2018-01-10, 07:51
Medlem
https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/brottet-mord-behover-inga-forskonande-omskrivningar/

En klok krönika om begreppen familjetragedi och utökat självmord som detta har benämnts.
Någon eller några av de 4 döda måste rimligen vara en mördre eftersom man inte söker en gärningsman. Om det inte är någon form av olycka inblandad vill säga.
Citera
2018-01-10, 07:52
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
Förlåt, jag uttryckte mig otydligt. Jag fattade att du menade att det inte var psykos ja, men jag fattade inte varför du tog upp psykos som exempel, då andra psykiska sjukdomar som depression är mkt vanligare. Inte för att vara dryg nu, men har du någon källa på att utökat självmord är vanligare vid psykos? Jag hade inte gissat det.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Barnen kan man ta på rummet när frugan/maken är i duschen eller på annat sätt har nedsatt hörsel.

Jag misstänker däremot att mannen i huset har någon form av svår sjukdom och blev allt deprimerad. Jag ser inte att han har hår på någon alla alla bilder jag har sett. Inte ens ögonfransar eller ögonbryn. Kan inte det vara resultat av en svår hudsjukdom som han tillslut inte orkade med och barnen började kanske också utveckla den?

Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Gamla nyheter eftersom alla här läser nyheterna och följer bevakningen.

Idag kommer barnens vänner att informeras i skolan och få möjlighet att prata med kurator.
Detta enligt säkra källor så att säga.

Det blir många familjemedlemmar som från och med nu kommer ha ett annorlunda liv. Orsaken till tragedin kanske har lämnats i ett brev, och jag tycker personligen inte att någon ska spekulera i den.

Mina tankar går oavkortat till de efterlevande.
Citera
2018-01-10, 07:52
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Även trädgården ska vara avspärrad. Vad kan ha hänt där?

Knappast något ovanligt att hela fastigheten spärras av...
Citera
2018-01-10, 08:03
Medlem
ace_secs avatar
Utvidgade självmord, med barn inkluderade, brukar ofta gå till så att barnen dräps i sängen i samband med att de sover. Kniv/strypning.
Citera
2018-01-10, 08:06
Avstängd
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Paret började gräla (över ekonomin eller otrohet?), oavsett vad så måste de båda varit extremt arga och känslofyllda till den grad att allt rationellt tänkade och agernade försvinner.

Någon av dem (förmodligen mannen), slår till kvinnan med knytnäven eller tillhygge till den grad att utgången blir dödlig. Ena eller båda döttrarna blir vittnen till detta, vars reaktion skrämmer föräldern, som agerar spontant och panikartat genom att även slå till dottern.

Vid tidpunkten då dottern bevittnar mordet på mamman, det är först då pappan inser att han måste döda hela familjen. En överväldigande känsla av skam, rädsla, skräck leder pappan till att agera i panik, han mördar båda döttrarna för att de ska slippa lida i resten av livet.

Ett sådant dåd kräver dock att man är extremt ond.

Han avslutar det hela med självmord.
Det är detta jag har problem med och inte tror på. Tycker det känns för osannolikt.
Citera
2018-01-10, 08:13
Medlem
Inspektorens avatar
Kommer vi någonsin få reda på sanningen här? Det lär väl vara sekretess på hela skiten.
Citera
2018-01-10, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspektoren
Kommer vi någonsin få reda på sanningen här? Det lär väl vara sekretess på hela skiten.

Psykisk ohälsa på männen tror jag
Kanske går att hitta tecken?
Citera
2018-01-10, 08:20
Medlem
SvartChilis avatar
Så tragiskt. Statistiken talar för att mannen har haft ihjäl fru och barn men jag påstår förstås inte att det är så.
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Det är väl ett gäng blattar som bråkar. Eller så har någon blivit skjuten.
Redan i andra inlägget.
Citera
2018-01-10, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
...Jag tror att det här i grund och botten handlar om en skitsak som kanske är pinsam men inget mer än så, men som har fått enorma konsekvenser på grund av att den hände någon som har bundit upp hela sitt liv på en sinnebild av hur de ska framstå inför andra. Det är väl även därför de båda döttrarna har strukit med; den mördande förälderns inbillning om att det är "bättre" för flickorna att slippa leva med "skammen" av en havererad familj som slutade i tragedi. Därför har även flickorna tagits med i graven.

Skitsaken skulle kunna vara incest.
Citera
2018-01-10, 08:31
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllepylle
Skitsaken skulle kunna vara incest.

Från Aftonbladet

Kommer ni gå igenom förhållanden i de inblandades privatliv för att se om det kan ge information om vad bakgrunden till det inträffade?
– Jag vet inte om det kommer att behövas. Vi har våra tankar om vad som har hänt, och vi har ett ganska gott material. Det är helt baserat på den tekniska undersökningen.

Har ni fått en klarare bild av det som inträffat?
Det finns en bild av vad som hänt. Men det är fortfarande ett grannlaga arbete som utförs där.

Tror inte det är incest utan något som är ganska uppenbar för polisen. De verkar så snart inpå händelsen en klar bild av vad som hänt samt motiv.
Citera
2018-01-10, 08:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Från Aftonbladet

Kommer ni gå igenom förhållanden i de inblandades privatliv för att se om det kan ge information om vad bakgrunden till det inträffade?
– Jag vet inte om det kommer att behövas. Vi har våra tankar om vad som har hänt, och vi har ett ganska gott material. Det är helt baserat på den tekniska undersökningen.

Har ni fått en klarare bild av det som inträffat?
Det finns en bild av vad som hänt. Men det är fortfarande ett grannlaga arbete som utförs där.

Tror inte det är incest utan något som är ganska uppenbar för polisen. De verkar så snart inpå händelsen en klar bild av vad som hänt samt motiv.
Mjo, men en klar bild av vad som hänt inte samma sak som klar bild av orsakerna till varför det som hänt hänt. Nu tror inte jag heller på övergreppsspåret, men i nuläget kan inget uteslutas...
Citera
2018-01-10, 08:39
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mjo, men en klar bild av vad som hänt inte samma sak som klar bild av orsakerna till varför det som hänt hänt. Nu tror inte jag heller på övergreppsspåret, men i nuläget kan inget uteslutas...

Jag vet inte om det kommer att behövas. Vi har våra tankar om vad som har hänt,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in