra spelare som lämna eller en föredetting som ni säger nu?
2018-01-11, 22:56
Medlem
Signaturums avatar
Besvikelsen är enorm när ledningen tillåter Sarfo att träna med laget igen.
Man kunde ha väntat tills domen blev färdigställde åtminstone.
Snacka om att skapa en konstig stämning under försäsongen, och eventuellt splittra omklädningsrummet.
Har DA och co ens hört med resterande laget om vad dessa tycker och tänker?
Vet att Rosenberg t.ex har två barn, varav en är dotter.
Safari, Lewicki och Dahlin har också barn.
Kan skära sig väldigt grovt med gruppens silverbacks då samtliga slår mig som riktiga familjemän.
Finns säkert fler föräldrar i truppen jag glömt bort som kan ogilla att spela med en person som haft sex med en minderårig.
Dåligt skött!

Oavsett tror jag inte att Sarfo är kvar efter sommaren om han nu blir sedd som oskyldig.
MFF support vill inte ha honom i laget, och kommer visa enormt missnöje under match ifall han får spela. Ingen hållbar situation om publiken eventuellt börjar busvissla åt en egen spelare.
2018-01-11, 23:02
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoRosta
Rieks i ett bättre lag med bättre medspelare bör väl ändå spela upp sig rejält? Har ändå en helt ok poängskörd kan jag tycka sett till laget han spela i tidigare. Om IFK Göteborgarna här i tråden lägger ner glasögonen och utgår från att Rieks var på G till en icke konkurrent hur hade ni sett på honom då? Jag menar som spelare. Hade han varit en bra spelare som lämna eller en föredetting som ni säger nu?
Hans högsta nivå är väldigt hög och i ett fungerande lag kommer han att göra väldigt mycket nytta. I år har han varit lite för ensam offensivt för att riktigt kunna uträtta något. Men att han skulle vara en föredetting är "skitsnack". Hade gärna haft kvar honom om det inte varit så att hans artistskatt går ut och att det blivit alldeles för dyrt.
2018-01-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Fan bagarn. Du var ju en av de som reagerade starkast kring Albornoz när det begav sig om jag inte missminner mig och det skall du ha all heder av.

Tycker fan synd om dig. Handhjärtan och styrkekramar och grejer till dig.

Precis som du tidigare skrev undrar man ju hur fan sponsorer och dylikt reagerar på detta.

Hade detta inträffat i AIK så vete fan vad man skulle ta sig till, tur att något liknande aldrig skulle kunna ske hos oss.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Och vad exakt gör att du kan säga att det aldrig kommer hända i AIK, det är ett rent skitsnack det kan hända i vilken klubb som helst, speciellt när man tar in afrikaner o gudarna ska veta att ni i AIK har haft er beskärda del av negrar som inte betett sig dock i andra sammanhang än sex med minderårig.
Tänk dock på en sak i fallet Sarfo sakerna hände innan han kom till malmö o han har varit avstängd från allt i mff i över ett halvår, vilket troligen är längre än hans eventuella fängelsestraff skulle bli om han befinns skyldig i rättegång, så nog har han blivit straffad alltid. Jag vill aldrig se han göra en match i malmö-tröjan igen men att hålla han avstängd från träning går inte då det finns kontrakt o tro mig han lär nog aldrig spela en match till i ljusblå tröja. Förhoppningsvis säljs han till afrika snart eller nåt annat skitland eller byts mot nån ung talang. Ja albornozfallet sköttes inte bra det kan jag säga, men i det här fallet har mff skött det exemplariskt, dom kan enligt lag inte hålla honom avstängd längre då han inte är dömd och har ett kontrakt med klubben, därmed inte sagt att han kommer spela matcher för dom. Fy fan vad jag hoppas det händer i AIK snart också för det lär hända i fler klubbar när allt fler småtjejer springer o stalkar sina favoriter på sociala medier o särar på benen för dom. Jag kan garantera att många fler spelare i allsvenskan haft sex med minderåriga än albornoz och sarfo, det har bara inte kommit fram och anmälts utan tjejerna har hållt tyst om det.
Senast redigerad av fredrik29 2018-01-12 kl. 13:20.
2018-01-12, 13:46
Medlem
Salorms avatar
Med Drullen i färskt minne kanske sorkarna inte ska kasta så mycket sten i glashusen. Vad gör er favoritlirare nuförtiden?
2018-01-12, 14:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Med Drullen i färskt minne kanske sorkarna inte ska kasta så mycket sten i glashusen. Vad gör er favoritlirare nuförtiden?

Han har väl gått till OG på free transfer. Ni är väl inte perfekta heller? Det var ju inte längesedan ni försökte värva en våldtäktsman.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-01-12 kl. 14:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in