2018-01-10, 15:36
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Så funkar ju Facebook överlag. Det är ingen dagbok, det är en marknadsplats för det personliga varumärket. Folk roddar med sina profiler konstant för att profilen inte riktigt stämmer med bilden som man vill förmedla. Att någon raderat saker på Facebook betyder bara att folk raderat saker på Facebook, det går inte nödvändigtvis att dra några slutsatser utifrån det.

Inte slutsatser, men i vissa fall kan det adderas till helhetsbilden. Men det beror såklart helt på situationen.
Citera
2018-01-10, 15:37
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Behöver inte vara något övervåld för att en polis ska erbjudas samtalshjälp. Du blir aldrig "erfaren nog" för att inte ta åt sig av döda barn och i detta fall, en död familj.

Tragiskt oavsett orsak.
Barn som "sover/insomnat" blir inte samma sak för hjärnan att hantera som övervåld, blod, lemlästning etc.
Citera
Medlem
Man dör inte av sjukdomen ni pratar om. Men man blir knäckt och tar livet av sig.
Citera
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
så dom hade ME det förklarar ju varför dom hade hem undervising dom klarade inte av skolgången pga av övertrötthet men hade båda flickorna me eller bara den yngre

ME/CFS är att betrakta som en psykosomatisk sjukdom utan klar orsak, det är mest ett gäng hopbuntade symptom. Om barnen haft detta varför ? vilken traumatisk stress har orsakat det (nej det är inte ärftligt, det finns ingen genetisk förklaring).

Om det är sant förfaller teorin om barmhärtighetsmord. Däremot hamnar fokus på familjen allmänna psykiska tillstånd och möjliga koppling till scientologi sekt.

Men tror inte alls på ME/CFS teorin möjligtvis har tråden blivit kapad av förespråkare för denna diagnos, de jag har stött på påminner om de som är vaccin motståndare i sin fanatism.
Citera
2018-01-10, 15:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Hela ME -spåret bygger på att mamman i familjen gillat något på FB angående den problematiken så det är tunnare än vatten.

Kanske barnens (riktiga) sjukdom debuterade med överdriven trötthet varför deras mor började kolla runt på nätet innan de fick en ordentlig diagnos?

Hursom går man inte full Jim Jones pga att någon i familjen drabbats av kroniskt pömsighetssyndrom
Det är väl intermittentexplosivitet med solid källa som angett det också, således bör det stämma.
Citera
2018-01-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Behöver inte vara något övervåld för att en polis ska erbjudas samtalshjälp. Du blir aldrig "erfaren nog" för att inte ta åt sig av döda barn och i detta fall, en död familj. Tragiskt oavsett orsak.
Vem vet om de har legat döda sedan före jul - sedan sista skoldagen? Såg bilder på poliser med mun/nässkydd utanför huset ... Oavsett erfarenhet blir man nog berörd av att hitta en hel familj död i ett julpyntat hem, om så var fallet.
Citera
2018-01-10, 15:39
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweswe6
jag med, denna tråden är helt ute och cyklar. tror det var kvinnan på något sätt eftersom det inte finns någon information om henne alls på internet. förmodligen så förgiftade/drogade hon alla i familjen och sedan sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av radbean
De känner säkert nån läkare som hjälpte dem med läkemedel som de kunde ta tillsammans

Att poliserna först på plats erbjöds krishjälp tyder tyvärr på våld av något slag.

Hoppas jag har fel dock.

