2018-01-10, 20:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Hur har man tid att tjäna så mycket pengar som heltidspolitiker?
Finns det ett samband med hur korrupt man är och hur mycket pengar man tjänar så finns det en logik i att de rika säger upp sig

Ptja, det är förstås fritt fram att fantisera om korrupta politiker - eller så kunde du ha klickat på länken jag bifogade och läst att han tjänade sina pengar innan han blev politiker...

Issa made most of his fortune in the 1990s while leading Directed Electronics Inc., a Vista-based manufacturer of vehicle antitheft devices that he created. His is the voice of the Viper car alarm system, which warns, "Please step away from the car."
Citera
2018-01-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ptja, det är förstås fritt fram att fantisera om korrupta politiker - eller så kunde du ha klickat på länken jag bifogade och läst att han tjänade sina pengar innan han blev politiker...

Issa made most of his fortune in the 1990s while leading Directed Electronics Inc., a Vista-based manufacturer of vehicle antitheft devices that he created. His is the voice of the Viper car alarm system, which warns, "Please step away from the car."

Varför tror du han blev politiker om han redan var så rik? Hur skall du ha det, antingen vill han gå i pension för att han inte behöver pengar men det gällde innan han vart politiker med eller så hade han möjligen kontakter innan.
Vad som är korrekt går självklart bara att spekulera i men intressant att någon som inte är i behov av pengar blir politiker
Citera
2018-01-10, 21:09
Medlem
Som rykten har förutspått att den 10:e, idag kommer det hända något.
De sägs att JA fått ecuadorisk pass redan den 21:dec och att att han är fri just nu.

https://www.rt.com/news/415521-assange-ecuadorian-embassy/

Han la upp bild på twitter, klädd i ecuadorisk landslagströja. Det sägs att bilden är passbild.
Citera
2018-01-10, 21:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför tror du han blev politiker om han redan var så rik? Hur skall du ha det, antingen vill han gå i pension för att han inte behöver pengar men det gällde innan han vart politiker med eller så hade han möjligen kontakter innan.
Vad som är korrekt går självklart bara att spekulera i men intressant att någon som inte är i behov av pengar blir politiker

Jag skrev att JAG skulle ha pensionerat mig, Issa sålde dock sina aktier 2001 när han blev invald i representanthuset.
Politiker på lägre deltidsnivå var han redan tidigare.
Citera
2018-01-10, 21:49
Medlem
Citat:
I all välmening undrar jag hur folk som du tänker att människor fungerar. Tror du att man föds in i en stöpt form och sen är det klart - du är färdigbakad och oföränderlig tills det är dags att dö?

Han har suttit i över 15 år och var aktiv före dess med men på en helt annan nivå. Du tror inte man kan bara rent krasst kan ha tröttnat på politiken under den tiden?

Uppgifter det tog mig en skitpaus att ta reda på.
Citera
2018-01-10, 21:49
Medlem
xmzs avatar
Q lär ju vara en av de från staben som har tillgång till POTUS Twitter. Då är det inte svårt att koordinera inlägg med önskad tidstämpel.
Citera
2018-01-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
I all välmening undrar jag hur folk som du tänker att människor fungerar. Tror du att man föds in i en stöpt form och sen är det klart - du är färdigbakad och oföränderlig tills det är dags att dö?

Han har suttit i över 15 år och var aktiv före dess med men på en helt annan nivå. Du tror inte man kan bara rent krasst kan ha tröttnat på politiken under den tiden?

Uppgifter det tog mig en skitpaus att ta reda på.

Det var ett svar till snaken, så för att förstå behöver du läsa hans fråga och förstå hur han resonerar

Nej jag tror inte man föds i en stöpt form men jag tror att rika människor har en större andel psykopater, det är faktiskt rätt svårt att bli rik om man tillhör den generösa och snälla varianten. Samma gäller politiker, det är få som blir politiker om de inte gillar att bestämma.

Personligen tvivlar jag på att någon säger upp sig från en post där ens personlighet liksom passar, man vill ha det för att man gillar det. När de är uppe i smöret kan de glida omkring

Det är troligen också därför som det finns så väldigt många gamla inom politiken, något man inte ser i andra yrken
Citera
2018-01-10, 22:07
Medlem
Citat:
Det var ett svar till snaken, så för att förstå behöver du läsa hans fråga och förstå hur han resonerar

Nej jag tror inte man föds i en stöpt form men jag tror att rika människor har en större andel psykopater, det är faktiskt rätt svårt att bli rik om man tillhör den generösa och snälla varianten. Samma gäller politiker, det är få som blir politiker om de inte gillar att bestämma.

Personligen tvivlar jag på att någon säger upp sig från en post där ens personlighet liksom passar, man vill ha det för att man gillar det. När de är uppe i smöret kan de glida omkring

Det är troligen också därför som det finns så väldigt många gamla inom politiken, något man inte ser i andra yrken
Kan ju vara vad som helst. Barnbarnen kanske är roligare. Han kan ha fått hälsobesked som motiverar det. Finns ett dussin triviala förklaringar för att någon vill dra sig tillbaka.

