2018-01-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30-06
Instagramkontot Agnesisbored kan antyda om sjukdomen agenesis https://en.m.wikipedia.org/wiki/Agenesis

Du kanske skulle ta en kurs i engelska! Finns ingen sjukdom som heter så utan det är en defekt som uppkommer i fosterstadiet och kan orsaka en rad sjukdomar.
Citera
2018-01-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captaintrebuchet
skulle snarare tro att det är mamman som haft ihjäl sig själv och ungarna, och farsan har reagerat på impuls.
Tror också på det scenariot om det stämmer att barn och moder låg i sina sängar och mannen hängt sig. Om modern var allvarligt sjuk och barnen också sjuka så kan jag mycket väl tänka mig att modern tyckte hon gjorde alla en tjänst som avslutade både barnen och sitt eget lidande och gjorde så att mannen blev fri och kunde börja om på ny kula..
Citera
2018-01-11, 17:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tänkte precis som du alldeles nyss men orkade inte scrolla tråden för att kolla om denna teori redan är avfärdad av goda grunder. Men det finns faktiskt ingenting som talar för att hela familjen dog samtidigt, snarare får man känslan av rapportering i media att så inte var fallet.

Jag har vart inne på det några ggr. Kanske andra också. Det är ingen helt originell tanke. Mot det skulle tala att somliga tolkat vissa data som indikationer på förberedelser även från mannens sida. Ev reducerad Feja, sålda bilar o.a.

För att han planerat det talar tycker jag även den långa ledigheten då han kan förmodas ha varit största delen med frun/familjen. Om han varit det.

Hela familjens död på sista lediga dagen före skolstart (som ngn nämnde) antyder en "samvetsgrann" förälders noggranna planering. Men det är kanske inte mer utpekande i detta fall. Maken kan säkert ha missat förberedelserna om han hade tankarna på annat håll (konferensen). Kanske frun hade lite utbyte av att dra honom vid näsan? Vi får se, kanske...

Allt hänger väl i slutändan på hur sjuka barnen var, om mamman var döende och om föräldrarna "drog jämnt". Tufft att beröva sig livet för familjen i hans sits om han var frisk för övrigt och bara ville förkorta barnens lidande. Det är liksom inte riktigt rimligt. Han förstör inte bara för sig själv utan även för sin släkt, anhöriga och vänner.

Att mamman tagit barnen med sig i döden utan hans vetskap känns troligare då – om de nu inte var knäppreligiösa båda två, eller barnen led mycket svårt. Men barnen låg ju inte på sjukhus heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Är man docent på Lunds universitet, har varit partner på Ernest & Young, forskat på Nya Zealand, varit expert hos Världsbanken, är expert i EUs momskommitté mm mm är nog det egna lilla företaget något som sköts med vänsterhanden. Hos Ernest & Young (där både mannen och kvinnan jobbat i chefspositioner ) borde han ha tjänat sådär en 400 000 kronor i MÅNADEN. Ni kan inte ana vad de tjänar de här konsulterna.

De lämnade EY för många år sedan. Hans intäkter går parallellt med jobb på universitetet. Hur välbetalt är det där då? Inte särskilt inbillar jag mig.
Citera
Medlem
I varje tråd som handlar om mord är folk så förvånade att det är sådan sekretess?

Jag är förvånad över att så många är förvånade. Det spelar ingen roll om etnicitet på förövaren. Har inte polisen några frågor som allmänheten ev. Kan ha svar på så får vi alltid vänta på att förundersölningen är klar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Fast han har varit anställ av lunds universitet sen 2002

Nej det har han inte. Däremot har han varit doktorand där och det var där han doktorerade. När en prefekt på en institution säger "han har varit med oss" betyder inte det per automatik att personen varit anställd där. Även studenter "är med". En doktorand brukar i och för sig ha någon liten tjänst för att kunna försörja sig under tiden fram till doktorerandet. Lite undervisningstimmar, några föreläsningar kanske. Men ingen lektorstjänst, det får man först när man doktorerat.
Citera
2018-01-11, 17:13
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det är ingen som helst ursäkt för att ta livet av två barn. Absolut ingenting är en ursäkt för att ta livet av två barn. Att förlora jobbet tillhör livet. Att barnen åker in på institution är heller ingen orsak att ta livet av dem. Den person som tagit livet av sina barn är däremot en mycket mycket sjuk människa.
Du har fullständigt rätt. Man tar inte livet av barn.

