2018-01-10, 14:15
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susk
Jag tror att det var mamman som gjorde det med typ sömnmedel.Pappan hade för många planer för 2018.

- Poliser väntar på resultat. De säger att det tar några dagar. Det tyder de letar efter substans.

- Pappa hade många lektioner under 2018 som han var ansvarig för planerig. Han planerade också att ge många konferenser.

- Mamma gillade "Rädda Gottfriesmottagningen" på facebook som tyder att hon direkt hade något relaterade problem med sjukdomen.
Fast det är inte lätt att döda hela familjen genom sömnmedel. Kanske annat gift dock, som blandades i maten. Det som möjligen talar emot det är att polisen så snabbt avskrev olycka som orsak, om familjen dött av förgiftning skulle man möjligen vilja invänta provresultat från blodprov och matrester. Såvida inte ett avskedsbrev finns, förstås.

Att man tycks ha uteslutit en utomstående gärningsman tyder i sin tur just på att avskedsbrev finns, eller att det av andra omständigheter mycket tydligt framgår att en i familjen kan pekas ut som mördaren (exempelvis tre förgiftade och en död genom hängning).
Citera
2018-01-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Nja, låter inte så troligt eftersom han med en kollega skulle hålla föredrag på morgonen och inte kom. Chefen vart orolig. Skall man hålla föredrag tillsammans med någon så brukar man normalt stråla samman dagen innan och förbereda sig. Det talar för att mannen var där dagen innan och alltså inte legat längre än över natten. Chefen säger även att mannen var plikttrogen och noggrann samt att chefen saknade mannen redan klockan 08.

Nja, det behöver inte vara så. Allt kan ha varit förberett. Men visst, logiskt så har man åtminstone nån sorts telefonkontakt eller mail (om än inte personligen) för att säkerställa att allt är förberett.
Citera
2018-01-10, 14:17
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur mördade han döttrarna, hade han handeldvapen eller var det stickvapen han dräpte dom med?
"Han"? Vad missade jag isf?
Citera
2018-01-10, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jo, det var väl i Ystad-trakten eller däromkring, men jag har för mig att det inte fanns några tecken på våldsbrott i just det fallet.
I detta fallet i Bjärred är det ju mystiskt att mannen i huset raderat sig från diverse sociala medier om det nu skulle vara en olycka på samma sätt som med fallet i stugan i Ystads-trakten i våras

Trelleborg. Koldioxidförgiftning.
Citera
Medlem
Tycker det är synnerligen märkligt att det inte kommer någon fakta här alls. Var familjen enstöringar utan vänner och grannkontakt? Någon måste väl finnas här som kan ge direkt fakta om,

- Kontakt med grannar
- Övrig familj
- Iakttagelser i samband med polisens aktiviteter
- Möjliga händelser inom familjen
- Iakttagelser på arbetsplatserna (jobbiga telefonsamtal, kontakt med utomstående etc)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
"Han"? Vad missade jag isf?
Du har inte missat något alls. Men jag tror att NirvanA har läst en helt annan händelse än vi andra.
Citera
2018-01-10, 14:19
Medlem
När sågs någon i familjen senast vid liv?

Finns ju en risk att de har legat döda sen kanske jul/nyår.
"Vi åker bort ett par dagar, vi hör av oss när vi kommer hem".
Citera
2018-01-10, 14:19
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är man så sjuk i huvudet att man mördar sina barn ser jag inte hur man tar någon skonsamhet i beaktning.... hur skulle sömnmedel ha distribuerats ut, stuckit dom med kanyl? En som går i årskurs 8 lär ju knappast gå på att "här ta den här näven med fin opiat-benzo cocktail" ?
Så du skulle med gott samvete se dina barn plågas till döds? Uttala dig inte im situationer du aldrig befunnit dig i, idiot.
Citera
2018-01-10, 14:20
Medlem
Vad jag förstår var Oskar (fadern i den förmodade drabbade familjen) expert på moms, samt handelsrätt.

Hans insyn i handelsrätt, kan vara orsaken till att han mördades. Vilket hans arbetsplats måste ha känt till, pga de larmade polis så tidigt. Ett scenarier är: säge att han Oskar fått nys om säge "George Soros" planer (eller någon annan blankare) på att prackat på Sverige extra problem, kanske gett oss Mässlingen.. mm dono. Så blankarna kan tjäna extra pengar. Röjde bevis genom att mörda Oskar som kunde avslöja deras otillbörliga tillvägagångssätt.

Dono, bara en hypotes (men varför hela familjen dräptes, har jag ingen idee om)
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Fast det är inte lätt att döda hela familjen genom sömnmedel. Kanske annat gift dock, som blandades i maten. Det som möjligen talar emot det är att polisen så snabbt avskrev olycka som orsak, om familjen dött av förgiftning skulle man möjligen vilja invänta provresultat från blodprov och matrester. Såvida inte ett avskedsbrev finns, förstås.

Att man tycks ha uteslutit en utomstående gärningsman tyder i sin tur just på att avskedsbrev finns, eller att det av andra omständigheter mycket tydligt framgår att en i familjen kan pekas ut som mördaren (exempelvis tre förgiftade och en död genom hängning).
Det kan ha funnits förskrivet både kramplösande/lugnande (Stesolid) och smärtstillande morfinliknande preparat i ett "hemmaförråd". OM det nu rör sig om förgiftning. Något avskedsmeddelande tror jag säkert det fanns - tror föräldrarna var av den noggranna och planerande sorten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Tycker det är synnerligen märkligt att det inte kommer någon fakta här alls. Var familjen enstöringar utan vänner och grannkontakt? Någon måste väl finnas här som kan ge direkt fakta om,

- Kontakt med grannar
- Övrig familj
- Iakttagelser i samband med polisens aktiviteter
- Möjliga händelser inom familjen
- Iakttagelser på arbetsplatserna (jobbiga telefonsamtal, kontakt med utomstående etc)

Hade jag varit nära vän, arbetskamrat eller familj till denna Bjärredsfamilj hade jag verkligen inte suttit på Flashback och berättat vad jag vet. Men det pratas säkert bland grannarna och vännerna. Och sörjs. Varför skulle man sitta här och berätta?
Citera
2018-01-10, 14:21
Medlem
det verkar som de led av svår ME/CFS, mest troliget barnen då. Vet inte om mamman också led av det. Varför ta ett sånt steg och varför ta med hela famioljen ner i graven med smärtstillande? var hon så egoistisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in