Politik är förvisso mest att prata, försöka tänka och hålla sig vaken på möten. Sånt fixar gamlingar, iaf det förstnämnda

Hm, ok du löpte vidare in absurdum på vad du uppfattade som ett argument från snake? Inte riktigt samma sak som jag undrade över då, mea culpa.

Det är att jag märker gång på gång att folk missar tidsperspektivet när det dras upp 10+ år gamla saker och att då använda gammalt underlag för att förklara någons avsikter i dagsläget blir inte helt meningsfullt.
Citera
2018-01-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Det är att jag märker gång på gång att folk missar tidsperspektivet när det dras upp 10+ år gamla saker och att då använda gammalt underlag för att förklara någons avsikter i dagsläget blir inte helt meningsfullt.

Du vet att du just nu diskuterar i en forumdel som tar upp konspirationer?
Det innebär att man spekulerar och tänker friare, försöker hitta alternativa motivbilder till olika händelser.

Några kända finns i denna del av flashback då de spenderar mycket tid genom att förklara att det inte finns några konspirationer i de trådar där man diskuterar konspirationsteorier.

Du fick svar på din fråga men troligen stämmer inte din och min åsikt och då kanske du har svårt att acceptera att vi tycker olika. I min värld är politiker yrket inte speciellt jobbigt. Har granskat en del och det är väldigt mycket glidarjobb om man kommit upp sig. Man är uppassad hela tiden och det brukar gillas.

Det kan givetvis vara så att det just i detta fallet handlar om en naturlig avgång, vi får se. Men det är många som avgått och möjligen får vi reda på mer om de verkliga orsakerna. Det är många som avgått i näringslivet med, där kan man se ett samband då avgångar från höga poster brukar förberedas och förklaras eftersom de exempelvis har börspåverkan. De avgångar vi sett senaste tiden, där är många som kommit plötsligt
Citera
2018-01-10, 23:06
Medlem
Det är nästan löjligt många referenser till Q och "The storm" runt Trump nu för tiden.

Precis före Trumps tal på American Farms Bureau i måndags, så valde man att spela en speciell låt.

Här är låttexten citerad:

https://pbs.twimg.com/media/DTEJ9uVVwAEtQ7C.jpg:large

(Spoiler, The storm upprepas och att man inte är ensam under stormen, Elvis prestley)

Som vanligt, hade detta varit en enstaka grej kunde man lätt avfärda det som en tillfällighet. Men nu är vi för sjutton uppe i "tillfälligheter" upp över öronen snart!
Citera
2018-01-10, 23:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Det är nästan löjligt många referenser till Q och "The storm" runt Trump nu för tiden.

Precis före Trumps tal på American Farms Bureau i måndags, så valde man att spela en speciell låt.

Här är låttexten citerad:

https://pbs.twimg.com/media/DTEJ9uVVwAEtQ7C.jpg:large

(Spoiler, The storm upprepas och att man inte är ensam under stormen, Elvis prestley)

Som vanligt, hade detta varit en enstaka grej kunde man lätt avfärda det som en tillfällighet. Men nu är vi för sjutton uppe i "tillfälligheter" upp över öronen snart!

När spelades den låten?
Ser man på talet https://youtu.be/6eB4OkqUk9k så är det först en gubbe som presenterar Donald några minuter, sen kommer han in till Lee Greenwoods ”Proud to be an American” och cirka 40 minuter senare avslutas talet med en kör-version av Stones klassiker ”You can’t always get what you want”...

På andra filmklipp har jag dessutom sett att de spelar marschmusik i flera minuter innan gubben som presenterar Trump kommer upp på scenen, fast där har man stängt av ljudet under Lee Greenwoods låt:
https://youtu.be/k9SXvyUGp4w

Så, när spelade man Presleys låt?
Citera
2018-01-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
När spelades den låten?
Ser man på talet https://youtu.be/6eB4OkqUk9k så är det först en gubbe som presenterar Donald några minuter, sen kommer han in till Lee Greenwoods ”Proud to be an American” och cirka 40 minuter senare avslutas talet med en kör-version av Stones klassiker ”You can’t always get what you want”...

På andra filmklipp har jag dessutom sett att de spelar marschmusik i flera minuter innan gubben som presenterar Trump kommer upp på scenen, fast där har man stängt av ljudet under Lee Greenwoods låt:
https://youtu.be/k9SXvyUGp4w

Så, när spelade man Presleys låt?

Ja jäklar, var ju Lee Greenwood, inte Elvis. Letade runt, och mycket riktigt hittar jag inte Elvislåten under eventet, bara en Reddit-tråd där folk påstår att den spelades:

https://www.reddit.com/r/CBTS_Stream/comments/7p1kvp/song_played_at_trump_farm_bureau_speech_just_now/

I och med det får jag anse påståendet jag länkade ovan vara rent bullshit, tills eventuella bevis kommer, vilket jag ser som tveksamt.

Tackar för klargörandet Herr Enöga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in