2018-01-10, 15:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men... ingen vet vad motivet är eller vem som har gjort detta! Det kan ju faktiskt vara den äldsta dottern också. Om vi nu skall spekulera. Vi VET inte. Jag tror vi kommer få mer info om ett par dagar, men misstänker att man kommer sekretessbelägga 90% av hela utredningen och vad man kommer fram till.
Så en 14-15 årig dotter med ME (noll energi, konstant trött) ska kunna mördat 3 personer (utan tillgång eller kunskap om handeldvapen), varav 2 fullvuxna... driver du eller?
Citera
2018-01-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
För bara 6 timmar sedan skrev du så här:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Ja och?
Vid det laget visste jag inte att en närstående mig fanns nära detta.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanna70
Måste visst göra detta inlägg till slut då många spekulerar i varför han tagit bort sin sida. Jag googlade adressen igår kväll redan och hittade namnen på de som bodde där... och O.H.s namn och FB-sida , den var då full men bild på honom mm...hennes var dock lika inkognito som nu. Det är väl någon som har agerat på de rättigheter man kan dela ut på FB till vissa, att de kan gå in och editera ens profil vid dödsfall.. den personen var snabb i detta fall. Så han har inte själv " tagit bort den" om man säger.
..Vila i frid..

Där ser man. Aldrig varit med om detta tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
För bara 6 timmar sedan skrev du så här:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Men i rättvisans namn kanske inte skribenten hade alla kort på hand då. Kanske den närstående ringde skribenten och berättade vad som hänt och först DÅ fått info.
Citera
2018-01-10, 15:21
Medlem
Det är inte självklart att detta måste vara mannen i familjens verk , det händer ju ibland att familjer eller enstaka personer blir mördade . kan ju vara så mordutredning är inledd stod i expressen idag . tror det jag .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Närstående mig, och bekant med en av föräldrarna, och har blivit erbjuden närvaro i krismöte.

Nu känner jag ju inte dig, men du förstår att detta låter löst va? En bekant till en av föräldrarna som har gett dig information om denne personens bekantas barn. Det är information i många led. Jag säger inte att du hittar på, för om så hade varit fallet hade det varit rakt genomruttet, utan försöker bara vara noga med information gällande familjen eftersom rykten sprids så förbannat lätt på den här sajten.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ett "hittepå-ord" som började grassera. Och har blivit vanligt för att beskriva vad som hänt. Men det ÄR inget "utvidgat självmord". Övriga familjemedlemmar har ju faktiskt inte valt att dö. Fast det vet vi ju ännu inte i det här fallet. Så vitt jag förstår i nuläget är det MORD och SJÄLVMORD. Ej heller massmord kan jag tycka.

Du syftar på "kollektivt självmord"; ordet "utvidgat" anger att det är en aktör, som "utvidgar" självmordet till att omfatta samtidigt mord även på andra. "Mass-/mord och självmord" torde omfatta "utvidgat självmord", men det säger inte så mycket för den som gärna vill veta mer. Vitsen med "utvidgat självmord" torde vara att klargöra att självmordet är huvudmotivet och att morden är specifikt valda av omständigheterna, och inte "tillräckliga" motiv för mord i sig. "Slumpmässiga" eller godtyckliga i förhållande till vad som vanligen krävs för att någon ska begå mord. Vilket gör dem rättsligt "oskyldiga". Varianter finns säkert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vilket är helt sjuk anledning att avsluta barnens liv för, visst jag har bara läst lite grand om sjukdomen nu men det finns avsevärt många värre/grymmare sjukdomar som man åtminstone kan ha lite förståelse för... Dessutom, vem säger inte att det kan komma bra mediciner/behandlingsmetoder om 5-10-15-20 år, varför avsluta det här? Sinnessjukt.

Jag håller med. Barnhärtighet över sjukdomar där muskler förtvinar kan jag förstå men om säkra källor säger att det rör sig om ME bli situationen mer strörd. Då blir det dessutom märkligt att hela familjen gått bort, inte bara den förälder som var trött på situationen, eller den föräldern och barnen. Hur säkra är ME källorna?
Citera
2018-01-10, 15:22
Medlem
Citat:
Så en 14-15 årig dotter med ME (noll energi, konstant trött) ska kunna mördat 3 personer (utan tillgång eller kunskap om handeldvapen), varav 2 fullvuxna... driver du eller?

Långsökt ja, men inte en total omöjlighet. Man måste inte döda folk med våld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DudePerfect
Nu känner jag ju inte dig, men du förstår att detta låter löst va? En bekant till en av föräldrarna som har gett dig information om denne personens bekantas barn. Det är information i många led. Jag säger inte att du hittar på, för om så hade varit fallet hade det varit rakt genomruttet, utan försöker bara vara noga med information gällande familjen eftersom rykten sprids så förbannat lätt på den här sajten.

Jag skriver luddigt med vilje för att jag inte är säker på om källan tycker det är OK att jag skriver här alls!
Citera
Medlem
så dom hade ME det förklarar ju varför dom hade hem undervising dom klarade inte av skolgången pga av övertrötthet men hade båda flickorna me eller bara den yngre
Citera
2018-01-10, 15:23
Medlem
Citat:
Nej, jag "driver" inte. Du känner inte flickan och vet inte alls vad hon skulle kunna vara kapabel till. Inte jag heller. Det finns alla sorters spekulationer här. Jag sa inte att jag tror att det är hon. Det kan också vara så att alla dessa fyra varit med på scenariot. Eller att mamman fått spel. Vi har inte en susning här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in