2018-01-10, 14:50
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Källan är pålitlig.
Så pappan eller mamman beslutar att ha ihjäl familjen och sig själv på grund av att en eller flera har ME?
Citera
2018-01-10, 14:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Och varför skulle detta föranleda att hela familjen tas av daga? Är det ME som är sjukdomen i fråga kan vi nog lugnt avfärda detta som motiv för det som inträffat...

Jag håller med.
Citera
2018-01-10, 14:51
Medlem
Citat:
Så pappan eller mamman beslutar att ha ihjäl familjen och sig själv på grund av att en eller flera har ME?

Jag har ingen info om sånt.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Har det framkommit någonting konkret angående döttrarnas hemundervisning?
Eller ens om att de hade det?

Citat:
Båda barnen hade hemundervisning flera dagar i veckan av medicinska skäl och enligt kommunen har lärarna haft en god kontakt med föräldrarna.

– Det har varit flera lärare involverade i hemundervisningen eftersom den måste hålla så hög kvalitet som möjligt, säger Martin Persson, förvaltningschef för grundskolan i kommunen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skolorna-i-bjarred-flaggar-pa-halv-stang
Citera
Medlem
Citat:
Källan är pålitlig.

Ok, får ta och lita på det tills vi vet mer officiellt då, om vi får reda på det via media.
Tragisk sjukdom och tragisk händelse.
Känns inte helt bra om detta skulle vara motivet, så jävla hemskt
Citera
2018-01-10, 14:54
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Jag har ingen info om sånt.
ME är inte en sjukdom av sådan art att den drabbade eller dess anhöriga i ett anfall av hopplöshet har ihjäl hela familjen.. Vi får nog se oss om efter ett annat spår än barmhärtighetsmord om det inte finns ytterligare sjukdomar inblanade
Citera
2018-01-10, 14:54
Medlem
Citat:
Källan är pålitlig.

Så vem i familjen led enligt din källa av ME?

ME är såklart ingen höjdare. men man tar inte livet av sitt barn av "barmhärtighetsskäl" för att det är trött. Man borde inte göra det bör tilläggas. Så, om detta med ME stämmer bringar det åtminstone ingen klarhet för min del. Man kan så klart få ett hyfsa bra liv med ME och bot kan hittas.
Citera
2018-01-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skolorna-i-bjarred-flaggar-pa-halv-stang

Enligt uppgifter till SVT kan barnens fysiska sjukdom ha haft betydelse för det som hänt. Rektorn på den ena skolan, Margareta Strand Karlsson, beskriver en familj i djup kris.
– Men jag hade hade aldrig kunnat föreställa mig att något sådant här skulle kunna hända.

KAN ha haft betydelse för det som hänt, säger rektorn. Men det är ju också bara spekulationer från hennes sida. Vilket kommer spä på ryktena här på Flashback.
Citera
2018-01-10, 14:55
Medlem
CoopColas avatar
Är termen "utvidgat självmord" ett juridiskt begrepp eller är det nåt mediaord för att beskriva en tragisk händelse utan att skriva ut massmord ("Till skillnad från seriemördare dödar massmördaren sina offer vanligen i ett plötsligt utbrott av våld på en offentlig plats, inte sällan avslutat med självmord.")? Om det är ett hittepå ord kan väl folk börja skriva ut den korrekta termen istället, dvs massmord? Även om det låter hårt.
Citera
2018-01-10, 14:56
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Och varför skulle detta föranleda att hela familjen tas av daga? Är det ME som är sjukdomen i fråga kan vi nog lugnt avfärda detta som motiv för det som inträffat...

Alla vet vi hur det är att vara sängliggande i influensan. Du själv tröttnar nog efter 2-3 dagar. Tänk dig det varje dag, år ut år in. Man har inget normalt liv för fem öre. Lägg sen till vetskapen att du kanske aldrig kommer bli frisk från det heller. Underskatta inte hur det är att leva med det.
Citera
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Jo det är det. Det är ovanligt.

Det är väl inte jätteovanligt ifall båda föräldrarna planerat detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det är jag helt inne på. Jättekonstigt med så tomma Facebooks. Är man dessutom lite framgångsrik så är det jätteskumt att man bara har 58 vänner där, som hon har. Det hela pekar alltså på att man har rensat sina Facebooks..

Jag tror man gjort det här tillsammans.

Kan bero på att man är restriktiv och väljer sina vänner mer noggrant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in