2015-01-24, 21:09
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Ähh sluta gnäll ts, fan trodde det var folk som hotade sålde dop medel å annat knark samt diverse hot, fan kom å gymma på de svarta källar gymmen så ska du se va farlig är, pajas snackar skit
Du är inte lika störig efter att du har fått kraniet krossat av en fallande smithmaskin eller cablecrosställning...
Tönt.
Citera
2016-02-01, 18:20
Medlem
KobeTais avatar
Detta gym passade mig utmärkt eftersom det både är närmare jobb och hem än mitt nuvarande gym i Torslanda, samt får jag årskortet i princip gratis via företaget.
Nordic wellness backaplan erbjuder dessutom en gratis provträningsvecka.

Visst har man fördomar om detta gymmet men eftersom jag får träna gratis en vecka utan att binda mig försökte jag vara fördomsfri och koncentrera mig på träningen.

Idag var min första riktiga dag att börja träna på det nya gymmet enligt min rutin efter jobbet kl 16.
Väl inne i omklädningsrummet när jag skulle byta om hördes högljutt prat från ett ungdomsgäng lite längre ifrån och ena killen vräker ur sig " whalla jag skulle knulla upp honom". På heder och samvete, detta är inget jag hittar på. Jag skrattade inombords och tänkte att sånt har jag aldrig någonsin hört på gymmet i Torslanda.
Av endast ett träningstillfälle att döma var det var väldigt mycket folk och ännu fler kom runt kl 17-tiden. Mycket ungdomsgäng som tränar tillsammans, annars ok folk. På andra våningen är det lågt i tak vilket gör det kvavt och fuktigt bland alla maskiner och folk. Vardagar mellan 16-18 är nog ingen bra tid att vara där. Ingen ordning på hantlar alls i racken.

En hel del invandrare tränar där, vilket var väntat enligt min uppfattning. De svenskar som står ut att träna där dag efter dag under dessa tider på vardagarna skall ha all eloge.
Hade de satt en åldersgräns på 18 år, höjt priset och spelat rock på radion så hade nog de flesta återvänt till sina respektive gym ute i Biskopsgården tror jag.

Tråkigt då man imponeras av hur stort det är. Jag återvänder till mitt lugna gym i Torslanda.
Citera
2016-02-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KobeTai
Detta gym passade mig utmärkt eftersom det både är närmare jobb och hem än mitt nuvarande gym i Torslanda, samt får jag årskortet i princip gratis via företaget.
Nordic wellness backaplan erbjuder dessutom en gratis provträningsvecka.

Visst har man fördomar om detta gymmet men eftersom jag får träna gratis en vecka utan att binda mig försökte jag vara fördomsfri och koncentrera mig på träningen.

Idag var min första riktiga dag att börja träna på det nya gymmet enligt min rutin efter jobbet kl 16.
Väl inne i omklädningsrummet när jag skulle byta om hördes högljutt prat från ett ungdomsgäng lite längre ifrån och ena killen vräker ur sig " whalla jag skulle knulla upp honom". På heder och samvete, detta är inget jag hittar på. Jag skrattade inombords och tänkte att sånt har jag aldrig någonsin hört på gymmet i Torslanda.
Av endast ett träningstillfälle att döma var det var väldigt mycket folk och ännu fler kom runt kl 17-tiden. Mycket ungdomsgäng som tränar tillsammans, annars ok folk. På andra våningen är det lågt i tak vilket gör det kvavt och fuktigt bland alla maskiner och folk. Vardagar mellan 16-18 är nog ingen bra tid att vara där. Ingen ordning på hantlar alls i racken.

En hel del invandrare tränar där, vilket var väntat enligt min uppfattning. De svenskar som står ut att träna där dag efter dag under dessa tider på vardagarna skall ha all eloge.
Hade de satt en åldersgräns på 18 år, höjt priset och spelat rock på radion så hade nog de flesta återvänt till sina respektive gym ute i Biskopsgården tror jag.

Tråkigt då man imponeras av hur stort det är. Jag återvänder till mitt lugna gym i Torslanda.

Haha, underbart. Tack för rapporten! Har själv funderingar på att byta gym. Blir nog inte NW Backaplan i alla fall...
Citera
2016-02-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stinkY
Haha, underbart. Tack för rapporten! Har själv funderingar på att byta gym. Blir nog inte NW Backaplan i alla fall...

Inget fel på NW Backaplan! Mycket skivstänger och vanligtvis trevlig stämning med go personal. Åk dit och kolla själv innan du bestämmer dig!
Citera
2016-02-02, 18:41
Medlem
Man ska absolut inte klandra alla Nordic Wellness. På Drottninggatan är det suveränt. Personalen är grymma, alltid rent och fräscht. ALLT SITTER FAST! Iaf som jag kört vid.

