Citat:
Ursprungligen postat av
Trollet3
Jo, men precis som pedofilen, har sexualsadisten ett val. Nöja sig med att fantisera och ev ladda hem bilder/ filmer. Eller leva ut sina fantasier. Att leva ut fantasier som skadar andra kräver ju brist på empati, dassigt konsekvenstänk etc. De flesta pedofilerna lider ju hemlighet och vill ha hjälp, detta gäller ju inte för sadisten som inte har några betänkligheter angående om han gör når någon illa eller inte, men han gör ändå ett medvetet val. Fast angående vår Fåne då, så tror jag ju som sagt på en mix av experimentlusta och sadistisk njutning.
Där tror jag du har lite fel. Precis som Pedofilen,Nekrofilen,Blottaren,Serievåldtäkts mannen samt Sexualsadisten så kan vissa av dem lida av det
.Enligt Levander så söker en del Sexualsadister hjälp och får det (alltså måste det finnas hjälp att få) men han betonade också att det var svårt att få hjälp med ett rysligt exempel.Psykiatriker som inte tar en Sexualsadists våldsfantasier på allvar.
När det gäller dessa människor så går det inte att säga generellt. Det beror på medfödda förutsättningar.
Intelligens tex. En lågbegåvad pedofil kan nog tänkas leva ut sina lustar utan vidare och utan att känna skuld och skam.
Ekelund tex som bara tycker synd om sig själv,piper och gnäller. Inte en tanke på sina brottsoffer och deras anhöriga.
Tänker enbart själviskt på sig själv. Bett om böcker om fall med övergrepp på barn att läsa.(?) Samtidigt så har han ju inte valt att bli en LÅGBEGÅVAD,korkad idiot. Vi väljer ju inte våra föräldrar. Vi föds med vissa förutsättningar,IQ,genetiska arv osv.
Sedan beror det också på om de har andra psykiska störningar förutom sin parafili. Så man måste döma varje människa enskilt.
Om det visar sig att PM mördat tidigare så försvinner mitt tvivel i skuldfrågan bums.