"Sovande" drogdödade barn är så klart tragiskt men ändå "fridfullt" och måste inte kräva krishjälp...
Citera
2018-01-10, 15:39
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Nej, jag har en pålitlig kontakt som bekräftar att barnen hade ME.
Vad menar man med "hade"? Diagnosticerat av läkare eller något som föräldrarna spånat fram själva? Mig veterligen ska det nog jävligt mycket till innan en läkare ställer den diagnosen på två syskon i den åldern.
Någon lyfte Münchausen by Proxy tidigare i tråden....
Citera
2018-01-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Som jag skrivit tidigare så måste det vara så att föräldrarna gjort detta i samråd med varandra.
- Två väldigt sjuka barn som inte går i skolan utan är hemma
- Två föräldrar som är väldigt trötta eftersom de måste ta hand om barnen
- Föräldrar som är tvungna att vara hemma för barnen behöver dom där
- Påverkan på ekonomin
- Inte kunna ett eget liv utan att alltid vara på sin vakt för barnen
- Slitna trötta och medvetna om att barnen inte kommer få ett normalt liv
- Kanske livslång support till båda barnen
- Ingen tid över för varandra som föräldrar
- Känslan av misslyckande och maktlöshet
- mm

Det känns inte omänskligt att vissa kan fatta beslutet att då ta med sig sina barn i graven och befria dessa från det svåra livet. Däremot är det omänskligt att efter en sådan handling orka leva med det.
Det måste det inte alls. Men din gissning är lika god som någon annans. Dock, två högfungerande, högutbildade föräldrar med, vad jag antar, en god ekonomi borde klara sånt här. Det finns LSS, det finns barnflickor, vårdare osv. Man måste inte rodda hem allt själv 100% av tiden. Det finns hjälp att få.
Jag misstänker djup klinisk depression hos en av föräldrarna. Och när det är nattsvart så finns ingen väg ut. Tro mig, been there. Livet ter sig fullständigt meningslöst och det finns inte minsta ljusning. Den känslolöshet man känner då är fruktansvärd. Och man bryr sig helt enkelt inte. Då kan man tycka att man tar livet av sig själv enbart. Men man tänker inte alltid logiskt.
Citera
2018-01-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför jag också tror det är kniv eller mer våldsamt våld är för att poliserna erbjöds samtalshjälp, skulle det vara personer som förgiftats eller drogats till döds skulle inte poliser erbjudas det, exempelvis hängningar de åker på händer inget på men åker de hem till nån som blåst skallen av sig med hagelbössa blir de alltid erbjudna och rekommenderade samtal.

Du glömmer att det är avlidna barn inblandade, det är ofta extra jobbigt även för någon som är van att hantera dödsfall.

Så samtalshjälpen säger ingenting om våldsamheten.
Citera
2018-01-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Vad menar man med "hade"? Diagnosticerat av läkare eller något som föräldrarna spånat fram själva? Mig veterligen ska det nog jävligt mycket till innan en läkare ställer den diagnosen på två syskon i den åldern.
Någon lyfte Münchausen by Proxy tidigare i tråden....

"Hade" med tanke på att de lämnat jordelivet nu bara.

Jag har en pålitlig källa som bekräftar att barnen hade ME varje fall..
Citera
2018-01-10, 15:41
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Så funkar ju Facebook överlag. Det är ingen dagbok, det är en marknadsplats för det personliga varumärket. Folk roddar med sina profiler konstant för att profilen inte riktigt stämmer bilden som man vill förmedla. Att någon raderat saker på Facebook betyder bara att folk raderat saker på Facebook, det går inte nödvändigtvis att dra några slutsatser utifrån det.

Pappan har raderat sin Linked-in profil samt material från Facebook.
Det är kanske inte något enormt spektakulärt med vardera men efter omständigheter...

Frun ska tydligen ha gillat en sida för en åkomma som är väldigt påfrestande psykiskt och fysiskt, denna åkomma ska tydligen ett eller bägge barnen ha varit drabbade av.

Familjen har enligt rektorn på barnen skola - genomgått svåra tider. Barnen ska även haft skolhjälp hemma. Att barnen skulle ha varit drabbade av samma sjukdom som den modern till barnen gillat på facebook, vet vi inte - men är enligt mig inte troligt.

Dödsfallen upptäcktes efter att pappans -chef ringt polisen då han saknades på en konferens som han skulle hålla i på måndagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in