2018-01-11, 19:40
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudePerfect
Vi pratar förbi varandra. Ja han var docent, det har jag inte förnekat, men för att kunna vara docent måste man ju, som du säger, disputera viket jag har förstått det som fadern gjorde vid LU med start 2002. Och i tidigare inlägg spekulerades det i att det var konstigt att han hade koppling till LU vid 2002 och inte sålde sin villa i Göteborg förrän 2011.

Mitt inlägg syftade endast till att belysa att det inte är konstigt eller värt att gräva vidare i, om så var fallet. Helt med på din bana.

Jag backade precis tillbaka hela vägen och insåg också att vi pratade om varandra. Inget mer att gräva i.
Citera
2018-01-11, 19:43
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Poliserna säger inte vad de hittat i huset i första hand, än mindre att de säger vad som skulle stått i ett brev... Det är där jag också tvivlar på att din källa är 100% sanningsenlig.

Klart att polisen kan avslöja vad som står i ett bra till efterlevande anhöriga. Det är ingen statshemlighet.
Citera
2018-01-11, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Väntar till i morgon med infon

Nej.
Nu, snälla.......
Har följt detta från början, och läst allt.
Vi behöver nått nytt.
Kom igen nu.
Citera
2018-01-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Mycket troligt att polisen informerat släkt i sådana fall

Inte troligt för fem öre. Polisen/utredarna lämnar inte sådana uppgifter till någon. Om de gjort det så har vi att göra med tjänstefel.
Släkt får reda på vem som gått bort, de får inte insikt i förundersökningen förrän den är klar.
Citera
2018-01-11, 19:46
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Klart att polisen kan avslöja vad som står i ett bra till efterlevande anhöriga. Det är ingen statshemlighet.

Eller så har brevet inte lämnats i huset, utan mejlats till anhöriga.
Citera
2018-01-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney

Enligt sekretessen så får de inte göra det nej, detta är anledningen till varför t.ex LH's föräldrar inte fick reda på mer än att hon var död efter fyndet.
Det finns säkert läckor men det är inte en vanlig företeelse att närstående får så intima uppgifter så nära inpå.
Citera
2018-01-11, 19:48
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ejsidisi
Eller så har brevet inte lämnats i huset, utan mejlats till anhöriga.

Då hade nog anhöriga ringt polisen och inte kollegor till mannen.
Citera
2018-01-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Nä min källa har säkert inte 100% koll, men jag tyckte att hen var såpass nära den här familjen att det kändes relevant att logga in här och skriva vad jag hört.

Absolut, du gjorde helt rätt! All information är bra information, även om denna information går att avfärda. Du har inte gjort något som helst fel!
Citera
2018-01-11, 19:50
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sr_71
Fy fan vad ni spekulerar om andras olycka! Osmakligt och sjukt. Har ni inga egna liv??
Det är ju bara för att polisen försöker mörka allt kring dessa händelser. Av "spaningstekniska skäl" etc så säger man ingenting, men man vill gärna ha tips från allmänheten. Hur ska vi kunna tipsa när vi inte får veta vem som efterspanas eller vad som har hänt?
Citera
2018-01-11, 19:51
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jo, klart det kan gå till så... Men vad gör en normalt funtad människa? Ringer 112 va? Visst är fru och barn hans liv, men det finns inte många i världen som ger upp så, speciellt inte en person som honom, med mer än halva 2018 bokat.
Ja, det vettiga är såklart att ringa 112. Men folk har gjort galna saker i panik förut, så det är absolut inte omöjligt. Inte så jättetroligt, men inte omöjligt.
Citera
2018-01-11, 19:52
Medlem
dooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Snail mail? Vill man ta farväl gör man nog inte det via e-post.
Citera
2018-01-11, 19:52
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Om uppgiften att det hela planerats läckt ut, kan det ha stått i ett avskedsbrev postat till anhörig. Anhöriga och vänner till familjen pratar givetvis med varandra. För att försöka förstå det dom hänt. Behöver inte vara kollegor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in