Citat:
Ursprungligen postat av
Gregor-Samsa
ME är inte en sjukdom av sådan art att den drabbade eller dess anhöriga i ett anfall av hopplöshet har ihjäl hela familjen.. Vi får nog se oss om efter ett annat spår än barmhärtighetsmord om det inte finns ytterligare sjukdomar inblanade
Graden av handikapp när det gäller ME/CFS är varierande. Många är sängliggande och mer eller mindre som kolli. Jag har insyn på nära håll. Jag hade dock tippat på någon annan sjukdom som t ex Cystisk fibros eller annan svår sjukdom.
Vi vet dock ej om detta faktiskt är ME/CFS de har eller inte men hennes "like" av Gottfriesmottagningen kan ju hinta om det. För övrigt så är det väl ganska vanligt bland civilekonomer och jurister att man inte fläker ut sitt privatliv i sociala medier. Det kallas integritet. Jag har självklart mina inställningar på facebook synliga enbart för "vänner" vilket jag tror de flesta jag känner har. Likaså har jag fullt med vänner, bekanta, släktingar, f d kollegor som inte har Facebook överhuvudtaget.
Lider hursom med familjen och deras svåra situation och speciellt för de överlevande.