Detta gym passade mig utmärkt eftersom det både är närmare jobb och hem än mitt nuvarande gym i Torslanda, samt får jag årskortet i princip gratis via företaget.
Nordic wellness backaplan erbjuder dessutom en gratis provträningsvecka.
Visst har man fördomar om detta gymmet men eftersom jag får träna gratis en vecka utan att binda mig försökte jag vara fördomsfri och koncentrera mig på träningen.
Idag var min första riktiga dag att börja träna på det nya gymmet enligt min rutin efter jobbet kl 16.
Väl inne i omklädningsrummet när jag skulle byta om hördes högljutt prat från ett ungdomsgäng lite längre ifrån och ena killen vräker ur sig " whalla jag skulle knulla upp honom". På heder och samvete, detta är inget jag hittar på. Jag skrattade inombords och tänkte att sånt har jag aldrig någonsin hört på gymmet i Torslanda.
Av endast ett träningstillfälle att döma var det var väldigt mycket folk och ännu fler kom runt kl 17-tiden. Mycket ungdomsgäng som tränar tillsammans, annars ok folk. På andra våningen är det lågt i tak vilket gör det kvavt och fuktigt bland alla maskiner och folk. Vardagar mellan 16-18 är nog ingen bra tid att vara där. Ingen ordning på hantlar alls i racken.
En hel del invandrare tränar där, vilket var väntat enligt min uppfattning. De svenskar som står ut att träna där dag efter dag under dessa tider på vardagarna skall ha all eloge.
Hade de satt en åldersgräns på 18 år, höjt priset och spelat rock på radion så hade nog de flesta återvänt till sina respektive gym ute i Biskopsgården tror jag.
Tråkigt då man imponeras av hur stort det är. Jag återvänder till mitt lugna gym i Torslanda.