2018-01-11, 14:05
Medlem
Vem är bilarna registrerade på? Kollar man bilregistret så äger de bara en VESPA och inga bilar dock så finns 2 bilar på uppfarten
Citera
2018-01-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glitchad
Varför är OH inte vän med HB på Facebook? Dock så är HB vän med OH:s syster LH
Det är inte alltid makar är vän med varandra på FB. Jag och min man är det inte. Vi umgås i real life.
F ö, hur kan ni se deras vänlistor om ni inte är vän med dom. OHs FB är ju tömd? Och HBs FB lyckas jag överhuvudtaget inte hitta. Du får gärna länka.
Citera
2018-01-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Föräldrarna kanske styrde varenda andetag?

Ja det har nog pågått mycket bakom fasaden i den här familjen tror jag. Som inte skolan heller förmått komma bakom eller velat se.
Citera
2018-01-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glitchad
Vem är bilarna registrerade på? Kollar man bilregistret så äger de bara en VESPA och inga bilar dock så finns 2 bilar på uppfarten
Tjänstebilar?
Citera
2018-01-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Agnesisbored - alltså dotterns instagramkonto. Är det någon mera än jag som lagt märke till hennes kommentar "A girl has nothing to say". Vad kan få henne att skriva så? Ett uppgivet barn?

Någon skrev att hon var ett stort fan av GoT. Där har du ev. svaret.
Det var väl på det sättet Arya pratade när hon var "a nobody". "A girl with no name" osv.
Citera
2018-01-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Ena dottern såg även frisk under mellandagarna.
Skulle en sjukdom som ME beskrivas som Det finns en fysisk sjukdomsbild på barnen som är ofattbar". Jag har också reagerat på ordvalen. Det låter som de beskriver en tjej i en skräckfilm som blivit besatt av djävulen eller något..

Måste vara något som är aggressivt dödlig med kort levnadstid, vad finns det för såna sjukdomar?
Citera
2018-01-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Syns språkbruket är intressant : - "Det finns en fysisk sjukdomsbild på barnen som är ofattbar"

Man sparar inte på ordet precis.., ME skulle ju förstås.., vi har alla hört talas om detta. Men detta är då något som skall vara utav närmast "Bibliska dimensioner". Nämligen ofattbart.., att jämföra med Ebola typ !

Intressant är även uppgifterna om att man (i somras ?) såg barnen ute och allt såg ok ut. Likaså är det som inte framkommer intressant : Ingen skall ha sett barnen sjuka. Utåt sett så såg barnen friska ut !

Den genetiska sjukdomen Spielmeyer - Vogt sjukdom har förekommit i tråden. Det kan lika gärna vara en annan hemsk sjukdom. Det finns många av sådana. Cystic Fibrosis, Tay-Sachs Disease Spinal Muscular Atrophy ..
Citera
2018-01-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindness
Ja det har nog pågått mycket bakom fasaden i den här familjen tror jag. Som inte skolan heller förmått komma bakom eller velat se.

En av rektorerna svarade på en fråga från en journalist ungefär så här att vi vet inte mer än föräldrar berättar
Citera
2018-01-11, 14:11
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Måste vara något som är aggressivt dödlig med kort levnadstid, vad finns det för såna sjukdomar?

Tror snarare är ordvalet är missvisande..
Citera
2018-01-11, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
En av rektorerna svarade på en fråga från en journalist ungefär så här att vi vet inte mer än föräldrar berättar

Right. Läkarintyg då, krävs inte det för hemundervisning? Vem skyddar barn från galna föräldrar, om de råkar ut för den lilla procent som har Münchausen eller är sinnessjuka på annat sätt?

Gissar att skolan förr eller senare får stå till svars, de har varit naiva. Barnen dog.
Citera
2018-01-11, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Vet inte om det är så konstigt jag har själv plockat bort det mesta från min linkdin och låst min facebook. Har i stort bara använt detta i yrket under eget namn. Men med den utveckling som skett är detta meningslöst man kan inte lita på eller använda sig av det längre för t.ex rekrytering i alla fall inte för kvalificerade tjänster allt är för anpassat för att man skall kunna dra några slutsatser. Det är fortfarande ett viktigt verktyg för att sortera bort en del knäppskallar men även dessa har lärt sig att inte skriva för mycket på sina officiella sidor. Har dock Insta och FB under smeknamn för att hålla kontakt ,med släkt vänner och mera närstående men detta är svårt att hitta för oinvigd. Jag tor det är mest i de lägre samhällsklasserna man på allvar använder FB till annat än adressregister och lite kontakt med ytligt bekanta.

Alltså frånvaro av privat information på offentligt nät är inte skumt utan de är snarare ett bevis för att de är relativt sunda och medvetna. Kolla bara på detta forum som avskräckande exempel.

Jag driver ett företag med anställda, gift, pappa till 5 ungar, både jag o frugan har en stor vän-krets.
Vi lever att väldigt vanligt familjeliv.
Facebook, Instagram, Twitter, Snap eller annan typ har aldrig intresserat mej, och jag har således aldrig haft något av dessa konton.
Så, om jag nu skulle dö av någon anledning, så skulle jag automatiskt anses som en jättekonstig kille här på flashen.
Eftersom jag inte kan visa att jag har 50 (eller fler) digitala vänner, så blir slutsatsen att det måste vara fel på mej.
Fan...... Lägg ner detta meningslösa snacket, spelar väll ingen roll hur många vänner nån har på FB.
Citera
2018-01-11, 14:14
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
(FB) Resumé: På flashback identiferades de mördade i Bjärred

och vad är problemet..?

Någon vänlig själ som kan peka på inlägget där identiteterna finns? Har försökt bläddra men vi är ju uppe i några hundra nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in