Citat:
Ursprungligen postat av
IdiAminsKusin
Har du skjutit precision med G36? Jag skulle inte riskera ett huvudskott på en gisslantagare på hundra meter med den bössan. Sämre än AK5 och det är inte bra.... Däremot är dom nya LWRC-karbinerna bra mycket bättre.
Att inte använda AK5 är rent löjligt snobberi, nu har man fått G36 vilket är ett mycket bra vapen som jag tyvärr inte använt då man bedömmer att AK5 duger gott åt svenska försvarsmakten som faktiskt övar för strid mot en kvalificerad motståndaren.
Gällande G36 hittar jag ingen MOA på den men den bör inte överstiga 3.5-4. Det har visat sig vara ren BS det där som BW sa om G36, dom använde den som en MG3 vilket den inte var avsedd för.
Kan du inte träffa huvudet på en person på 100m med en G36 bör man inte få bära vapen.
Att man skulle bestämma sig att ge ut några tikka T3 till polisen i 7.62(för att skjuta genom fönster etc) vore kanske ingen dum idé men varför skulle man vilja ge polisen ett militärt prickskyttevapen för att skjuta på 100m?
Polisens snobberi med att inte använda AK5 är löjligt. Som prickskytte/skapskytte vapen kan jag köpa det men för gemene polis i ett regional insatsstyrka duger det gott.