2018-01-10, 16:52
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum

Ryktas om att Sarfo ska vara påväg tillbaka.
Blandade känslor, men stämmer ryktet om att tjejen ljugit om sin ålder är han ju oskyldig

Hur desperat kan man bli..
Jag tror han kommer tillbaka.
Senast redigerad av Commissary 2018-01-10 kl. 16:58.
Citera
2018-01-10, 17:16
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
B
JAAA. Snälla, snälla, snälla. Ta tillbaks honom till era hjärtan.

Kommer bli jättebra.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2018-01-10, 17:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
I dagsläget - ja. Fast får gubbarna spela några matcher tillsammans tror jag att potentialen att bli betydligt bättre finns.
Känns som om vi har ett betydligt bolltryggare lag än förra året.
Berget och Rakip var notoriska bolltappare t.ex.

Blandade känslor, men stämmer ryktet om att tjejen ljugit om sin ålder är han ju oskyldig.
Önskar att situationen inte ens hade uppstått, vilket lag man hade kunnat sätta ihop utan sur eftersmak.

Rakip har tydligen lite problem i Benfica. Ska tydligen lånas ut direkt. Inhämtad för han kom gratis och de hoppas på en positiv utveckling.
Citera
2018-01-10, 17:45
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Hur desperat kan man bli..
Jag tror han kommer tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
JAAA. Snälla, snälla, snälla. Ta tillbaks honom till era hjärtan.

Kommer bli jättebra.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Nu är det bara ett löst rykte som jag läst lite snabbt på ett annat forum, inte djupdykt något mer i det.
Däremot, är tjejen 17 är Sarfo oskyldig.
Vänd och vrid hur mycket ni vill på det, men så länge båda parterna är med på det har vi 15 år som gräns i Sverige.
Sen gillar jag nödvändigtvis inte han eventuellt är påväg tillbaka.
Ser hellre en försäljning än att han får stanna, oavsett vad som händer.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Rakip har tydligen lite problem i Benfica. Ska tydligen lånas ut direkt. Inhämtad för han kom gratis och de hoppas på en positiv utveckling.

Möjligt att DA plockar tillbaka honom då.
Tar gärna honom på lån i ett år där vi betalar en mindre lön.
Smart lösning om det går i kläm.
Citera
2018-01-10, 20:58
Medlem
bagarn29s avatar
Stämmer det att MFF är ute efter ÖFK-Sema?
Han har ett år kvar på kontraktet.
Citera
2018-01-10, 21:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Minst sagt. Vad har han spelat typ 5 matcher på 3-4 år?

Väldigt riskfylld värvning och ska jag vara ärlig så förstår jag inte varför man ens funderar på den. Tror inte att hoppa mellan gräs och plats kommer hjälpa honom heller. Finns en anledning till att både Leeds och Göteborg tackade nej. Men ifall ni vill sätta sprätt på pengar så tänker inte jag klaga.

Ifall Ekstrand kommer så antar jag att Nyholm är på väg bort?
Eller Haukur som självfallet vill ha så stora möjligheter som bara nånsin går för att få en plats i Islands VM-trupp, finns inga garantier för en bänkspelare i allsvenskan. Eller så kanske han föredras av förbundskaptenen trots sin situation, dock peta han Nyholm under en lång period förra året.

Förstår inte varför vi ska värva ett tungt namn när vi redan har bra alternativ.

Ser att många gnagare vill ha in både Elyounoussi & Ofori i detta fönster. Vill vi verkligen ha kostsamma lyxproblem?
Citera
2018-01-10, 21:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Nu är det bara ett löst rykte som jag läst lite snabbt på ett annat forum, inte djupdykt något mer i det.
Däremot, är tjejen 17 är Sarfo oskyldig.
Vänd och vrid hur mycket ni vill på det, men så länge båda parterna är med på det har vi 15 år som gräns i Sverige.
Sen gillar jag nödvändigtvis inte han eventuellt är påväg tillbaka.
Ser hellre en försäljning än att han får stanna, oavsett vad som händer.

Möjligt att DA plockar tillbaka honom då.
Tar gärna honom på lån i ett år där vi betalar en mindre lön.
Smart lösning om det går i kläm.

Förundersökningen är ju inte officiellt nedlagd ännu, dessutom har han suttit häktad. Hur sannolikt är det att åklagaren och polisen helt missat att det faktiskt var okej för Sarfo att ha sex med tjejen? Jag vet inte vem som har spridit ryktet som du hänvisar till men han/hon är förmodligen dum i huvudet.
Citera
2018-01-10, 21:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Eller Haukur som självfallet vill ha så stora möjligheter som bara nånsin går för att få en plats i Islands VM-trupp, finns inga garantier för en bänkspelare i allsvenskan. Eller så kanske han föredras av förbundskaptenen trots sin situation, dock peta han Nyholm under en lång period förra året.

Förstår inte varför vi ska värva ett tungt namn när vi redan har bra alternativ.

Ser att många gnagare vill ha in både Elyounoussi & Ofori i detta fönster. Vill vi verkligen ha kostsamma lyxproblem?

I och med att ni spelar med tre centrala försvarare i startelvan så krävs det nog minst fem spelare som klarar av mittbackspositionen i truppen. I nuläget så har ni dock bara fyra sådana spelare och en av dessa är ju i första hand högerback.
Citera
2018-01-10, 21:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
I och med att ni spelar med tre centrala försvarare i startelvan så krävs det nog minst fem spelare som klarar av mittbackspositionen i truppen. I nuläget så har ni dock bara fyra sådana spelare och en av dessa är ju i första hand högerback.
Klarar av kontra tungt & dyrt namn är två olika saker. Behövs det fler alternativ vore det betydligt mer logiskt att värva Löfkvist från Dalkurd som tidigare varit på tapeten än att ta in Ekstrand.
Citera
2018-01-10, 21:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Den tidigare Hoffenheim- och Heerenveen-spelaren Tarik Elyounoussi står, enligt Expressen, högst upp på AIK:s önskelista över tänkbara nyförvärv. Tidningen hävdar också att en "första kontakt är tagen". Den offensive mittfältaren/anfallaren är just nu utlånad till Qarabag i Azerbajdzjan från grekiska Olympiakos, som han har avtal med fram till sommaren 2019 och nu öppnar norrmannen själv för ett klubbyte i vinter.

Ett och ett halvt år kvar på kontraktet så han lär väl kosta en del, har ni pengarna till det och sign-on?
Citera
2018-01-10, 22:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Förundersökningen är ju inte officiellt nedlagd ännu, dessutom har han suttit häktad. Hur sannolikt är det att åklagaren och polisen helt missat att det faktiskt var okej för Sarfo att ha sex med tjejen? Jag vet inte vem som har spridit ryktet som du hänvisar till men han/hon är förmodligen dum i huvudet.

Citat:
Spelaren har erkänt umgänge, men nekat till brott.

Enligt Kvällsposten finns det tre scenarion för spelarens framtid. Vid en fällande dom kan kontraktet brytas, vid en friande dom är spelaren fortsatt anställd, och det finns även möjlighet till försäljning oavsett vad som händer.

Nja, det är nog inte bara rykten. För egen del vill jag inte se honom ens på Stadionområdet och absolut inte i en MFF-tröja.

Är det någon äkta MFF:are som vill det?
Citera
2018-01-10, 22:06
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nja, det är nog inte bara rykten. För egen del vill jag inte se honom ens på Stadionområdet och absolut inte i en MFF-tröja.

Är det någon äkta MFF:are som vill det?

Har någon av hans lagkamrater tonårsdöttrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in