2018-01-11, 06:33
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tänk dig ett SM-par. Är sadisten ond,elak som piskar masochisten? Snarare snäll eftersom masochisten ju vill det. Och samtidigt är masochisten snäll mot sadisten som ju vill piska. Så länge det är med samtycke och hänsyn tycker vi att det är ok. Sexualsadisten är en värre variant av sadisten. I många fall kan de finna en partner som njuter av att skadas mer än masochisten. En person som njuter av att skadas rejält,tom med kniv.
Det är ju då med samtycke och inte kriminellt.

Nästa steg är Sexualsadisten som vill döda. Det förekommer att de finner en partner som vill plågas ihjäl för sin njutnings skull helt frivilligt. Detta är då kriminellt. Man får inte mörda även om det är offrets högsta sexuella dröm.
Tyvärr kan ju den här sexualsadisten mörda ett ofrivilligt offer.
Jag ser det som en sjukdom,som deras drog,medicin. En sexuell läggning med starka tvångstankar och tvångshandlingar. Så jag tror inte att det är elakhet,ondska så som vi menar det.Det är sexualdrift,en sexuell läggning.Med väldigt starka drifter de inte kan motstå. Tänk heorinmissbrukare.
I svenska källor beskrivs den farliga varianten Sexualsadism som sjukdom. Jag tror att det är det.
Detta är ingen ursäkt för brottet naturligtvis.
Det kan ha varit så att PM sysslade med att fantisera om mord och styckning mm. Men han kanske aldrig trodde att det var något han skulle göra i verkligheten. Vi vill väl inte realisera alla våra fantasier nödvändigtvis. Jag påstår inget men det kan ha varit så också.
Sexualsadisten söker i princip alltid ett ofrivilligt offer. Det ingår i fantasin, att överfalla och ta kontroll över ett "intet ont anande" offer, att se hur paniken och rädslan växer fram. Det ingår i "kittet" och ökar den sexuella tillfredsställelsen, hans känsla av makt och kontroll över ett högst ofrivilligt offer.
Sexualsadistiskt våld och mord - för egen njutnings skull, helt utan empati för offret skall aldrig blandas ihop med BDSM.

Jay Wiseman, författare av SM 101 ger sin syn på saken om skillnaderna mellan BDSM och övergrepp/misshandel på följande sätt:

BDSM sker alltid med samtliga inblandades samtycke. Det gör inte misshandel.
1. BDSM-utövare planerar sina aktiviteter i syfte att minimera riskerna för varandras fysiska och emotionella välmående. Det gör inte någon som misshandlar.
2. BDSM-aktiviteter förhandlas fram, och man kommer i god tid i förväg överens om vad som ska hända. Det händer aldrig när det gäller misshandel.
3. BDSM-aktiviteter kan förbättra förhållandet mellan de involverade. Det kan inte misshandel.
4. BDSM-aktiviteter kan utföras i närvaron av andra stödjande människor, och det anordnas till och med speciella fester för detta ändamål. Misshandel kräver isolering och hemlighållande.
5. BDSM-aktiviteter har vederhäftiga och överenskomna regler. Misshandel sker helt utan sådana överenskommelser.
6. BDSM-aktiviteter kan vara önskat, och till med starkt efterlängtat, av den undergivna. Ingen önskar sig av uppenbara skäl att bli misshandlad och utsatt för övergrepp.
7. BDSM görs för en erotisk tillfredsställelse och/eller personlig utveckling för alla inblandade. Detsamma gäller knappast vid misshandel.
8. BDSM-aktiviteter kan avbrytas ögonblickligen, när som helst, och av vilken anledning som helst om den undergivna använder sig av ett så kallat säkerhetsord. Ett misshandelsoffer kan inte stoppa en förövare på detta sätt.
9. I BDSM-aktiviteter behåller den dominante alltid kontrollen över sina känslor. En misshandlares känsloutbrott är okontrollerade.
10. Efter en BDSM-aktivitet känner sig den undergivna ofta tacksam gentemot den dominanta. Ett misshandelsoffer känner sig aldrig tacksam gentemot sin gärningsman,
11. BDSM-utövare känner inte att de har någon inneboende rätt att på grund av sitt kön, inkomst eller andra faktorer kontrollera sina partners beteende. Det gör däremot ofta de som begår övergrepp
Citera
2018-01-11, 06:46
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ska undersöka vad som finns på marknaden. Det finns kanske mer bra-att-ha-hjälpmedel så man slipper tappa bort legitimationen,plånboken mm.
Förstod du hur jag menade med Sexualsadism? Det ska alltså inte ses som en ursäkt för brottet.
För det är ett fasansfullt brott.
Jo, men precis som pedofilen, har sexualsadisten ett val. Nöja sig med att fantisera och ev ladda hem bilder/ filmer. Eller leva ut sina fantasier. Att leva ut fantasier som skadar andra kräver ju brist på empati, dassigt konsekvenstänk etc. De flesta pedofilerna lider ju hemlighet och vill ha hjälp, detta gäller ju inte för sadisten som inte har några betänkligheter angående om han gör når någon illa eller inte, men han gör ändå ett medvetet val. Fast angående vår Fåne då, så tror jag ju som sagt på en mix av experimentlusta och sadistisk njutning.
Senast redigerad av Trollet3 2018-01-11 kl. 06:52.
Citera
2018-01-11, 06:58
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mest troligt tror jag Åklagaren kommer yrka på förvaringsdom. Med stöd av mentalerklaeringen.

