2018-01-11, 14:31
Medlem
Merwinnas avatar
https://player.vimeo.com/video/111109106

Tror inte att denna video varit uppe här tidigare. Den är fin och suggestiv. M smeker Nautilus och säger att hon är som ett barn för honom..! Han säger även att han lever i Apollo 13-världen, och där är han lycklig. Och att han får mest problem när han tvingas försöka vara "som de andre". (Är inte helt säker på att jag förstod den sista meningen, kanske någon som kan bättre danska än jag kan lyssna?)

Det var destilleriet Gammel Dansk som delade ut ett pris till Peter Madsen 2014, de gör det till någon varje år. Priset heter "Aldrig som de andre" och är en uppmuntran till dom som "går sina egna vägar"! Av någon anledning har företaget tagit bort just Peter Madsens video från sin sida! Det är därför bra att vi fortsätter att sprida den! (Sedan kan man förstås diskutera hur vettigt det var att ha en erkänd nykterist som reklampojke för en spritsort.)

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Med samma logik kan man säga att de som ägnar sig åt krigsspel egentligen ger uttryck för samma drifter som de som faktiskt för krig och begår krigsbrott. Det är dessutom lustigt att det alltid är horor (och i viss mån bögar) som alltid blir ifrågasatta, medans ingen ifrågasätter snabbköpskassörskan.

Näh, ingen cigarr.

Tja, om en ung man skulle ägna sig enbart åt sådana spel, och en stor del av sin vakna tid till exkluderande av annat, så skulle jag se det som ett varningstecken. Faktiskt. Dessutom skrev jag inget om varken "horor" eller "bögar". Var fick du det ifrån? Slutligen förstår jag inte hur "horor och bögar" står i motsats till snabbköpskassörskor..? Kan en person som arbetar i handeln inte extraknäcka som hora eller vara homosexuell..? Total failure, sorry...
Senast redigerad av Merwinna 2018-01-11 kl. 14:42.
Citera
2018-01-11, 14:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Dessa kvinnliga "praktikanterna" han hadde med i verkstan var ju rena freakshowet. Med denna Deidre King i front. Usj vilket pack!

Fast inte alla. Det finns en bild när han står med armen om en riktigt snygg, ung, mörkhårig tjej i RML:s gröna overall. Nu hittar jag inte igen den bara för det.
Citera
2018-01-11, 14:46
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast inte alla. Det finns en bild när han står med armen om en riktigt snygg, ung, mörkhårig tjej i RML:s gröna overall. Nu hittar jag inte igen den bara för det.

Jo, jag kommer ihåg henne, och det er säkert ingen fel på dom. Det är bara det, att när det kommer til Madsen och hans umgänge då vaknar ALLA mina fördomar.
Citera
2018-01-11, 15:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, jag kommer ihåg henne, och det er säkert ingen fel på dom. Det är bara det, att när det kommer til Madsen och hans umgänge då vaknar ALLA mina fördomar.

Undrar vad dom fyller sina liv med nu allihop, när dom inte har honom som ledande gestalt..?
Citera
2018-01-11, 15:30
Medlem
Nu tms PMs verkstad i Köpenhamn. Nya hyresgäster ska in:

https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-har-peter-madsens-livsdrom-gatt-i-kras/
Citera
2018-01-11, 15:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu tms PMs verkstad i Köpenhamn. Nya hyresgäster ska in:

https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-har-peter-madsens-livsdrom-gatt-i-kras/

Det konstaterade vi andra redan i förrgår. Vemodigt hur-eller-hur. De verkar ha haft mycket kul där (också)!
Citera
2018-01-11, 17:04
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Undrar vad dom fyller sina liv med nu allihop, när dom inte har honom som ledande gestalt..?

