2018-01-11, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Väntar till i morgon med infon

Du har ju nått ....
Kom igen nu !
Citera
2018-01-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nej.
Nu, snälla.......
Har följt detta från början, och läst allt.
Vi behöver nått nytt.
Kom igen nu.
Jag skrev att jag väntar på info från tre för att bekräfta händelse med familjen då de bodde i Göteborg. Har fått en till som verkar stämma ich bekräfta den info jag fått och väntar på info som jag hoppas styrker. Vill inte släppa det som rykte. Någon mer som har info om händelse i skolan i GBG?
Citera
2018-01-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Enligt sekretessen så får de inte göra det nej, detta är anledningen till varför t.ex LH's föräldrar inte fick reda på mer än att hon var död efter fyndet.
Det finns säkert läckor men det är inte en vanlig företeelse att närstående får så intima uppgifter så nära inpå.
Polis har så klart nära samarbete med de närmast anhöriga- polis lämnar fortlöpande information till anhöriga.Och vice versa- så man får en helhetsbild.
Det är ingenting som obehöriga får kännedom om.
Citera
2018-01-11, 19:54
Medlem
Kanske ett longshot men ena dottern använder ALF i sitt alias på nätet.

ALF acute liver failure
https://alfresco.vgregion.se/alfresco/service/vgr/storage/node/content/20104/Leversvikt%20hos%20barn.pdf?a=false&guest=true

Fast att bägge skulle få de känns osannolikt men kan vara resultatet av nån kronisk sjukdom eller nåt.
Men de lät nu efter senaste uppdateringen på Expressen att barnen hade som mål att komma tillbaks till skolan: ”Den 3 maj 2016 hölls ett möte där pappan summerade den äldsta dotterns hälsoläge för rektor, sjuksköterska och kurator. Beslutet blev ”hemundervisning med mål successiv ökning av närvaro i skolan efter mående”. Ämnen som hemkunskap, idrott, musik och moderna språk ströks”

(Spekulation av hennes ALF i smeknamnet).
Citera
2018-01-11, 19:55
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dook
Snail mail? Vill man ta farväl gör man nog inte det via e-post.
För att? Dåren som svärdmördade i Trollhättan gjorde det.
Citera
2018-01-11, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av delight

ALF acute liver failure
https://alfresco.vgregion.se/alfresco/service/vgr/storage/node/content/20104/Leversvikt%20hos%20barn.pdf?a=false&guest=true

Fast att bägge skulle få de känns osannolikt men kan vara resultatet av nån kronisk sjukdom eller nåt.
Men de lät nu efter senaste uppdateringen på Expressen att barnen hade som mål att komma tillbaks till skolan: ”Den 3 maj 2016 hölls ett möte där pappan summerade den äldsta dotterns hälsoläge för rektor, sjuksköterska och kurator. Beslutet blev ”hemundervisning med mål successiv ökning av närvaro i skolan efter mående”. Ämnen som hemkunskap, idrott, musik och moderna språk ströks”

ALF står för ALFredshällskolan och 5 för att hon gick i femte klass.
Citera
2018-01-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Många gissningar...

Tycker inte något konkret talar för vare sig det ena eller andra, men rent statistiskt så är ju det mest troliga att det är mannen som ligger bakom. Allt annat är väldigt mycket mindre sannolikt, rent statistiskt alltså. Förstås kan det framkomma omständigheter som gör att det finns anledning att snarare misstänka modern, men än så länge har dessa omständigheter lyst med sin frånvaro
Du har helt rätt. Men jag jag har en magkänsla att det som hände varit i samförstånd mellan paret
Citera
2018-01-11, 19:58
Medlem
5StarStunnas avatar
Jag bodde på björkvägen och jag pratat med flera av mina fd grannar idag. Alla är i chock, då familjen utåt verkade ha det väldigt bra.
Det bör vara en extern gärningsman....
Citera
2018-01-11, 19:58
Medlem
Verkar återkomma info om att barnen har nån allvarlig sjukdom och mamman cancer, om detta stämmer och föräldrarna planerade detta tillsammans tycker jag inte det är direkt konstigt att mamman ger flickorna en överdos av något samt tar själv då det väl är vanligt sätt kvinnor tar bort sej med?
Pappan inväntar och kontrollerar så alla somnat in för gott innan han själv hänger sej, har dom planerat att göra detta vill dom nog inte riskera att någon ev skulle överleva så pappan fick sista vakpasset. Fy fan vilken press denna familj måste varit under och pappans ev väntan på att allt ska vara över.
Kan mycket väl funnits avskedsbrev i huset alt skickat med brev med post till anhöriga postat måndag kväll, om brevet beskriver väl vad/hur det gått till lär det visa sej efter obduktion.
Citera
2018-01-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delight

ALF acute liver failure

ok- akut lever funktions nedsättning.
Citera
2018-01-11, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Nej, personen jag pratade med sa bara att det ska ha varit planerat / förberett sedan innan jul. Den här personen är vagt bekant så hen fick sin information från en tredje person som kände familjen bra.

Kanske har något att göra med vad poliserna hittade i huset?

Tack.
Du gjorde helt rätt tycker jag.
Du kan inte klämma polaren på lite mer.....?
Citera
2018-01-11, 20:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5StarStunna
Jag bodde på björkvägen och jag pratat med flera av mina fd grannar idag. Alla är i chock, då familjen utåt verkade ha det väldigt bra.
Det bör vara en extern gärningsman....

Herregud, tror grannarna det eller är det rykten som går på byn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in