Citat:
Ursprungligen postat av
Reactant
Jag har blandat o-pce och 3-ho-pcp och en drös andra dissos. Har du källa på att stimulanter och dissociativa skulle vara neurotoxiskt. Enligt vilken funktion?
Ketamin & MDMA är ingen fara. Inte heller med tjack. Keta och ladd nyttjas i kombo hejvilt söderut. Det är just ladd och 3-ho-pcp jag är nyfiken på och mina kamrater på reddit varnar inte för något annat än ökad mani vilket inte är något som skrämmer en dissofantast som mig.
Nej inte någon källa direkt, fick mest den uppfattningen utav att läsa runt på nätet...
Detta står på 3-ho-pcps psychonautwiki:
Citat:
Stimulants - This combination can potentiate the anxiety-inducing, manic, delusional and disinhibiting aspects of dissociatives, particularly those without pronounced motor and consciousness-suppression components like ketamine as this can increase the likelihood of a panic event or psychotic episode.
Prominent examples include PCP and its analogs 3-MeO-PCP, MXE, and the diarylethylamine dissociatives like diphenidine or ephenidine. There is also evidence that suggests that combining these two increases their neurotoxicity.[citation needed] Anecdotally, worsened comedowns are also commonly reported when these two classes of substances are combined.
Jag tyckte iaf att kombon inte kändes något vidare. Kanske inte så att de krocka men erm, känns bara onödigt. Vem vill förstöra ett fint dissorus?

Tycker det är bra bättre att kombinera med cb/SCs, opioider eller andra downers (lyr, bens, baclofen/phenibut) samt tryptaminer och annan psykedelika.
Tycker stims bara ökar bieffekterna, och ger inte ruset någon extra synergi som flera andra substanser gör.
Tror inte det borde vara någon fara, men börja extremt lågt för att minska ev biverkningar. Stims är inte min cup of tea, vissa är schyssta; tycker de passar annat(opis och andra downers) bättre än dissos.
Vad tyckte du om kombon med o-pce och ho-pcp?