2018-01-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs-Svensson
Hon sa också att barnen har en ofattbart svår fysisk sjukdom.
Kärringen snackar för mycket. Och har troligen en tendens att överdriva och gärna göra sig intressant.
Citera
2018-01-11, 18:12
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tycker inte något konkret talar för vare sig det ena eller andra, men rent statistiskt så är ju det mest troliga att det är mannen som ligger bakom. Allt annat är väldigt mycket mindre sannolikt, rent statistiskt alltså. Förstås kan det framkomma omständigheter som gör att det finns anledning att snarare misstänka modern, men än så länge har dessa omständigheter lyst med sin frånvaro
Där har du faktiskt fel, du brukar ju annars vara duktig på sådant. Statistiskt sätt så skiljer sig just mord på egna barn från andra slags mord. Det är lika vanligt att en mamma dödar sitt barn som att en pappa gör det. Däremot är det givetvis statistiskt vanligare att en man mördar sin fru än tvärt om.

Men som alltid säger brottsstatistik ingenting om ett aktuellt fall, varje mord är udda på något sätt. Inte minst detta som verkar konstigare och konstigare ju mer man läser. Varför? Vad är orsaken/motivet???
Citera
2018-01-11, 18:13
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
Dåliga grannar hade de i så fall.Men det är ju inte ovanligt i detta land!Inte en enda som har försökt att skapa en bra grannkontakt med nu ..den döda familjen?Helt obegripligt!Vad är det för folk bor där?
Nu får de leva med närliggande "spökhuset" med en sådan tragisk historia eller försöka att flytta..
För att dom inte vill prata med oseriös slaskmedia eller skriva skvaller på Flashback?! Det är väl för fan helt normalt.
Citera
2018-01-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Någon ska ju ha bekräftat att äldsta dottern hade borrelia, vet inte denna person yngsta flickans sjukdomsbild? Ev föräldrarna? familjen ska ju befinna sig i djup kris, någon som vet om det funnits fler barn i familjen tidigare? något syskon till flickorna som gått bort i den sjukdom som flickorna har förrutom borrelia?

Det är ingen som bekräftar någonting eller vet någonting. ”Säker källa” betyder ingenting på flashback 2018. Borrelia går dessutom att bota.
Citera
2018-01-11, 18:15
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Visserligen har många reagerat på att rektorn uttalar sig men utan det uttalandet så hade spekulationerna svävat iväg ännu mer i den här tråden. En familj i ”djup kris” tyder nog mer på att det inte bara var barnen som var sjuka.
Så tolkar nog de flesta det hela. Jag tror dock inte att vi här snabbt kommer att få veta mycket mer...

Jävligt tragiskt i alla fall! Barnen borde ju haft hela livet framför sig oavsett dagens problem....
Citera
2018-01-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Sekter och religiösa samfund tror ju med jämna mellanrum att jorden ska gå under. I samband med dessa datum sker det ju ibland massjälvmord.
Något sådant?
Detta har diskuterats samt enligt utsago bekräftats av M*kael V*ul*o som är högst engagerad i deras rörelse.
Mest troligen är detta något som ska tystas ner och skyllas på psykvården i landet vi lever i.
Observera att inget om att familjen varit djupt engagerade eller dylikt har påståtts.
Endast att det funnits en koppling på något vis.

Skulle kunna tänka mig ett liknande scenario som tidigare uppmärksammats.
Det vill säga att familjen sökt sig dit för alternativ vård som nekats av staten.

Med tanke på deras väl ansedda titlar så är nog en familj som är så trasig och behöver stöd i högsta grad välkommen i sällskapet.
Citera
2018-01-11, 18:18
Medlem
Gizurs avatar
Vad är känt historiskt om sådana här fall? Mordfall där någon dödat sin familj och sedan sig själv.

En gemensam nämnare är väl psykiska problem, men olika saker kan trigga morden. Har läst om händelser där frun vill skiljas och lämna mannen, som inte kunde accepteras. Men det verkar osannolikt här.

Vad var orsaken i Danmark vid den liknande händelsen 2017? I Ulstrup så dödade en man sin fru och fyra barn innan han begick självmord. Kom man fram till vad som kan ha fått honom att göra det? Googlade en del men har inte hittat det.
Citera
2018-01-11, 18:19
Medlem
För att slå död på alla ”konstigheter” gällande pappans antällning vid lunds universitet:

Min egen far har doktorerat vid Lunds Univeristet (OBS i ett helt annat ämne) och hans arbete finansierades av olika stipendier och föreläsningsinkomster. Han satt hemma, i vårt gästrum, och skrev helt enkelt för att det passade honom och fungerade bra för vår familjesituation.

Det finns sannerligen en miljon olika kombinatoner av möjliga sätt att finansiera en doktorandtjänst och jag är 100 % på att det inte finns några krav på att en doktorand måste vara bosatt eller jobba ens i samma stad som arbetet utgår ifrån.

Alltså, pappans doktorerande i Lund kombinerat med boende i Göteborg är verkligen inget konstigt, så släpp det för att göra tråden mer läsbar kompisar!
Citera
2018-01-11, 18:19
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs-Svensson
Hon sa också att barnen har en ofattbart svår fysisk sjukdom.

När har hon sagt detta då? I intervjun som jag sett, säger hon i stil med. Det finns en fysik sjukdomsbild i familjen som är ofattbar.

Som man kan tolka på många sätt. Att det är ofattbart att båda barnen lyckats dra på sig två olika svåra sjukdomar t.ex
Citera
2018-01-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Hennes syster?????? Hon hade ingen syster, däremot en bror.

Är inte Lisa med samma efternamn hennes syster? Eller blandar jag ihop det? Var Lisa OH´s syster?
Citera
2018-01-11, 18:20
Medlem
Finns det någon som vet någonting om flickornas tid i Göteborg. Jag har nåtts av information som handlar om en allvarlig händelse anknytning till skolan. Efter händelsen skall de bott kvar i Göteborg under en tid och sedan flyttat. Jag vill inte ge detaljer om vad det är för att då skulle ju möjlig sanningshalt försvinna. Uppskattar om någon jag ge PM eller skriva svar här. Jag summerar om samma info kommer till mig från tre håll.
Citera
2018-01-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Så tolkar nog de flesta det hela. Jag tror dock inte att vi här snabbt kommer att få veta mycket mer...

Jävligt tragiskt i alla fall! Barnen borde ju haft hela livet framför sig oavsett dagens problem....
Det var kanske det de inte hade ...
(Jag tror att det är något sådant det handlar om)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in