2018-01-10, 17:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutski
Först "visste" du att barnen hade en obotlig sjukdom, nu "vet" du att mamman hade cancer som ingen behandling bet på...men du gissar på lymfom av något slag...säker på att du inte vet det med
Jepp, jag vet inget, men mina källor är pålitliga. Källorna är inte medicinare.
Citera
2018-01-10, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _420_
Pappan var ju ansvarig för en konferens så låter högst osannolikt att dom varit döda i mer än någon dag. Är man ansvarig så är det många trådar att hålla i och folk att kommunicera med. Om han inte svarat så borde man reagerat tidigare.

Inte nödvändigtvis, en sådan konferens kan vara planerad flera månader i förväg. Jag tror att familjen dött någon gång efter nyår.
Citera
2018-01-10, 17:56
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
I sysvenskans artikel nu så motsägs lite bilden av en "familj i djup kris" av rektorn till den andra dottern, som inte tycks ha sett några sådana tecken:
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-10/misstankta-familjemordet-chockar-villaidyllen

Låter ju som en klassisk rektor, för att inte behöva ta något ansvar. Så det betyder egentligen ingenting.
Citera
2018-01-10, 17:59
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Hur säkert vart det med dödlig ärftlig sjukdom? Kan de ha menat ME?
Det är det jag försöker klura ut: "obotlig neurologisk sjukdom", när en lekman säger det - kan vara vad som helst...
Citera
2018-01-10, 18:01
Medlem
orrecrists avatar
Har någon kommit fram till vem som dödat vem & hur?
Citera
2018-01-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Måste också tas med bland spekulationerna. Fram tills vi vet eller får reda på mer.

Satan så osannolikt. Hon jurist på skatteverket också..
Citera
2018-01-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jepp, jag vet inget, men mina källor är pålitliga. Källorna är inte medicinare.
Är alla dina källor pålitliga? Om så är fallet så förstår jag att familjen det svårt. Båda barnen drabbade av någon fortskridande obotlig sjukdom och mamman svårt sjuk i cancer. Men i så fall borde väl socialtjänsten fått uppgifter om deras situation och erbjudit stöd?
Senast redigerad av nantale 2018-01-10 kl. 18:05.
Citera
2018-01-10, 18:03
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
”Våra tankar går till anhöriga och medarbetare”

Citat:
På tisdagen hittades en hel familj död i en villa i Bjärred. Dagen efter är händelsen svår att ta in för mannens kollegor. – Det här är oerhört tragiskt och min målsättning är att vi ska ta hand om varandra och se till så att alla har det bra, säger säkerhetsansvarige på mannens arbetsplats.

Det var när mannen inte dök upp på en konferens under tisdagen där han var huvudperson, som kollegorna slog larm. När polisen kom fram till mannens hem i Bjärred utanför Lund, hittades familjemedlemmarna döda. Två vuxna och två barn.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vara-tankar-gar-till-anhoriga-och-medarbetare
Citera
2018-01-10, 18:04
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Grannarna: ”Känns helt overkligt”

Citat:
Villaområdet där den döda familjen i Bjärred hittades beskrivs som lugnt av grannarna. – Det känns overkligt att något sånt här ska hända här, säger en person till SVT Nyheter Skåne.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/grannarna-kanns-helt-overkligt
Citera
2018-01-10, 18:04
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är alla dina källor pålitliga? Om så är fallet så förstår jag att familjen det svårt. Båda barnen drabbade av någon fortskridande obotlig sjukdom och mamman svårt sjuk i cancer.
Ja, det är inga idioter med självhävdelsebehov direkt.
Citera
2018-01-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, det är inga idioter med självhävdelsebehov direkt.
Men vad hemskt i så fall! Konstigt att socialtjänsten inte kände till familjen, de borde ha fått orosanmälan från någon släkting till familjen åtminstone även om pappan inte sökte hjälp och skolan inte brydde sig.
Citera
2018-01-10, 18:13
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaskrens
+1 På den.
Har inte tid att läsa igenom 100+ sidor där mycket är dravel, lögner, orimligt spekulerande och ifall offren har tyska band (?!).
Någon vänlig själ som kan sammanfatta vad som kommit fram och som verkar mest sannolikt. Spekulerande är förstås alltid intressant, men jag vill gärna ha lite belägg för spekulationerna.
Om ingen pallar samanfatta så förstår jag det och får vända mig till Sydsvenskan ( ).
Vi vet inte mer än att barnen hemskolades ett par dagar i veckan pga sjukdom. Rektor till ena barnet säger att det har varit mkt problem för familjen medan den andra säger tvärt om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in