Jag hoppas att inga far-eller morföräldrar finns i livet. Vilken fruktansvärd katastrof för dem annars.
Citera
Medlem
Kan det inte vara så lätt som en otrohet som uppdagades?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
I hela Sverige är det bara 200 barn som har hemskolning, det är mycket svårt att få (åtminstone sedan 2011). Så detta är ju det som sticker ut ordentligt hos den här familjen, de har två barn och bägge har denna sällsynta hemundervisning.

Det som jag tycker är problemet med teorin att barnen förmåddes bluffa är att det borde vara mycket svårt för barnen att i längden upprätthålla en fasad mot sina lärare. Det var ju lärare från skolan som kom till hemmet 3-4 dagar i veckan för att undervisa barnen. Dessa lärare har anmälningsskyldighet om de misstänker att barnen far illa och borde ha gjort en orosanmälan om de anade ugglor i mossen hos den här familjen. Enligt kommunen fanns inga sådana anmälningar.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MggyJo/mordet-avslojades-pa-facebook-bitchen-ar-dod
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Detta har urartat till en av FB's sämsta trådar någonsin. I princip inget vettigt har framkommit sedan sidan 10. Det fattas bara att någon gissar på rymdvarelser alternativt lönnmördare från främlingslegionen för att magplasket ska vara komplett.
Det är lite märkligt att inte fler uppgifter om de vuxna i familjen kommit fram i denna mycket besökta tråd. Några uppgifter från "vänner till vänner" eller kusiner till föräldrarna eller liknande borde ha sipprat in i denna tråd. Beteendet hos föräldrarna, eventuella ovanliga drag hos dem, konstigheter med familjen.

De uppgifter som kommit in från påstådda källor som vet något handlar om barnens sjukdomsbild (ME och/eller Borrelia-komplikation), men inget annat vad jag kunnat se.
Citera
2018-01-11, 17:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captaintrebuchet
skulle snarare tro att det är mamman som haft ihjäl sig själv och ungarna, och farsan har reagerat på impuls.

Många gissningar...

Tycker inte något konkret talar för vare sig det ena eller andra, men rent statistiskt så är ju det mest troliga att det är mannen som ligger bakom. Allt annat är väldigt mycket mindre sannolikt, rent statistiskt alltså. Förstås kan det framkomma omständigheter som gör att det finns anledning att snarare misstänka modern, men än så länge har dessa omständigheter lyst med sin frånvaro
Citera
2018-01-11, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Det är två saker jag inte förstår i allt detta.

1) Om nu flickorna hade ME så är det inte en sjukdom som leder in i döden. Det är för mig helt absurt att ta livet av sina barn pga den sjukdommen. Dessutom står det överallt att läsa om just ME, jag citerar:

"Prognosen är osäker, vissa barn och unga blir inte bättre, medan andra förr eller
senare blir friska eller väsentligt bättre efter
år av sjukdom. Under tiden är rätt stöd och
anpassningar oerhört viktigt".

Bara den meningen får mig att rysa. En förälder hade gjort allt i sin makt för sina barn. Och finns det en stor chans (eller ens om det vore 1%) till att blir HELT frisk (som man tydligen kan bli) eller väsentligt bättre efter år av sjukdom så lever man i hoppet om att så kan ske, inte mördar man sina underbara barn.

Därför tror jag att de var hjärntvättade av scientoligerna eller johavas vittnen. Polisen borde undersöka vad den sekten har tuttat in i familjen.

2) Om fadern hängde sig, undrar jag varför? Varför välja en så plågsam död? Varför valde han inte att dö på samma sätt som frun och barnen, han såg ju att det fungerade (förutsatt att de åt eller drack något gift)? Varför gå och hänga sig?

Kan det också ha något att göra med scientolig sekten, att fadern måstehänga sig för att plåga bort sina onda handlingar (att de förgiftat/mördat sina förmodlingen icke vetandes flickor)?

Ja många frågor, få svar.

Vila i frid tillsammans underbaraste systrar, finaste små änglar.

Gissning på nr 2.
Tabletterna/giftet räckte nog bara till 3 pers.
Fan, vad gör jag nu.......?
Och så hängde han sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in