2018-01-09, 23:49
Medlem
Spelskulder och för mycket jobb= kortslutning.
Citera
2018-01-09, 23:49
Medlem
ScarletPimpernels avatar
Den här händelsen måste ha föregåtts av något. Det är inte normalt att skicka hem polisen till någon som inte dykt upp på jobbet.
Citera
2018-01-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Absolut. Sjukt skön! Varför var det ens tal om nummer 15? Husnummer 3 har rätt låga odds tyvärr. Jag ska dock avvakta med vidare spekulationer tills vi har mer att gå på.

Eftersom att nummer 3 är den enda huset med massiv polisövervakning och skynken runt huset så är det 100% bekräftat. Sluta håll på om du inte hängt med
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Men varför ta med sig familjen om man är deprimerad?

Det handlar inte om rationalitet utan snarare irrationalitet, kanske av sorten: jag straffar er, tror inte på något liv efter detta och "ingenting spelar roll", eller att hen inte vill att barnen ska leva med skammen att föräldern tog livet av sig. Korkat, men irrationella och psykiskt påverkade personer agerar så. Svinigt hur som helst.

Edit: MGM har rensat sina sociala medier i alla fall vilket stärker misstanken, om inte anhöriga gjort det i efterhand? Men det tvivlar jag på.
Citera
Medlem
Citat:
Hur sjukt det än låter kan det vara av välvilja. Sett ur GM perspektiv.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Skedde det när de sov? En kniv kanske? Många anklagar pappan men det kan vara vem som helst.
Citera
2018-01-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Skedde det när de sov? En kniv kanske? Många anklagar pappan men det kan vara vem som helst.

Har ju kommit fram rätt tydliga belägg för att det var pappan om du läser tråden.
Citera
2018-01-09, 23:52
Medlem
Bekräftas det att handlar om mord då polisen utreder det som våldsbrott?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
En gissning är väl att frun i huset begärt skilsmässa och tänkt sig processa om enskild vårdnad angående barnen. Pappan inser att han kommer att vara chanslös i rättssalen eftersom mamman vabbat och varit hemma mer med dem, medan han jobbat. Enligt lagen idag får rätten inte döma gemensam vårdnad om en av föräldrarna motsätter sig det.

Vad är det för dumheter?
Självklart kan domstol döma till delad vårdnad även om en förälder motsätter sig detta såvida det är i linje med principen om barnets bästa.
Citera
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:

Jag vet inte... men tydligen är ofta motivet då att mördaren/självmördaren känner sig kränkt. Kanske deprimerad och fick på det höra att frun vill skiljas och ta barnen ifrån honom... och det vill han inte unna henne. Äsch, bara en teori.

Deprimerade tänker ju inte helt klart heller, har hört kvinnor som övervägt döda sina barn och sig själva för att de inte vill att barnen ska behöva leva med den vidriga pappan...
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kan ju va att dom har information som tyder på att det varit våldsamt tidigare, eller att någon inte mår bra psykiskt, eller liknande.

Ja, eller om tre personer ligger döda på golvet och den fjärde har hängt sig är det nog också ganska
"tydligt" alternativt de hittar tre skottskadade döda personer och en fjärde död med pistol i handen..

Var ett liknande fall i Danmark för ett år sedan eller dylikt och jag vill minnas att det var en pappa
som mördade fru och tre barn efter att ha blivit peronlighetsförändrad efter slag i huvudet (trafikolycka).

Finns tråd på FB om ovanstående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Nej inte vem som helst i en familjen. Två var små barn så det tror jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in