2018-01-11, 18:05
Medlem
BeYoNdTruths avatar
Min teori är att Pappan haft det jobbigt en längre tid med barnen och situationen.
Enl press så hade han gått ner i tid för att kunna vara mer behjälplig i hemmet.
Ev har han inte alls hunnit förbereda sig inför konferensen som han skulle hålla.
Till slut orkar han helt enkelt inte längre. Då han ser sig själv som försörjare och ansvarig för resten av familjen beslutar han sig för att ta dem med sig i avslutet. Speciellt om mamman också hade någon form av dödlig sjukdom.
Han avslutar deras liv genom någon form av dråp och hänger sedan sig själv.
En aktion av någon som fullständigt gett upp och tappat greppet om verkligheten. Möjligen befinner sig i en djup depression.
Citera
2018-01-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Här skjuts det hejvilt till höger och vänster av alla.
Men det kan vara annat samfund typ Jehovas, dom är inte friska dom heller!
Men det ger sig till slut!

Tror inte de har något samröre med scientologerna, jehovas eller livets ord, eller för den delen andra samfund. Varför skulle de ha det? Är det mer troligt att någon med samröre i dessa samfund skulle göra något likt detta?
Citera
2018-01-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Visserligen har många reagerat på att rektorn uttalar sig men utan det uttalandet så hade spekulationerna svävat iväg ännu mer i den här tråden. En familj i ”djup kris” tyder nog mer på att det inte bara var barnen som var sjuka.

Ja, så tolkade jag det med. De har försökt "hjälpa flickorna"...
Citera
Medlem
Någon ska ju ha bekräftat att äldsta dottern hade borrelia, vet inte denna person yngsta flickans sjukdomsbild? Ev föräldrarna? familjen ska ju befinna sig i djup kris, någon som vet om det funnits fler barn i familjen tidigare? något syskon till flickorna som gått bort i den sjukdom som flickorna har förrutom borrelia?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför tror ni att de var isolerade? Som jag förstod av tidningarna hade de ett stort nätverk med både släkt och vänner. Var kommer detta rykte ifrån? Frånvaron av 200 facebookvänner som många tror är ett måste för att leva?

Jag fattar inte heller varför flera har snöat in på att familjen levde ett isolerat liv!. Finns väl inget som framkommit som pekar på detta. Var det däremot så fruktansvärt tragiskt att 2 eller 3 av 4 familjemedlemmar hade allvarliga sjukdomar så var det kanske inte så konstigt att de kanske inte vistades utanför hemmet så ofta de senaste åren. Det finns absolut inget som säger att inte kompisar och vänner ofta kom och besökte familjen.
Citera
2018-01-11, 18:08
Medlem
pyro860s avatar
Var kommer den här uppgiften om att mannen skulle ha hängt sig? Inte sett detta i någon tidning. Är det en trådsanning eller styrkt med någon säker källa?
Citera
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Om man planerar att ta livet av sig själv och sin familj så ser man nog till så att tabletterna/giftet räcker till alla! Allt tyder på att det är mamman i familjen som till slut gett upp allt hopp..

Allt tyder på att det är pappan som utfört allt.

Droger till de andra och efter avstämning att dom avlidit så chansar inte han på droger utan hänger sig... Min spekulation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Visserligen har många reagerat på att rektorn uttalar sig men utan det uttalandet så hade spekulationerna svävat iväg ännu mer i den här tråden. En familj i ”djup kris” tyder nog mer på att det inte bara var barnen som var sjuka.

Hon sa också att barnen har en ofattbart svår fysisk sjukdom.
Citera
2018-01-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Lägg till att pappan var tränare för äldsta dotterns fotbollslag 11/12. Sen flyttade familjen.
Undrar när äldsta dottern slutade gå till skolan? Vilket år?

Laget är ett Bjärredslag. Har själv spelat mot föreningen, så det är ett lag far och dotter var engagerade i i samma by som de påfanns döda. Alltså efter denna flytt det talas om.
Citera
2018-01-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeYoNdTruth
Min teori är att Pappan haft det jobbigt en längre tid med barnen och situationen.
Enl press så hade han gått ner i tid för att kunna vara mer behjälplig i hemmet.
Ev har han inte alls hunnit förbereda sig inför konferensen som han skulle hålla.
Till slut orkar han helt enkelt inte längre. Då han ser sig själv som försörjare och ansvarig för resten av familjen beslutar han sig för att ta dem med sig i avslutet. Speciellt om mamman också hade någon form av dödlig sjukdom.
Han avslutar deras liv genom någon form av dråp och hänger sedan sig själv.
En aktion av någon som fullständigt gett upp och tappat greppet om verkligheten. Möjligen befinner sig i en djup depression.
En högpresterande människa i sina bästa år, och som dessutom är väl påläst i sitt ämne, stressar inte upp sig i onödan. Detta har inget med hans jobb att göra. Alls. Det är jag helt övertygad om. Däremot klinisk depression, som är ett vidrigt mörkt tillstånd, är jag däremot mycket benägen att hålla en peng på.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Var kommer den här uppgiften om att mannen skulle ha hängt sig? Inte sett detta i någon tidning. Är det en trådsanning eller styrkt med någon säker källa?

En "säker källa" flera inlägg i mitten av tråden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Jag skrev vid 07-tiden idag att enligt säkra källor så ska barnen och mamman varit nerbäddade i sängen när de hittades. Pappan hittades hängd.

Frågan är - Är detta ett gemensamt avslut från fadern och modern eller har fadern tagit "saken i egna händer"!?

Troligtvis har även skolan/kommunen dragit in på assistenthjälp(eller liknande), med tanke på att rektor direkt gick ut i press för att skydda sig själv.

Sluta sprida konstiga rykten om mögel och skit. Tragiskt.
Senast redigerad av imlikenono 2018-01-11 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in