2018-01-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slummen
Vad tror ni om att gå in i htlmcoin Nu?
Är nere på 13-14 nu😊

Salde av allt mitt innehav igar. Plus 100%. Kanns som det finns battre coins att investera i. Lycka till ni som hodlar.
Citera
2018-01-10, 19:43
Medlem
Ett annat tips på temat POS och anonymitet är PIVX, som har en starkare anonymitet (i dagsläget) samt ett större bidragande community, men har inte så mycket annat jämfört med NAV. Högre värdering på PIVX gör väl att jag skulle ranka NAV och PIVX ganska lika när det gäller potential med en liten fördel till NAV.
Citera
2018-01-10, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dossantosd
Vad tror ni om etherum? Uppe på 1340 nu. Dags å sälja, hålla kvar?
Den är stark som f asiken. Ethereum kommer dra iväg ännu mera imorgon räknar dom mer...
Citera
2018-01-10, 20:06
Medlem
Inanimateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinnarskallen
Den är stark som f asiken. Ethereum kommer dra iväg ännu mera imorgon räknar dom mer...

Lite nyfiken på vad du menar med "dom"? Kollar man ett par analyser på TradingView så finns det ett par utfallsbaserade analyser att den antagligen kommer sjunka snart efter femte vågen. En analytiker rekommenderar att hålla i ETH tills något plötsligt händer. Spännande framtid
Citera
2018-01-10, 20:43
Medlem
Prepper02s avatar
När väljer ni att sälja innehav? Hur mycket måste det ha gått upp med innan ni bestämmer er för att sälja? Tänker ni enbart långsiktigt eller nöjer ni er med typ 50% och sedan säljer? Jag tänker på t ex:
VeChain som jag gjort 50% vinst på nu och APPC som jag bara har gjort 28% vinst på än så länge. Ethereum + 55%.
Jag hade 100% vinst på HTML men valde allt behålla och nu ligger jag minus -16%. Hur vet man om man ska sälja eller behålla?

Jag vet att man ska köpa det man tror på, men även dessa väljer man väl att sälja någon gång?
Citera
2018-01-10, 20:57
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper02
När väljer ni att sälja innehav? Hur mycket måste det ha gått upp med innan ni bestämmer er för att sälja? Tänker ni enbart långsiktigt eller nöjer ni er med typ 50% och sedan säljer? Jag tänker på t ex:
VeChain som jag gjort 50% vinst på nu och APPC som jag bara har gjort 28% vinst på än så länge. Ethereum + 55%.
Jag hade 100% vinst på HTML men valde allt behålla och nu ligger jag minus -16%. Hur vet man om man ska sälja eller behålla?

Jag vet att man ska köpa det man tror på, men även dessa väljer man väl att sälja någon gång?

Det beror på.
På sistone har jag sålt ett par av mina större coins.

NEO valde jag att dumpa för att jag fick en känsla att COSS kommer att vara värt det. Såle NEO för $75/st och nu är den värd $125/st. Men jag köpte COSS för $0.3/st och nu är den värd ca $1.5st, så helt klart en bra affär.
Jag tyckte även att NEO har gått rejält upp i värde på sistone, samt att det tar mycket mer för en dyr coin att gå 5x i värde.

Dumpade nyss all Nexus jag hade. 270st. Tyvärr så gjorde jag det när den var värd $9/st istället för $13 för några dagar sen. Anledningen till att jag gjorde det är att den hade ganska hög market cap ($600mil) och deras största roadmap progress är någon gång under 2019. Köpte SpectreCoin istället. Både har gått +10% så än så länge ingen vinst där.

Så min taktik är lite av en blandning av magkänsla och logik, samt att jag inte dumpar coins jag precis skaffat. NEO och Nexus har jag haft i ett halvår och jag har följt deras progress.

Resten av mina coins (SHIFT, Waves och SunContract) tänker jag släppa först om ett halvår.
Citera
2018-01-10, 20:58
Medlem
Citat:

Är rätt dålig på att följa mina egna principer (samma upplevelse av HTML), men i allmänhet tycker jag att det är rimligt att sälja av åtminstone lika mycket som man köpte för, om inte mer, när ett coin har rusat. I alla fall om det rör sig om ett instabilt mindre coin. VEN t.ex. verkar ju har stor uppbackning så där kan man kanske hålla sig lite.

Det är ju för övrigt inte omöjligt att HTML börjar klättra upp igen, och den har legat stabilt över 10s ett tag, så skulle om jag var du inte sälja innan jag åtminstone ligger på +0. Små coins brukar vara extra känsliga för nedgångar som den idag.
Senast redigerad av artro 2018-01-10 kl. 21:00.
Citera
2018-01-10, 21:00
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:

Bestäm när du köper hur du tror utvecklingen kan gå och hoppa av när det finns mer pengar att göra på andra projekt.
Senast redigerad av GanjaThorulf 2018-01-10 kl. 21:10.
Citera
2018-01-10, 21:47
Medlem
Gyllenborsts avatar
Vad tror ni om denna ICO? Produkten är en krypterad, vattentät hårdvaruwallet "Giza Device". Man måste godkänna alla utgående transationer från Walleten fysiskt via en knapp på enheten.

https://icobench.com/ico/giza-device

Totalt 236.800.000 tokens. 0.2$/st
Senast redigerad av Gyllenborst 2018-01-10 kl. 21:50.
Citera
2018-01-10, 22:00
Medlem
Microsoft Press Office: “We’ve Restored Bitcoin as a Payment Option” http://ift.tt/2Es6P6b #Bitcoin

https://twitter.com/BTCTN/status/951174874797625345
Senast redigerad av Rawbiz 2018-01-10 kl. 22:01. Anledning: Ändring
Citera
2018-01-10, 22:03
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst
Vad tror ni om denna ICO? Produkten är en krypterad, vattentät hårdvaruwallet "Giza Device". Man måste godkänna alla utgående transationer från Walleten fysiskt via en knapp på enheten.

https://icobench.com/ico/giza-device

Totalt 236.800.000 tokens. 0.2$/st

Spontant så känns en värdering på 150 - 236 miljoner på tok för högt?
Citera
2018-01-10, 22:41
Medlem
Hexen666s avatar
Lite rörelse på APPC nu. Hoppas era analyser på 5-6$ till veckans slut stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in