Citat:
Ursprungligen postat av
G.Escobar
Berätta gärna hur du upplevde ingreppet och hur resultatet blev! Funderar starkt på att göra just ICL eftersom mina hornhinnor är för tunna för LASIK. Kan du rekommendera ICL?
Själva ingreppet gick väldigt fort och det var helt smärtfritt. Tror det tog 5-10 minuter per öga.
Efter operationen så klarade jag av att gå hem själv genom stan, men jag såg inte jättebra pga de pupillvidgande droppar man får innan.
Dagen efter såg jag betydligt bättre.
(Var på julbord med jobbet dagen efter vilket gick bra bortsett från att ögonen blev trötta och ansträngda framåt tolvsnåret)
Hade lite ont i ögonen i 2-3 dagar efteråt, men det var bara lite ömhet. Framåt kvällarna blev det jobbigt med ljus och ögonen blev som sagt trötta.
Efter 4-5 dagar kände jag att synen hade stabiliserat sig helt.
Jag ser betydligt bättre nu än vad jag gjorde med linser förut.
När det är mörkt ute kan jag uppleva ett halo-fenomen runt starka ljus som typ bilar. Ovant och faschinerande i början. Inget jag lägger märke till nu.
För mig påverkar det inte bilkörning.
Jag har även noterat att jag ser bättre än ett par kollegor som gjort no-cut hos vårda, vilket gör mig lite extra glad att jag lade mer pengar för att kunna göra en ICL.
Jag kan verkligen rekommendera ICL. Jag är otroligt nöjd.