Vi får se.
Mentalerklaeringen inklusive de ohyggliga detaljerna av det han gjort mot Kim ger självklart ett yrkande på förvaringsdom. Det tror jag.

Ingen vill tänka tanken på hur skrämmande detaljerna skulle vara vid nästa sexualsadistiska mord.
Är en människa kapabel att göra det han gjorde mot Kim så vill man inte veta någon fortsättning.
Risken kommer alltid att finnas kvar, hans minne är präglat av den njutning dådet gav och den härliga tillfredsställelsen efteråt. När han mådde bättre än aldrig förr.
Därför tror jag att han aldrig kommer att släppas ut.
Citera
2018-01-11, 07:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Hur tänker du nu. På rättspsyk kan de om nödvändigt behålla honom livet ut.
Och fortfarande var det Åklagarsidan som yrkade på RPU och PM som inte ville.

Jag förklarade det i ett senare inlägg. Jag tänkte att de kanske försöker med greppet som faktiskt har fått flera mördare frikända här i Sverige: att få honom bedömd som sjuk vid gärningstillfället (då kan han inte få fängelse) men frisk nu (då kan han inte få vård). Men jag vet förstås inte om den gubben går i Danmark.
Citera
2018-01-11, 07:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Sexualsadisten söker i princip alltid ett ofrivilligt offer. Det ingår i fantasin, att överfalla och ta kontroll över ett "intet ont anande" offer, att se hur paniken och rädslan växer fram. Det ingår i "kittet" och ökar den sexuella tillfredsställelsen, hans känsla av makt och kontroll över ett högst ofrivilligt offer.
Sexualsadistiskt våld och mord - för egen njutnings skull, helt utan empati för offret skall aldrig blandas ihop med BDSM.

Jay Wiseman, författare av SM 101 ger sin syn på saken om skillnaderna mellan BDSM och övergrepp/misshandel på följande sätt:

BDSM sker alltid med samtliga inblandades samtycke. Det gör inte misshandel.
1. BDSM-utövare planerar sina aktiviteter i syfte att minimera riskerna för varandras fysiska och emotionella välmående. Det gör inte någon som misshandlar.
2. BDSM-aktiviteter förhandlas fram, och man kommer i god tid i förväg överens om vad som ska hända. Det händer aldrig när det gäller misshandel.
3. BDSM-aktiviteter kan förbättra förhållandet mellan de involverade. Det kan inte misshandel.
4. BDSM-aktiviteter kan utföras i närvaron av andra stödjande människor, och det anordnas till och med speciella fester för detta ändamål. Misshandel kräver isolering och hemlighållande.
5. BDSM-aktiviteter har vederhäftiga och överenskomna regler. Misshandel sker helt utan sådana överenskommelser.
6. BDSM-aktiviteter kan vara önskat, och till med starkt efterlängtat, av den undergivna. Ingen önskar sig av uppenbara skäl att bli misshandlad och utsatt för övergrepp.
7. BDSM görs för en erotisk tillfredsställelse och/eller personlig utveckling för alla inblandade. Detsamma gäller knappast vid misshandel.
8. BDSM-aktiviteter kan avbrytas ögonblickligen, när som helst, och av vilken anledning som helst om den undergivna använder sig av ett så kallat säkerhetsord. Ett misshandelsoffer kan inte stoppa en förövare på detta sätt.
9. I BDSM-aktiviteter behåller den dominante alltid kontrollen över sina känslor. En misshandlares känsloutbrott är okontrollerade.
10. Efter en BDSM-aktivitet känner sig den undergivna ofta tacksam gentemot den dominanta. Ett misshandelsoffer känner sig aldrig tacksam gentemot sin gärningsman,
11. BDSM-utövare känner inte att de har någon inneboende rätt att på grund av sitt kön, inkomst eller andra faktorer kontrollera sina partners beteende. Det gör däremot ofta de som begår övergrepp

