Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Ett sådant löfte är inget värt för USA kan komma med nya omständigheter i en begäran om utlämning 1 sekund efter att JA lämnat ambassaden. Det är rakare och ärligare (och formellt korrekt) att göra som Sverige gör, nämligen att man inte kan göra någon förhandsprövning utan måste agera på den ev. begäran som kommer in, när den kommer in, och då göra bedömning av skälen för utlämning och om dessa är i linje med folkrätten etc.
Om JA har rent mjöl i påsen har han inget att oroa sig för. Har han INTE rent mjöl i påsen så förutsätter jag att han sätts bakom lås och bom ifall han begått något grövre brott. Men han tycks föredra att gömma sig undan rättvisan hellre än att möta den öppet och ansvarsfullt. Han tycks även föredra att låsa in sig själv snarare än att möta rättvisan och komma ut i friheten långt tidigare. Hade han stannat i Sverige 2010 så hade han varit en fri man för många år sedan, kanske redan fullt ut 2010 beroende på hur det hade gått i sexualbrottsfallen. Istället sitter han nu på eget bevåg och häckar på ambassaden sedan 2012. Utomordentligt korkat!
Argumentet att en person skall acceptera vilka trakasserier, anklagelser och beskyllningar som helst, om denne har "rent mjöl i påsen", är så patetiskt att det inte behöver kommenteras ytterligare.
Ditt argument "Om JA har rent mjöl i påsen har han inget att oroa sig för", är lika patetiskt. Påståendet är till intet förpliktigande för din del.
Om någon kom till mig med samma argument, att om jag "bara har rent mjöl i påsen", så har jag inget att oroa mig för, så skulle jag tvärtom omedelbart börja oroa mig för vad som kunde vänta mig.