2018-01-09, 23:52
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broderbanan
Så frugan knullar runt och vill skiljas.
Den fyrkantiga mannen med bokstavskombinationer klarar inte av det och mördar barnen framför ögonen på frun för att visa henne vad som händer med otrogna för att sedan skjuta henne och slutligen ta sitt eget liv.
Fy fan.

Jag tror mer på att hon tänkt ta ut skilsmässa och begära ensam vårdnad om barnen.
Citera
2018-01-09, 23:53
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Definitions
Har ju kommit fram rätt tydliga belägg för att det var pappan om du läser tråden.
Har det? Länka gärna till ett enda tydligt belägg som stämmer.
Citera
2018-01-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Kniv är ett tyst mordvapen.

Källa på att barnen heter så?

//BB

Finns en fotbollsbild med far och dotter, med det namnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Definitions
Eftersom att nummer 3 är den enda huset med massiv polisövervakning och skynken runt huset så är det 100% bekräftat. Sluta håll på om du inte hängt med
Sluta håll på själv, din jävla fjant. Bra om du bor där och kan bekräfta. Du förstår väl dock att det är svårt att utgå ifrån "användaren Definitions ögon" som källa när det handlar om att eventuellt hänga ut oskyldiga människor?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Det handlar inte om rationalitet utan snarare irrationalitet, kanske av sorten: jag straffar er, tror inte på något liv efter detta och "ingenting spelar roll", eller att hen inte vill att barnen ska leva med skammen att föräldern tog livet av sig. Korkat, men irrationella och psykiskt påverkade personer agerar så. Svinigt hur som helst.

Edit: MGM har rensat sina sociala medier i alla fall vilket stärker misstanken, om inte anhöriga gjort det i efterhand? Men det tvivlar jag på.

Utvidgade självmord sker ofta för att mördaren inte tror att familjen ska klara sig själv efter man tagit livet av sig. Det är inte ovanligt att någon i familjen är vårdkrävande av psykiska eller somatiska orsaker.
Citera
Medlem
Kan varit gm utifrån som låst efter sig , sökte de inte igenom trädgården? Varför skulle de göra det om gm och bo är inlåsta?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Villan var låst.

DN:

– När patrullen kom till platsen var villan låst så de två poliserna fick ta sig in.

De poliser som gick in i villan har erbjudits samtalshjälp.

Åh fy fan, då är det extraordinärt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Har det? Länka gärna till ett enda tydligt belägg som stämmer.

Sök på "*hans namn* + LinkedIn" på Google.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
En farsa i Staffanstorp (inte långt från Bjärred) som körde in i en buss med sina två barn i baksätet, med flit. Depression kan få sjuka utgångar
Citera
2018-01-09, 23:55
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vad är det för dumheter?
Självklart kan domstol döma till delad vårdnad även om en förälder motsätter sig detta såvida det är i linje med principen om barnets bästa.

Nej, det kan de inte. Läs lagtexten. Lagen ändrades i mitten av 00-talet därför att föräldrar med grava samarbetssvårigheter inte ansågs tillgodose "barnens bästa".
Citera
2018-01-09, 23:55
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Du missuppfattade, jag menade att det tyder på att det INTE är psykos. Visst är självmord överrepresenterat vid depression men utökat självmord är lite annan kaliber och lär vara betydlig vanligare vid personlighetssyndrom och psykos och liknande...

Förlåt, jag uttryckte mig otydligt. Jag fattade att du menade att det inte var psykos ja, men jag fattade inte varför du tog upp psykos som exempel, då andra psykiska sjukdomar som depression är mkt vanligare. Inte för att vara dryg nu, men har du någon källa på att utökat självmord är vanligare vid psykos? Jag hade inte gissat det.
Citera
2018-01-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Frågan är hur man klarar att ha ihjäl 3 personer med kniv utan att ngn hinner fly ut eller ringa 112?
Barnen kan man ta på rummet när frugan/maken är i duschen eller på annat sätt har nedsatt hörsel.

Jag misstänker däremot att mannen i huset har någon form av svår sjukdom och blev allt deprimerad. Jag ser inte att han har hår på någon alla alla bilder jag har sett. Inte ens ögonfransar eller ögonbryn. Kan inte det vara resultat av en svår hudsjukdom som han tillslut inte orkade med och barnen började kanske också utveckla den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in