Men det är ett helvete när tex bänkpressen inte sitter fast. Varit med om det och det går ju inte att köra då. Detta måste de ju absolut fixa. Skulle aldrig träna på Backaplan nu bara för det. Varit där och kört förr när det var Sportlife där.
Citera
2016-04-14, 23:42
Medlem
dovAkins avatar
Kan tillägga att Nordic Wellness Hornstull också är livsfarligt. Två stycken Squat räcken. Som är sjukt vingliga. Ser ut som hela jävla skiten ska välta vilken sekund som helst.
Citera
2017-10-21, 03:29
Medlem
En ägare som inte bryr sig om mer än att tjäna pengar och platschefer, receptionspersonal osv som är bakbundna och inte kan göra något för att förändra det kommer tyvärr alltid ligga till grunden för att Nordin wellness är den absolut sämsta gymkedjan vi har , själv jobbat där i ex antal år och skulle aldrig någonsin spendera en spänn eller sätta min fot där igen!
Citera
2018-01-09, 21:52
Medlem
Är det ingen längre som vågar inspektera det utrymmet och utrustningen som skall användas? Hur svårt är det att be om att få gå och kolla runt i gymmet innan man bestämmer sig? Istället så dumpar man mängder med pengar på någonting som man senare hittar massa fel i? Som du själv sa, "träna på egen risk", översatt till folkmun "Skyll dig själv."

Mitt första gym var ägt utav SportLife. Bad om att få komma och kolla på utrustningen innan jag bestämde mig och det gick bra. Allt satt fast, inget slitage eller överhängande risker som jag kunde hitta.
Frågade dock om varför de hade så mycket kameror överallt och att jag inte kunde hitta det någonstans i avtalet man tvingas skriva på vid köpet. Hon hade naturligtvis inget bra svar på detta då hon inte ens från första början kunde säga någonting om utrustningen eftersom hon bara hade jobbat där någon vecka.

Åkte hem och ringde Polisen för att fråga lite om vad som gäller för jag tyckte det var lite extremt att ha 6 kameror på rad inne i själva gymmet som inte var så överdrivet stort, samt 1 kamera rätt i nyllet vid entrén. Polismannen hörde av sig inom någon dag och det visade sig att SportLife inte hade något som helst tillstånd för dessa 7 kameror som gick på inspelning dygnet runt. Det hela slutade med att jag begav mig dit efter att länsstyrelsens krav tvingade SportLife att ta ner sin övervakning.

Köpte ett 6-månaders kort för runt 600 som jag drog av via mitt jobb på den tiden, men bytte gym innan den tiden ens var över. Man blev ständigt störd utav någonting.. Var det inte städare med sina jävla ungar ett par gånger i veckan, så var det idioter med inget intresse för träning utan endast för att gå dit och se ut som man tränar men egentligen hänga med grabbarna; Tjata i 15min, 1 set 5-6reps, repeat..
Polisen visade också stort intresse för denna anläggningen, då de under bara drygt 2 månaders tid stormade in 8 gånger och krävde samtliga på piss. De fångade dock aldrig någon förbrytare men "de gjorde ju bara sitt jobb" som de repeterade konstant. Visst, jag förstår att det möjligtvis kan ske någon sorts kontroll då det stod i avtalet. Men 8 gånger på 2 månader?
Så som sagt, kolla igenom vad det är ni lägger pengarna på. Be om att få kolla på utrymmet och vilket utrusning som används, testa och sök efter slitage som kan göra utrusningen obrukbar. Fråga någon som redan tränar vad de ärligt tycker, i vilken intervall felsöker ägarna sin utrustning etc.
Citera
2018-01-10, 07:06
Medlem
Jag välte benpressen på Nordic Welness i Göteborg. Som tur var kom ingen till skada.

Jag har tränat där i flera år, men denna gången så plockade jag av ena sidan först av någon anledning. Maskinen var maxad med röda vikter på andra sidan och välte den med ett jäkla brak.

Har aldrig tänkt på att det var någon annans fel än mitt. Men givetvis bör ju en maskin sitta fastmonterad i marken så det inte ska kunna hända. Hade någon gått förbi maskinen så hade det slutat olyckligt för den personen...
Citera
2018-01-10, 15:58
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jag välte benpressen på Nordic Welness i Göteborg. Som tur var kom ingen till skada.

Jag har tränat där i flera år, men denna gången så plockade jag av ena sidan först av någon anledning. Maskinen var maxad med röda vikter på andra sidan och välte den med ett jäkla brak.

Har aldrig tänkt på att det var någon annans fel än mitt. Men givetvis bör ju en maskin sitta fastmonterad i marken så det inte ska kunna hända. Hade någon gått förbi maskinen så hade det slutat olyckligt för den personen...
Vilken benpress? Det finns två benpressmaskiner där. Jag gillar den som är i det större rummet, eftersom den har ett säkerhetssystem som gör att man kan köra till failure helt ensam.

Kul att vi tränar på samma gym, förresten.
Citera
2018-01-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Vilken benpress? Det finns två benpressmaskiner där. Jag gillar den som är i det större rummet, eftersom den har ett säkerhetssystem som gör att man kan köra till failure helt ensam.

Kul att vi tränar på samma gym, förresten.

Tränade på Drottninggatan. Det var den pressen där man själv lägger på viktskivor. Detta var under förra året som jag välte den.
Citera
2018-01-10, 16:22
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Tränade på Drottninggatan. Det var den pressen där man själv lägger på viktskivor. Detta var under förra året som jag välte den.
Oj, jag trodde att du menade gymmet på Backaplan.

Maskinen som jag skrev om är också för viktskivor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in