Citat:
Ursprungligen postat av
Furorem
Dom kan inte ha det eftersom det inte är en diagnos som vi med de diagnoskriterier vi idag har går att ställa.
Läste precis meddelande från moderator att här får bla inte diskuteras ME! Men stod inget om detta: Är du läkare? Ta då dina diagnoskriterier och stoppa upp där sola inte skiner! Dagens läkare klarar inte ens en
mäsdlingdiagnos! Förkylningsläkare borde ni heta.
Detta fall är så tragiskt, sorgligt å hemskt att jag faktiskt mår illa!
Tycker heller inte! Att vi ska sitta här och försköna dessa mord.
En hypotes: kan der vara så att troligtvis mamman led av stress som blev "mer"? Tex djup depression? PTSD? Kan den större flickan haft nån SJUKDOM som dagens läkare! Inte kunnat sötta rätt diagnos på? Å ja det är mycket vanligt! Speciellt i Sverige! Och modern sökt på nätet hittat en sjukdom som hon tyckt passade symptomen och därefter sökt läkare som även tyckt så? Kanske den yngre inte var sjuk alls? Kanske ville hon med ha hemundervisning och fejkade? Kanske led de av annan allvarlig sjukdom som ÄR ärftlig? Där många symptom liknar ME? Tex någon autoimmun sjukdom? Något med sköldskörteln? Bukspotskörteln? Allvarlig anemi? Cancer? Finns hur många som helst! Hoppas rättspatologerna är utförliga och duktiga!
Scientologerna är en vedervärdig SEKT! Och lika mycket som ni å kanske mamman trodde flickorna hade ME så är inte detta ett de facto hugget i sten, utan mer än trpdsanning. Precis som scientologerna är!
De med sina kurser ,dyra kurser dessutom! Kan mycket väl skapat ekonomiska bekymmer för familjen!
Det övergår mitt förstånd hur dessa människor kundr tillåta sig bli hjärntvättade, men verkar vara ett lätt foök ,gemene svensk att hjärntvätta! Så kanske inte är så konstigt ändå?
Jag gissade på en makaber scen utöver det vanliga direkt. Kan varit blodig. Men kan även legalt länge! När sågs någon av familjemeflemmarna vid liv senast?
Fick känslan av den granne som rapporterade till en.tidning första dagen att de inte verkar vara grannar som.umgicks!
Höll dessa sig för sig själva?
Hade flickorna vänner? Nära vänner?
Tror inte flickorna ville dö oavsett sjukdom!
Detta är ett grovt våldsbrott och skall inte förskönas!
Hade de assistans? Från Försäkringskassan eller kommunen som skulle dras in?
En sån sak kan få någon som redan gått in i väggen att "tappa det"!
Var det därför kommunem hade en presskonferens?! Vad har de att dölja?
Finns så oerhört många frågor! Men har bläddrat suda efter sida och allt verkar hitulls handla om ME! Och vem som är GM!
De kan i samförstånd gjort detta hemska MORDEN! Givetvis om det skulle visa sig vara så tror jag modern är den drivande som "hjärntvättat" ,manipulerat på psykologiskt vis mannen. Kan vara precis tvärtom med.
Tog upp lite som jag undrar över.
Hoppas det framkommer mer info! Speciellt vad för slags liv flickorna hade. Ett "normalt" barn/tonårsliv verkar de inte haft sista åren?
När gick de med i sekten? Årtal?
Det kan ha stor betydelse..
Sorgligt att familjen inte fick riktig! Hjälp i tid!