2018-01-10, 14:36
Medlem
fy vilken tragisk händelse. jag vet inte vad man bör säga men hoppas alla föräldrar och barn med svåra sjukdomar hittar frid och accepterar sitt öde/ leva för småsakernas skull som naturen, musik eller något annat som de har passion för. verkar inte som föräldrarna var enade om detta valet, troligen inte pappan men ja. Jag vill tacka dem i alla fall, de planterade en fin tanke i min hjärna, att ta vara på det jag har och hitta min passion i livet. Trots deras jobbkarriär fick de inte se eller njuta av så mycket av livet i slutändan. all kärlek till dem!
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
"-ow" verkar vara preussiskt. Men finns ju också -ov och -of – "-ow" skulle kunna vara en förfining av något av de senare.

Okej. Bra. Jag kan iofs tänka mig att härkomsten kan vara hela Öst-och Centraleuropa, och sen lite modifikation någonstans på vägen. Det finns några -ow i Sverige på tidigt 1900-tal med ändå ganska höga samhällspositioner, antydande "bättre" anor. Sen har vi von Sydow från Curow i Pommern etc. Inflöde av tjänstemän från tidigare svenska besittningar etc är ju troligt.

Dubbel-w kan ju både vara statusstavning och en nordvästtysk tolkning av -of.

Sen har vi ryska -off också förstås, men det kanske inte är vad vi har här.
Citera
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varken HB eller OH har bild på sin Facebook? Är inte det lite...ovanligt?
Jo det är det. Det är ovanligt.
Citera
2018-01-10, 14:38
Medlem
Kan bekräfta att barnen var sjuka.

Har en pålitlig kontakt, som däremot inte vill berätta för mycket, av hänsyn till anhöriga.
Citera
2018-01-10, 14:38
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Sen har vi mamman också, som är Brent*on (*=0) som klingar franskt eller anglosaxiskt. Svårt att ge sig i kast med det kanske...
Vad jag minns tog HBs pappa namnet, dvs ingen direkt anglosaxisk eller fransk koppling.
Citera
2018-01-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Kan bekräfta att barnen var sjuka.

Har en pålitlig kontakt, som däremot inte vill berätta för mycket, av hänsyn till anhöriga.

Dödligt sjuka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Flera styckna har skrivit det tidigare idag.
Då blir det en "trådsanning". Media skriver att de fick delvis hemundervisning av medicinska skäl. Ingen vet om det varit svår sjukdom eller någon annan medicinsk förklaring. De kan ex.vis varit svårt kvalsterallergiska. Men det vet varken du, jag eller nån annan här. Så fortsätt inte sprida sånt. Det räcker med spekulationer här.
Citera
Medlem
Enligt uppgifter till SVT kan barnens fysiska sjukdom ha haft betydelse för det som hänt. Rektorn på den ena skolan, M*, beskriver en familj i djup kris.
Senast redigerad av susk 2018-01-10 kl. 14:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det är omöjligt att förstå och sätta sig in i att leva m ett/ flera barn som lider av en dödlig sjukdom. Min son har något som heter pulmonell hypertension .. räcker att googla det så förstår man hur det kommers att sluta. Som förälder bryts man ner varje dag , dessa jäkla läkarbesök ( vi åker Östersund-Lund enkel 120 mil ) för att träffa experter. Varje gång vill man skrika o slå läkarna .. hitta ett botemedel !! Jag har själv haft många svackor och helt tappat mitt gamla liv. Psykiskt är det ett rent helvete att leva eller försöka leva med vetenskapen att ens barn kommer dö .

Royal Papworth i England ska vara väldigt duktiga på området. Kända i hela världen. Kanske Lund inte har den absoluta spetskompetensen?

http://www.royalpapworth.nhs.uk/content.php?/our_services/thoracic_services_lungs/pulmonary_vascular_disease_unit_pvdu/pulmonary_hypertension_service
Citera
2018-01-10, 14:40
Medlem
Lite lustigt att den här utpekade mannens Facebook sida fortfarande är aktiv även om den verkar rätt tom.
https://www.facebook.com/oskar.henkow
Citera
2018-01-10, 14:40
Medlem
"Enligt uppgifter till SVT kan barnens fysiska sjukdom ha haft betydelse för det som hänt. Rektorn på den ena skolan, Margareta Strand Karlsson, beskriver en familj i djup kris"

Kanske föräldrarna tog livet av barnen i samförstånd för att få slut på deras lidande och sedan gemensamt begick självmord?
Citera
2018-01-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susk
”Familj i djup kris”
Enligt uppgifter till SVT kan barnens fysiska sjukdom ha haft betydelse för det som hänt. Rektorn på den ena skolan, Margareta Strand Karlsson, beskriver en familj i djup kris.
Och därför är barnen svårt sjuka? Kära nån vilken fantasi folk har. Barnen kan ha medicinska svårigheter, men det kan också vara andra anhörigas ev svåra situation som gör att en beskrivning som "djup kris" skrivits. Önskar att media var lite försiktigare med vad som skrivs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in