Tror inte dom har det så bra just nu faktiskt. Om det är någonting posivit jag har att säga om Madsen, så er det just det at han lyckades skapa en miljö där ute i verkstan. Sånt er mycket verdefullt i det, trots allt, egoistiska samhällsklimat vi lever i just nu. Jag har själv en sån plats att åka til, der jag kan henga med grabbarna och ha det kul. För min del hadde det varit mycket trist om detta försvann.
Senast redigerad av kugutt 2018-01-11 kl. 17:15.
Citera
2018-01-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jo, men precis som pedofilen, har sexualsadisten ett val. Nöja sig med att fantisera och ev ladda hem bilder/ filmer. Eller leva ut sina fantasier. Att leva ut fantasier som skadar andra kräver ju brist på empati, dassigt konsekvenstänk etc. De flesta pedofilerna lider ju hemlighet och vill ha hjälp, detta gäller ju inte för sadisten som inte har några betänkligheter angående om han gör når någon illa eller inte, men han gör ändå ett medvetet val. Fast angående vår Fåne då, så tror jag ju som sagt på en mix av experimentlusta och sadistisk njutning.
Där tror jag du har lite fel. Precis som Pedofilen,Nekrofilen,Blottaren,Serievåldtäkts mannen samt Sexualsadisten så kan vissa av dem lida av det.Enligt Levander så söker en del Sexualsadister hjälp och får det (alltså måste det finnas hjälp att få) men han betonade också att det var svårt att få hjälp med ett rysligt exempel.Psykiatriker som inte tar en Sexualsadists våldsfantasier på allvar.
När det gäller dessa människor så går det inte att säga generellt. Det beror på medfödda förutsättningar.
Intelligens tex. En lågbegåvad pedofil kan nog tänkas leva ut sina lustar utan vidare och utan att känna skuld och skam.
Ekelund tex som bara tycker synd om sig själv,piper och gnäller. Inte en tanke på sina brottsoffer och deras anhöriga.
Tänker enbart själviskt på sig själv. Bett om böcker om fall med övergrepp på barn att läsa.(?) Samtidigt så har han ju inte valt att bli en LÅGBEGÅVAD,korkad idiot. Vi väljer ju inte våra föräldrar. Vi föds med vissa förutsättningar,IQ,genetiska arv osv.
Sedan beror det också på om de har andra psykiska störningar förutom sin parafili. Så man måste döma varje människa enskilt.
Om det visar sig att PM mördat tidigare så försvinner mitt tvivel i skuldfrågan bums.
Citera
2018-01-11, 18:16
Medlem
Citat:
Jag förklarade det i ett senare inlägg. Jag tänkte att de kanske försöker med greppet som faktiskt har fått flera mördare frikända här i Sverige: att få honom bedömd som sjuk vid gärningstillfället (då kan han inte få fängelse) men frisk nu (då kan han inte få vård). Men jag vet förstås inte om den gubben går i Danmark.
Om en person begår ett mord under psykos (mentalsjukdom) då är de inte tillräkneliga vid brottet.
Sådana människor kan med vård bli friska och fullt rehabiliterade.
Men att bluffa brukar inte gå. Isåfall får du finna något konkret fall.
(Någon psykos kan inte PM haft.)

Quick var väl snarast att likna vid en masspsykos. Psykologer,minnesforskare samt rättsvårdande myndigheter som tänkte sig någon slags egen karriär, prestige samt berömdhet på den här "sensationellt, personlighetskluvna, bestialiska seriemördaren". De lyckades att manipulera sig själv att tro på det här monstret de själva skapat. Vilket nog är beviset för att tvivla är sunt och inte bara lyssna på ja-sägare. Quick och Kevin-fallet .
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-11 kl. 18:31.
Citera
2018-01-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Om en person begår ett mord under psykos (mentalsjukdom) då är de inte tillräkneliga vid brottet.
Sådana människor kan med vård bli friska och fullt rehabiliterade.
Men att bluffa brukar inte gå. Isåfall får du finna något konkret fall.
(Någon psykos kan inte PM haft.)

Quick var väl snarast att likna vid en masspsykos. Psykologer,minnesforskare samt rättsvårdande myndigheter som tänkte sig någon slags egen karriär, prestige samt berömdhet på den här "sensationellt, personlighetskluvna, bestialiska seriemördaren". De lyckades att manipulera sig själv att tro på det här monstret de själva skapat. Vilket nog är beviset för att tvivla är sunt och inte bara lyssna på ja-sägare. Quick och Kevin-fallet .

Du har rätt i det där att hela expertisen hamnade i en slags masspsykos gällande både Quick och i Kevinfallet, eller vad man nu ska kalla hysetrin. Hoppas de lärde sig något nytt i.o.m det. Det är aldrig för sent att ändra sig om man blir överbevisad, men just psykologer och terapeuter har en viss förmåga att anse att deras tankegångar och beslut är huggna i sten. Har jobbat med såna personer halva mitt yrkesliv.

Men i ubåtsfallet finns det ingen annan gärningsman än PM.
Citera
2018-01-11, 18:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du har rätt i det där att hela expertisen hamnade i en slags masspsykos gällande både Quick och i Kevinfallet, eller vad man nu ska kalla hysetrin. Hoppas de lärde sig något nytt i.o.m det. Det är aldrig för sent att ändra sig om man blir överbevisad, men just psykologer och terapeuter har en viss förmåga att anse att deras tankegångar och beslut är huggna i sten. Har jobbat med såna personer halva mitt yrkesliv.

Men i ubåtsfallet finns det ingen annan gärningsman än PM.

Kan vi vara helt säkra på det..? Det kan ha varit tysken som har tuffat över till Kögebukten ifrån Rostock! Det är inte så långt! Eller så kan det ha varit en jättebläckfisk. Sådant händer när jorden värms upp och de exotiska arterna sprider sig norrut!

Skämt åsido så återstår fortfarande möjligheten att hon faktisk dog vid t.ex. en ömsesidig S/M-sexakt som gick snett. Och att M försökte mörka detta av allehanda skäl, inte minst hänsyn till hennes anhöriga - och sedan trasslade in sig så mycket i lögner att det blev för sent att säga sanningen. (Ja jag vet, det förklarar inte sticken...)
Senast redigerad av Merwinna 2018-01-11 kl. 19:55.
Citera
2018-01-11, 19:10
Medlem
Citat:

Men i ubåtsfallet finns det ingen annan gärningsman mer än PM.
Nej det finns ingen annan som kan ha gjort det förutom PM.
Såvida man inte vidskepligt ska blanda in Ufo och utomjordingar.
Det här hör inte riktigt till vårt fall men ett bra exempel på masspsykos.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Paolo_Macchiarini
Prestige kan leda till tragedier inom alla områden.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-11 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in