Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag tänkte precis som du alldeles nyss men orkade inte scrolla tråden för att kolla om denna teori redan är avfärdad av goda grunder. Men det finns faktiskt ingenting som talar för att hela familjen dog samtidigt, snarare får man känslan av rapportering i media att så inte var fallet.
Jag har vart inne på det några ggr. Kanske andra också. Det är ingen helt originell tanke. Mot det skulle tala att somliga tolkat vissa data som indikationer på förberedelser även från mannens sida. Ev reducerad Feja, sålda bilar o.a.
För att han planerat det talar tycker jag även den långa ledigheten då han kan förmodas ha varit största delen med frun/familjen. Om han varit det.
Hela familjens död på sista lediga dagen före skolstart (som ngn nämnde) antyder en "samvetsgrann" förälders noggranna planering. Men det är kanske inte mer utpekande i detta fall. Maken kan säkert ha missat förberedelserna om han hade tankarna på annat håll (konferensen). Kanske frun hade lite utbyte av att dra honom vid näsan? Vi får se, kanske...
Allt hänger väl i slutändan på hur sjuka barnen var, om mamman var döende och om föräldrarna "drog jämnt". Tufft att beröva sig livet för familjen i hans sits om han var frisk för övrigt och bara ville förkorta barnens lidande. Det är liksom inte riktigt rimligt. Han förstör inte bara för sig själv utan även för sin släkt, anhöriga och vänner.
Att mamman tagit barnen med sig i döden utan hans vetskap känns troligare då – om de nu inte var knäppreligiösa båda två, eller barnen led mycket svårt. Men barnen låg ju inte på sjukhus heller.