Citat:
Ursprungligen postat av
Ratad
Jag tror att media skulle tjäna på att ha fler dedikerade ämnesjournalister men då det inte går att ha dessa avlönade för att skriva notiser om sin inriktning i väntan på att något stort. Däremot borde media oftare ta in dem som frilansare för större artiklar då den egna kompetensen inte är i närheten. Dessutom kan en oberoende mellanhand göra att man inte behöver ta all information från respektive företags eller myndighets pressavdelning rakt av.
Staël von Holstein straffar som vanligt ut sig själv enligt sina egna regler då det skulle krävas att man verkligen har förlorat minst tvåsiffriga miljonsummor för att tillåtas skriva om honom.
Nu är det väl så i hans fall att han skulle ha haft väldigt mycket svårare att få folk att satsa pengar i hans verksamheter om kunniga personer skrivit om hans verksamheter...
Man måste kunna tillräckligt i från början för att kunna bedöma när och vilka experter man ska använda sig av... (exempel Löfvens användande av experten Arnstad)
En tid så verkar ju Expressen ha börjat med självspelande videos titt och tätt, så jag har nödgats sluta läsa deras site på mobilen, då jag inte vill få slut på giggen i förtid. Jag har begränsad gig på datorn också så får hålla på att vänta på att pausfunktionen ska komma fram, så jag lär sluta besöka dem där också...
Vet inte om jag är ganska ensam om detta eller om många blir irriterade (har inga adblockers installerade nånstans)