2018-01-11, 09:58
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Brukar inte det betyda att de vill bygga upp ett intresse kring en person innan ngot avgrande skall ske. Om vi nu talar om hur det brukar va i dessa tv-serier.

Se ovanstede
JP syns i trailern nr storbonden vljer frstekmpe. S dr blir han inte vald. Jag tippar p Louise som sedan tar Kirsi
Citera
2018-01-11, 10:09
Medlem
Mackemyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
FAST hon orsakat en brand i huset.

Vnligen se mitt inlgg #551. Dr frklarar jag lite grann.

EDIT:
Tv faktorer:
1. Hela huset r tr frutom..
2. Vedspisen och murstocken/skorstenen.

Om allting r som det skall s r det ttt hela vgen. OM det inte r det s kan det ge lite olika resultat.

1. Om spjllet r ppet kan rken passera, end of story. Om spjllet r stngt kan rken INTE passera och rummet blir rkfyllt, end of story.

2. Vedspisar r i gjutjrn/liknade och gr inte snder hur som helst (om nu inte mulle fick abstinens och slog snder spisen med en hammare, typ 200 slag eller 10 gnger mer.)
De blir dock jvligt varma.

3. Murstocken. Murstocken r rkens vg ut. Om den hr r tt s kan ingen eld/vrme ta sig till virket/trt som r i omedelbar nrhet. Om den inte r tt s kan rk passera genom murstocken och beroende p vart hlet r nnstans s dyker naturligtvis rken upp p olika stllen.

Ni fr dra slutsatserna sjlva.
Senast redigerad av Mackemyra 2018-01-11 kl. 10:42.
Citera
2018-01-11, 10:24
Medlem
Klippet med Pawel sger att Kirsi r som hans morsa.... Va fan? Fick han stryk som barn eller?
Citera
2018-01-11, 10:27
Medlem
So far stter jag + p fljande deltagare:
Mulle
Dee
Pawel
JP

- p fljande:
Ann
Kristi Kksbrud
Patatis

Resten fr bevisa mer innan de kommer p plus eller minuslistan hos mig!
Citera
2018-01-11, 10:37
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackemyra
Jag r mer intresserad av hur det kunde brja brinna p det sttet nr murstocken ska vara tt...
Det kan enligt mina egna "erfarenheter" bara ha brjat att brinna p det hr sttet om murstocken inte var/r tt. Allts s kan det hnda igen.

S vems fel r del? Ja allts, det r garens/sotarens/TV4:s jobb att se till att den r tt...

Citat:
Ursprungligen postat av Mackemyra
Vnligen se mitt inlgg #551. Dr frklarar jag lite grann.

Okej, men i tidningsartikeln om branden https://www.vn.se/article/inspelning...efter-branden/ s sger de att de efter branden lrde upp alla deltagare hur spisen fungerar.

( Men du menar d att Farmen-produktionen skyller p spisen fast det egentligen handlar om en felkonstruktion i torpet de vistas i? D utstter de ju deltagarna fr fara.)
Senast redigerad av dialektiker 2018-01-11 kl. 10:42.
Citera
2018-01-11, 10:48
Medlem
Mackemyras avatar
Citat:
Okej, men i tidningsartikeln om branden https://www.vn.se/article/inspelning...efter-branden/ s sger de att de efter branden lrde upp alla deltagare hur spisen fungerar.

( Men du menar d att Farmen-produktionen skyller p spisen fast det egentligen handlar om en felkonstruktion i torpet de vistas i? D utstter de ju deltagarna fr fara.)

Tja, tyckte visserligen att de eldade p ett mrkligt stlle..

Sga vad man vill om TV4 men de lr ju inte utstta 10-15 personer fr livsfara med mening.

Trasig r ett bttre ord n felkonstruerad.

Summar sumarum s tror jag att jag har fel (missade artikeln helt och hllet). Men man vet vl aldrig
Citera
2018-01-11, 11:08
Medlem
dialektikers avatar
Och snart r det allts storbondestugan som kommer brinna ner till grunden ( nr tre av deltagarna lg och sov dr)https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ningarna--igen
Lskigt!

Louise som var i trar vid den frsta mer "ansprkslsa" branden (dr vriga deltagare var hur lugna som helst)
r hon kvar d den andra branden sker?
Senast redigerad av dialektiker 2018-01-11 kl. 11:13.
Citera
2018-01-11, 11:47
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Och snart r det allts storbondestugan som kommer brinna ner till grunden ( nr tre av deltagarna lg och sov dr)https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ningarna--igen
Lskigt!

Louise som var i trar vid den frsta mer "ansprkslsa" branden (dr vriga deltagare var hur lugna som helst)

tror jag Louise vara med i ett program som hette husrddarna. hennes hus brann ju ner s mste ge dliga minnen fr henne.

hoppas tjej vlj d tror jag p att Ann rycker. knns som hon kommer frlora mot alla i alla 3 grenarna. s r en bye week fr tjejerna att vlja ann.
Citera
2018-01-11, 12:15
Medlem
ercys avatar
Citat:
Lskigt!

Nej, det var inte storbondestugan. Det var Farmens "Andra-Chansen" kallat Torpet.
Citera
2018-01-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Det r Rocco!
Jag har varit fotbollsdomare i trettio r och haft med Rocco att gra vldigt mycket. I brjan blev jag mer eller mindre tokig p karln, men nr man lrt knna honom s gr det inte att tycka illa om honom. Han r jvligt tjatigt och kan allt och vet allt och om deltagarna i Farmen inte orkar med honom s frstr jag det, men samtidigt finns det ju en och annan jvligt osympatisk individ i den gruppen som folk kommer att fokusera mer p och drfr tror jag att Rocco kommer att hnga med ett tag d han inte p ngot vis r otrevlig eller dum.
Men visst r han en profil som bde hrs och mrks.

Du har samma intryck som mig av honom mrker jag. Rocco r jkligt trevlig. Han hoppade ur sin bil en gng och gick fram och hlsade nr jag stod p samma mack utan att ha sett honom.
Citera
2018-01-11, 12:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Nej, det var inte storbondestugan. Det var Farmens "Andra-Chansen" kallat Torpet.

Okej. Hade faktiskt tnkt att kommentera det sjlv, fr jag kom p den mjligheten.
D slipper ju Louise vara dr.

Googlade. Torpet r en webb-version av Farmen. Har den startat? Det r allts inte en andrachans? Har de vid sidan av detta en andrachans, fr jag frmodar att inte norrmannen blivit hemskickad s abrupt?
Senast redigerad av dialektiker 2018-01-11 kl. 12:49.
Citera
2018-01-11, 14:07
Medlem
ercys avatar
Citat:
Okej. Hade faktiskt tnkt att kommentera det sjlv, fr jag kom p den mjligheten.
D slipper ju Louise vara dr.

Googlade. Torpet r en webb-version av Farmen. Har den startat? Det r allts inte en andrachans? Har de vid sidan av detta en andrachans, fr jag frmodar att inte norrmannen blivit hemskickad s abrupt?

Det har startat i den mn att norsken med allra strsta sannorlikhet r dr. Eventuellt med andra deltagare, frra ret brjade 3 tidigare deltagare. Frra ret funkade det som s att de deltagare som sls ut frn vanliga farmen kommer dit och fr mta en befintlig torpare i en tvekamp. Vinnaren i den fr stanna kvar p torpet och frloraren fr lmna ven torpet.

S i teorin r det mjligt att ven Louise fick bevittna den branden ocks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in