Jag skulle snarare tro att det förhåller sig så, att det här är samma perversa drift alltihopa. Men att dom allra flesta väljer att hålla den inom de ramar som samhället godtar, för att de är rädda för att åka fast, och kanske även för att andra hänsyn överväger. Men för vissa räcker sedan inte fantasierna och de frivilliga lekarna, utan förr eller senare måste de ha den fulla upplevelsen. Om man går över den slutliga gränsen eller inte, kan säkert även bero på hur man mår i övrigt, vad man råkar ut för i livet i övrigt.

Sedan måste jag lägga till, att "frivilligt" är ett högst ambivalent begrepp när det gäller sex (i alla former, inte bara S/M) mellan män och kvinnor. Hur många kvinnor har inte "frivilligt" sex för att de annars skulle hamna på gatan, då de saknar egen inkomst, saknar egen bostad och inte kan få någon för att de saknar inkomst, sitter isolerade i ett hus på landet och inte kan ta sig därifrån då de saknar körkort och bil, inte har någonstans att ta vägen, kanske inte ens kan språket om det handlar om en importfru..? Jag är övertygad om att det förekommer en hel del utnyttjande och övergrepp på försvarslösa kvinnor även i det "ömsesidigt frivilliga" utövandet av denna perversion. Därför är därför ytterst tveksamt om det ska vara lagligt att tillfoga någon annan kroppsskada, även om personen själv påstår att hon eller han (vanligen hon) gått med på det frivilligt.
Citera
2018-01-11, 09:15
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.delfi.lt/mokslas/mokslas/malkomis-kurenama-raketa-sukures-danas-i-kosmosa-pirmiausiai-siustu-moteri.d?id=66868660

Den här artikeln har jag inte sett förr. Den är på litauiska (tror jag), och eftersom det är originalbilder, så har journalisten förmodligen gjort en egen intervju med M också, och inte bara tuggat om gammal information. Finns det någon här som kan språket, eller känner någon som kan, som kan läsa igenom det och se om det finns något nytt, icke-känt i den?
Citera
2018-01-11, 10:13
Medlem
Citat:
Det är kanske därför åtalet dröjer för att det är ett komplicerat fall. Men tyvärr måste PM vara sexualsadist. Han har ju erkänt styckningen (efter döden) samt om det rättsmedicinska stämmer så var en del av knivsticken medans hon levde (före döden,kan bara vara PM.) Det kan de se på blodflödet om jag förstod det rätt.

En orsak kan vara att, om man nu kommer yrka på forvaring, så ska det dras inför det som är vår Riksåklagare, "Statsadvokaten"

3.3. Forelæggelse af påstanden om foranstaltning eller forvaring for statsadvokaten
Statsadvokaten skal have forelagt sager, hvor der er spørgsmål om at nedlægge påstand om anden sanktion end almindelig straf. Det er derfor statsadvokaten, der afgør, hvilken foranstaltning anklagemyndigheden skal nedlægge påstand om.

Sager, hvor der er spørgsmål om at nedlægge påstand om forvaring, skal således også forelægges for statsadvokaten, inden der rejses tiltale.https://vidensbasen.anklagemyndigheden.dk/h/6dfa19d8-18cc-47d6-b4c4-3bd07bc15ec0/VB/fca9380b-c98e-45b7-b641-55a4f1e7e264#ID0E6PAE

Han el hon ska ju då hinna sätta sig in i fallet, det tar väl sin tid antar jag.
Senast redigerad av diva59 2018-01-11 kl. 10:46.
Citera
2018-01-11, 11:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.delfi.lt/mokslas/mokslas/malkomis-kurenama-raketa-sukures-danas-i-kosmosa-pirmiausiai-siustu-moteri.d?id=66868660

Den här artikeln har jag inte sett förr. Den är på litauiska (tror jag), och eftersom det är originalbilder, så har journalisten förmodligen gjort en egen intervju med M också, och inte bara tuggat om gammal information. Finns det någon här som kan språket, eller känner någon som kan, som kan läsa igenom det och se om det finns något nytt, icke-känt i den?

