Citat:
Ursprungligen postat av
svenab
Jag är förvånad att pensionsbeskedet inte har gett SD någon boost.
Hur är folk funtade som inte reagerar alls på det?
Än så länge är det bara skvallertidningarnas OM som har kommit, men det ser inte ut som om svensken har reagerat alls på att fått sin pensionsålder väsentligt höjd. I vilket annat land som helst så hade folk visat en våldsam reaktion på en sådan sak.
Om väljare i gemen hade någon sorts politisk intelligens hade SD haft 50% för ett år sedan (eller 10 år sedan, när jag redan insett att det började gå åt pipan med svedala), och sedan sjunkit något pga av SDs generella flathet och inaktivitet Men så har det inte varit och så kommer det inte att bli.
MK låter trygg (?) i Expressens valbarometer (kommenttar på demskops 17.9% idag).
Citat:
Sverigedemokraterna 17,9 (18,3)
"Trots att mediebilden kring oss mer har kretsat kring cirkusen runt några enstaka personer som partiet har uteslutit än våra politiska förslag, så har vi bitit oss fast vid en nivå som är långt över valresultatet. Vi kommer nu kicka i gång den överlägset största valkampanj som partiet någonsin bedrivit. Jag tror att vi har goda förutsättningar att förbättra våra siffror under våren och jag tror fortfarande på ett valresultat över 20 procent. Vi brukar vara underskattade i opinionsmätningar", säger Sverigedemokraternas gruppledare Mattias Karlsson.
Känner ni er trygga?
Mattias Karlssons mål verkar vara lågt ställda.
Hur som helst, ett smakprov vad vi hade kunnat väntat oss efter valet (på riksnivå), om någon annan är UK varit partiledare?
https://mariestadstidningen.se/mariestad/2018/01/10/ska-inte-langre-polisanmala