2018-01-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Fast det är inte lätt att döda hela familjen genom sömnmedel. Kanske annat gift dock, som blandades i maten. Det som möjligen talar emot det är att polisen så snabbt avskrev olycka som orsak, om familjen dött av förgiftning skulle man möjligen vilja invänta provresultat från blodprov och matrester. Såvida inte ett avskedsbrev finns, förstås.

Att man tycks ha uteslutit en utomstående gärningsman tyder i sin tur just på att avskedsbrev finns, eller att det av andra omständigheter mycket tydligt framgår att en i familjen kan pekas ut som mördaren (exempelvis tre förgiftade och en död genom hängning).

Jättebra inlägg. Jag håller med. Det måste finnas ett besked av något slag som gjorde att polis uteslutande utomstående gärningsman i ett tidigt skede. Någonting som jag reagerade stark på. Mördare väntade att se att planen gick igenom och sedan begick självmord. Detta visar också att både föräldrarna inte varit eniga om beslutet av självmord. (kanske!)
Citera
2018-01-10, 14:22
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det är omöjligt att förstå och sätta sig in i att leva m ett/ flera barn som lider av en dödlig sjukdom. Min son har något som heter pulmonell hypertension .. räcker att googla det så förstår man hur det kommers att sluta. Som förälder bryts man ner varje dag , dessa jäkla läkarbesök ( vi åker Östersund-Lund enkel 120 mil ) för att träffa experter. Varje gång vill man skrika o slå läkarna .. hitta ett botemedel !! Jag har själv haft många svackor och helt tappat mitt gamla liv. Psykiskt är det ett rent helvete att leva eller försöka leva med vetenskapen att ens barn kommer dö .
Jag lider med dig. Fruktansvärd situation.
Citera
2018-01-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade jag varit nära vän, arbetskamrat eller familj till denna Bjärredsfamilj hade jag verkligen inte suttit på Flashback och berättat vad jag vet. Men det pratas säkert bland grannarna och vännerna. Och sörjs. Varför skulle man sitta här och berätta?
Det finns alltid en nära krets och den kretsen behöver också prata med andra för att lätta sina hjärtan. Den senare kretsen har inte några band till familjen varför de ofta pratar och berättar här. Det kan vi se i andra trådar.
Tyvärr har jag missat adressen där det hände. Om någon har lust att dela denna är det välkommet.
Citera
2018-01-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruk
När sågs någon i familjen senast vid liv?

Finns ju en risk att de har legat döda sen kanske jul/nyår.
"Vi åker bort ett par dagar, vi hör av oss när vi kommer hem".

Det enda om det hörde jag på presskonf. men då gällde det senaste kontakten med kommunen.
Den var innan helgerna och att i måndags hade det varit studiedag, men att hemundervisning skulle ske i veckan.
Citera
2018-01-10, 14:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är en medicinskt sett iofs inte helt ointressant fråga, men judendom ärvdes traditionellt på mödernet, medan sjukdomar ärvs från båda biologiska föräldrarna helt skrupellöst.

Nån skickad att svara på om snarlika namn som slutar på -ow har ett tydligt ursprung? Polska? Försvenskade eller förtyskade slaviska namn? Transkriberade ryska? Baltikum?

Sen har vi mamman också, som är Brent*on (*=0) som klingar franskt eller anglosaxiskt. Svårt att ge sig i kast med det kanske...

"-ow" verkar vara preussiskt. Men finns ju också -ov och -of – "-ow" skulle kunna vara en förfining av något av de senare.
Citera
2018-01-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J_McClane
Bara sömnmedel är jävligt svårt.
Tippar på sömnmedel följt av strypning.

Mannen har därefter avslutat allt med en hängning.

hängning? Vart står de?
Citera
2018-01-10, 14:25
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenvig
hängning? Vart står de?
Gissas friskt. Det var någon som gissade om hädelseförloppet.
Citera
2018-01-10, 14:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susk
Man inspirerar av sådana handlingar (begå självmord kollektiv). Om det är överdos och substans som är inblandade så är det en kvinna som har gjort det.

Om det har varit ett kollektiv beslut av båda förelädrarna så måste det vara en riktig hemsk sjukdom (såna som redan har nämns i tråden). Annars tror jag inte på att pappan har dödats sina barn för en sjukdom som han själv överlevt galant.

Nä. Det enda som kryper in i bilden där är ju att pappans tid teoretiskt sett kan vara utmätt ändå, och han vet det, samt att han själv (kanske) inte kan befria sin familj från lidande och själv fortsätta leva ett fungerande liv. I så fall måste ju mamman ta barnen med sig i döden själv – för att han ska slippa. Detta har tydligen inte hänt.

Sen ska han veta att han har ett liv kvar utan dem, men det är ju en fråga för honom. Är han nu scientolog som det pratas om och tror på saken så ska ju det vägas in i hans skattningar av vart livet bäst bör levas – här eller i körbärsdalen...

Hur de har hanterat detta är kanske hela saken.
Citera
2018-01-10, 14:26
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenvig
hängning? Vart står de?

Läs inlägget igen så ser du att det är spekulationer.

Har det framkommit något nytt idag?
Citera
2018-01-10, 14:27
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Trelleborg. Koldioxidförgiftning.
Jaså, var det verkligen kolDIoxidförgiftning? Jag trodde det var kolMONoxidförgiftning i just det fallet.

Har det framkommit något om synliga skador på de döda i Bjärred?
Citera
2018-01-10, 14:27
Medlem
Pappan hade tunga meriter. Har skrivit böcker om skatt. Anlitad av SOU (statens offentliga utredning) som expert. Satt med i EU grupp för skattexperter. Hade ett stort ansvarsområde på Lunds universitet. Bedrev eget företag. Mycket respekterad och meriterad inom skatt.
Citera
2018-01-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Läs inlägget igen så ser du att det är spekulationer.

Har det framkommit något nytt idag?

Att två barnen var sjuka och hade fysiska sjukdommar och de hade hemundervisning på grund av medicinska skäl.
Senast redigerad av susk 2018-01-10 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in