OK, jag körde den genom Google Translate, fast jag hatar Google Translate. Orkade inte vänta! Med reservation för översättningsmissar, då: det är inget nytt utom en sak som jag inte hört förr. M berättar att det är 99 procent män i alla rymdprojekt. Han säger att han inte förstår varför kvinnor inte är intresserade av att ge sig ut i världsrymden och promenera på främmande planeter, och att han önskar att det lika gärna kunde vara en mörkhyad kvinna han sköt upp i sin egenkonstruerade raket. Vilket jag inte tror ett ögonblick på: han har nog velat göra den resan själv över allt annat i hela sitt liv. Men han kanske ville ha in kvinnor i rymdprojekten av "andra" anledningar..?
Citera
2018-01-11, 13:43
Medlem
kugutts avatar
Citat:
OK, jag körde den genom Google Translate, fast jag hatar Google Translate. Orkade inte vänta! Med reservation för översättningsmissar, då: det är inget nytt utom en sak som jag inte hört förr. M berättar att det är 99 procent män i alla rymdprojekt. Han säger att han inte förstår varför kvinnor inte är intresserade av att ge sig ut i världsrymden och promenera på främmande planeter, och att han önskar att det lika gärna kunde vara en mörkhyad kvinna han sköt upp i sin egenkonstruerade raket. Vilket jag inte tror ett ögonblick på: han har nog velat göra den resan själv över allt annat i hela sitt liv. Men han kanske ville ha in kvinnor i rymdprojekten av "andra" anledningar..?

Ja, han fantiserade säkert om at ha med en kvinna i ut i rymden också. Han var vel inspirerad av filmen "Alien" av Ridley Scott. Men nu med sig själv i rollen som monster.
" In Space, no one can hear you scream."
Citera
2018-01-11, 13:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, han fantiserade säkert om at ha med en kvinna i ut i rymden också. Han var vel inspirerad av filmen "Alien" av Ridley Scott. Men nu med sig själv i rollen som monster.
" In Space, no one can hear you scream."

Ja, han skojar t.o.m. med en kvinnlig journalist om det i detta klippet. Om jag inte hör alldeles fel, så frågar han henne om hon vill följa med på jungfrufärden med hans raket (1:38):

https://www.dr.dk/nyheder/indland/video-amatoerastronaut-goer-klar-til-rumfart-i-raketcentrifuge#!/

Och man undrar ju lite, vad han gjorde med de unga, kvinnliga praktikanterna på RML..?
Citera
2018-01-11, 14:01
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Jag skulle snarare tro att det förhåller sig så, att det här är samma perversa drift alltihopa. Men att dom allra flesta väljer att hålla den inom de ramar som samhället godtar, för att de är rädda för att åka fast, och kanske även för att andra hänsyn överväger. Men för vissa räcker sedan inte fantasierna och de frivilliga lekarna, utan förr eller senare måste de ha den fulla upplevelsen. Om man går över den slutliga gränsen eller inte, kan säkert även bero på hur man mår i övrigt, vad man råkar ut för i livet i övrigt.

Sedan måste jag lägga till, att "frivilligt" är ett högst ambivalent begrepp när det gäller sex (i alla former, inte bara S/M) mellan män och kvinnor. Hur många kvinnor har inte "frivilligt" sex för att de annars skulle hamna på gatan, då de saknar egen inkomst, saknar egen bostad och inte kan få någon för att de saknar inkomst, sitter isolerade i ett hus på landet och inte kan ta sig därifrån då de saknar körkort och bil, inte har någonstans att ta vägen, kanske inte ens kan språket om det handlar om en importfru..? Jag är övertygad om att det förekommer en hel del utnyttjande och övergrepp på försvarslösa kvinnor även i det "ömsesidigt frivilliga" utövandet av denna perversion. Därför är därför ytterst tveksamt om det ska vara lagligt att tillfoga någon annan kroppsskada, även om personen själv påstår att hon eller han (vanligen hon) gått med på det frivilligt.
Med samma logik kan man säga att de som ägnar sig åt krigsspel egentligen ger uttryck för samma drifter som de som faktiskt för krig och begår krigsbrott. Det är dessutom lustigt att det alltid är horor (och i viss mån bögar) som alltid blir ifrågasatta, medans ingen ifrågasätter snabbköpskassörskan.

Näh, ingen cigarr.
Citera
2018-01-11, 14:17
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, han skojar t.o.m. med en kvinnlig journalist om det i detta klippet. Om jag inte hör alldeles fel, så frågar han henne om hon vill följa med på jungfrufärden med hans raket (1:38):

https://www.dr.dk/nyheder/indland/video-amatoerastronaut-goer-klar-til-rumfart-i-raketcentrifuge#!/

Och man undrar ju lite, vad han gjorde med de unga, kvinnliga praktikanterna på RML..?

Dessa kvinnliga "praktikanterna" han hadde med i verkstan var ju rena freakshowet. Med denna Deidre King i front. Usj vilket pack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in